חדשות

השותפות לקואליציה לא יקבלו סגנים?

חדשות31 באוקטובר 2018    5 דקות
0

ברחוב הפוליטי בבאר שבע לא פוסלים אפשרות, שראש העירייה רוביק דנילוביץ' יעניק תיקים ללא תפקידי סגן ראש רשות לשותפיו הקואליציוניים...

השותפות לקואליציה לא יקבלו סגנים?
רוביק דנילוביץ'. עוד 8,000 שקלים הוצאות לטובת רשימתו למועצת העיר | צילום: ארכיון "שבע"

הישגו המדהים פלוס של ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', שזכה ביום שלישי השבוע, בסערה גם בקדנציה שלישית בראשות העירייה וגם ברוב גדול יותר במועצת העיר, יכול להביא, כפי שכתבנו כאן בזמנו באתר "שבע", שדנילוביץ' יסתפק בשני סגנים בלבד מסיעתו המורחבת, הן מהטעם של חיסכון בכספי ציבור והן עקב אי רצונו של ראש הרשות לתת ייצוג לסיעות אחרות בצמרת העירייה הביצועית.

אחת האפשרויות, העומדות על הפרק על רקע זה, היא מינוי מחזיק או מחזיקי תיקים ללא תפקיד סגן לראש או לראשי אחת או יותר מהסיעות בנות 2 המנדטים במועצה החדשה (פרטים בהמשך), זאת משום שאף סיעה (מלבד "דרך חדשה"…) לא הגיעה לסף המינימום המקובל שנים רבות בעיריית באר שבע לקבלת תפקיד סגן, של 3 חברים במועצת העיר.

תרחיש כזה, שבעבר היה צריך דמיון פרוע ביותר, כדי אפילו לחשוב עליו, יכול להתממש, ואפילו מהר מאוד, כתוצאה ישירה מתוצאות הבחירות לראשות ולמועצת העיר; 46.36 אחוזים מ-166,800 בעלי זכות ההצבעה בבירת הנגב השתתפו בהליך הבחירות (ללא קולות המצביעים במעטפות הכפולות: חיילים, אסירים וכו', שיפורסמו בקרוב באתר "שבע"), כאשר יותר מ-91.6 אחוזים מקולות הבוחרים לראשות העירייה הוענקו לדנילוביץ', ושני מתחריו השיגו בקושי ביחד כ-8.5 אחוזים: יו"ר האופוזיציה במועצה הנוכחית (וקרוב לוודאי שגם בקדנציה הבאה, לנוכח התמודדותו מול ראש הרשות…) משה ינאי, גרף כ-6.3 אחוזים מהקולות ואפרים (פימה) פיינבלום קיבל כ-2 אחוזים בלבד מקולות הבוחרים. נזכיר רק, שבבחירות 2013 גרף ראש העירייה 92.45 אחוזים מקולות המצביעים, הישג מדהים בפני עצמו, אך אז התמודד דנילוביץ' מול יריב אחד בלבד, שנחשב לקיקיוני משהו (חבר מועצת העיר לשעבר יעקב אוחיון, האיש והמגאפון…), וכמעט לא ניהל קמפיין בחירות.

עננה כבדה

הפופולריות העצומה של ראש הרשות קיבלה, כאמור, ביטוי נוסף בבחירות השבוע, אפילו יותר מאשר בבחירות המוניציפליות הקודמות ב-2013, כאשר רשימתו הוותיקה "דרך חדשה", זכתה בלא פחות מ-16 מבין 27 המושבים סביב שולחן המועצה (עלייה של שני חברים מהקדנציה הנוכחית, בה יש ל"דרך חדשה" 14 חברי מועצת עיר) עם תמיכה של 55.32 אחוזים מהקולות (42,775 מצביעים). שאר הרשימות שנכנסו למועצה קוששו 2 חברי מועצת עיר (4 רשימות: "הליכוד", "הבית היהודי", ש"ס ו"גשר") וחבר מועצה אחד בלבד (3 רשימות: "אור" בראשות ינאי, "קהילה" בראשות יסמין סקס פרידמן ו"באר שבע ביתנו").

הכי מאורגן. העמדה המקורה של "דרך חדשה" | צילום: פרטי

ארבע רשימות המועמדים הנותרות, שהתמודדו בבחירות, לא הצליחו אפילו להתקרב לכניסה למועצת העיר, וכ-2,500 הקולות שהצביעו עבורן ירדו לטמיון: "כח באחדות" בראשות פיינבלום 1,313 קולות (1.7 אחוזים), "קול באר שבע" בראשות איציק דהאן 765 (0.99 אחוזים), "מגיע לנו יותר" בראשות יהודה אלוש 665 (0.86 אחוזים) ו"דרכי נועם" בראשות נחום קרליץ 524 (0.68 אחוזים).

יש לציין, שעננה כבדה אחת העיבה על כל מערכת הבחירות המקומיות ברחבי הארץ, כולל באר שבע והנגב: עקב תקלות רבות באתר משרד הפנים, שפחות או יותר מרגע סגירת הקלפיות, לא היה נגיש כמעט בכלל לציבור הרחב (ונגיש חלקית ביותר לאמצעי התקשורת, שלא כמובטח…) התעכב פרסומן של תוצאות רבות בבחירות, כאשר עד צהרי יום רביעי בעשרות רשויות ברחבי הארץ, כולל בנגב, לא הייתה ספירה רשמית ומלאה של קולות המצביעים (ללא המעטפות הכפולות)…

קרבות חוזרים במיתר ולהבים

נתוני הבחירה למועצת עיריית באר שבע הוצגו בידי ועדת הבחירות העירונית, והובאו לעיל, ואילו תוצאות ההצבעה לראשות מועצות עומר, מיתר ולהבים התפרסמו באתר משרד הפנים, יחד עם כל הנתונים על ההצבעה בבחירות, תחת הכותרת המדאיגה משהו, ש"התוצאות חלקיות ולא מאומתות"…

בכל אופן, לפי נתוני המשרד (כאמור, ללא קולות החיילים, האסירים וכו'), שמר פיני בדש על ראשות מועצת עומר עם 2,358 מקולות הבוחרים ביישוב הווילות היוקרתי (כ-51.21 אחוזים) בהתמודדותו הצמודה משהו מול סימה כחלון, שקיבלה 112 קולות בלבד פחות ממנו (2,246, כ-48.78 אחוזים). לעומת עומר, במיתר ובלהבים, שני יישובי הווילות האחרים מהפריפריה של בירת הנגב, ייאלצו התושבים להצביע בסיבוב שני (שיתקיים ביום שלישי בעוד כשבוע וחצי, ה-13 בחודש) לאחד משני המועמדים המובילים לראשות המועצות.

112 קולות יותר. בדש מצביע | צילום: מטה הבחירות של פיני בדש

מאבק רב משתתפים על תפקיד היורש של אלי לוי הפורש התנהל בלהבים, כאשר לא פחות מ-5 מועמדים חילקו את עוגת המצביעים ביניהם, אך אף אחד מהם לא זכה במינימום 40 האחוזים של קולות הבוחרים, הנדרש לזכייה בראשות המועצה; חבר מועצת להבים הוותיק יוסי ניסן, היה הקרוב ביותר לכך מבין ה-5, עם 1,082 קולות (כ-30.33 אחוזים), והוא יתמודד בסיבוב השני מול איש העסקים כפיר מימון (823 קולות, כ-23 אחוזים). סגנית ראש המועצה רונית דמרי-עייאש קיבלה 644 קולות (כ-18 אחוזים), איש העסקים שלומי שטרית 556 קולות (כ-15.6 אחוזים) ועו"ד קובי נודלמן 462 קולות בלבד (פחות מ-13 אחוזים).

סיבוב שני. מימון וניסן | צילום: ראובן קפוצ'ינסקי ויח"צ

קרב מסקרן לא פחות התנהל (אומנם, "רק" בין 4 מועמדים…), במיתר; באופן מפתיע משהו לדעת רבים, שאינם מתגוררים

בטוח בסיבוב השני. שמעון פרץ | צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

ביישוב הווילות היוקרתי, הגיע ראש המועצה המכהן זה כעשור אבנר בן גרא רק למקום הרביעי עם 908 קולות (פחות מ-20 אחוזים). אולם, הפער בינו ובין שני המועמדים שהשיגו יותר קולות מבן גרא איננו בלתי סגיר (בהתחשב כאמור, בקולות החיילים, האסירים וכו'), כאשר חדווה שקד מקבלת 940 קולות ושמעון מזוז קול אחד יותר: 941 (שניהם עם כ-20.7 אחוזים). יוצא אפוא, שכרגע מזוז יעלה לסיבוב השני (מול שמעון פרץ, שזכה ב-1,759 קולות, שהם כ-38.7 אחוזים), אך הקולות של המצביעים במעטפות הכפולות עלולים לשנות זאת…

הכתבה המלאה בגיליון עיתון "שבע" הקרוב.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה