חדשות

האם "ישראל ביתנו" תרוץ למועצת העיר?

חדשות25 ביולי 2018    2 דקות
0

על רקע סקרים לא מחמיאים והבנה שדנילוביץ' איננו מתכוון לחלק יותר משני תפקידי סגן ראש עירייה, מסתמן שהמפלגה הסקטוריאלית לא תתמודד בבחירות

האם "ישראל ביתנו" תרוץ למועצת העיר?
היו"ר הראשון. משה בורוכוב (מימין), בישיבת המועצה הפותחת, לפני כחמש שנים ויו"ר הסיעה במועצת העיר. עו"ד יגאל אובשייביץ', בתחילת הקדנציה | צילום: ארכיון "שבע"

מסתמן שלאחר 20 שנות חברות במועצת עיריית באר שבע, לא יהיה במועצת העיר הבאה של בירת הנגב ייצוג סקטוריאלי לעולי חבר המדינות. כזכור, ב-1998 מונה משה בורוכוב למ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק שפ"ע (כיום, איכות הסביבה) של ראש הרשות הנבחר יעקב טרנר, זאת לאחר שרשימת "ישראל בעלייה" בהובלת בורוכוב, השיגה לא פחות מ-20 אחוזים מקולות הבוחרים, והכניסה 5 חברים למועצת העיר, שהורכבה אז מ-25 חברי מועצה.

בחלוף השנים ומערכות הבחירות, לא גדל כוחם של נציגי העולים מחבר המדינות במועצת העיר, ובבחירות המוניציפליות האחרונות (ב-2013), צברה רשימת "ישראל ביתנו", שכללה איחוד עם סיעתו של חבר המועצה ולרי מיגירוב, 3 חברי מועצת עיר בלבד. בשנים האחרונות, בעקבות הדחתו של יו"ר הסיעה המשותפת עו"ד יגאל אובשייביץ מסגנות ראש הרשות והחזקה בתיק איכות הסביבה, לא היה ל"ישראל ביתנו" סגן ראש עירייה, כאשר מיגירוב (מספר 2 בסיעה) ובורוכוב (מספר 3) לא הסכימו על זהות הסגן המיועד, מה שהוביל את מיגירוב להתפטר מחברותו הארצית במפלגת "ישראל ביתנו".

ל"שבע" נודע, שבשבועות האחרונים, התגבשה בצמרת המפלגה ההחלטה שלא להריץ רשימה למועצה בבירת הנגב, משלוש סיבות עיקריות, שיובאו כאן לא בהכרח לפי סדר חשיבותן: מחסור בכספים ב"ישראל ביתנו" (שהכניסה 6 ח"כים בלבד לכנסת בבחירות 2015) דבר המחייב את המפלגה להשקיע כספים רק ביישובים בהם יש סיכויים גבוהים לזכות בסגנות ראש הרשות, סקרים לא מחמיאים המלמדים שרשימה של המפלגה בבאר שבע תתקשה להשיג את המינימום הנדרש לקבלת סגנות ראש עירייה (3 חברי מועצת עיר), וההערכה לפיה ראש הרשות רוביק דנילוביץ' יעדיף בקדנציה השלישית שלו (בהנחה די מובנת, שהוא יזכה בבחירות…) להסתפק בשני סגנים בלבד מסיעתו המורחבת, הן מהטעם של חיסכון בכספי ציבור והן עקב אי רצונו של דנילוביץ' לתת ייצוג לסיעות אחרות בצמרת העירייה הביצועית.

את תגובותיהם של שני חברי "ישראל ביתנו" הנותרים במועצה (כאמור, לאחר התפטרות מיגירוב מחברותו במפלגה), עו"ד יגאל אובשייביץ' ובורוכוב, לא ניתן היה להשיג.

יו"ר "ישראל ביתנו" בעיר, עו"ד ‏קובי פודגייבסקי, שולל את הדברים, ואומר ל"שבע", בביטחון: "אנחנו מריצים רשימה למועצה, ככל שזה ידוע לי, ואני הולך לרוץ בראש הרשימה"!

דובר מפלגת "ישראל ביתנו", אריה וישנבצקי, מסר בתגובה: "המטה המוניציפלי של מפלגת 'ישראל ביתנו' מגבש, בימים אלה, את הרכב הרשימות בכל היישובים בארץ. בניגוד לספקולציות, בתקופה הקרובה, יתקיים דיון בוועדה המוניציפלית בנושא העיר באר שבע. ההחלטה תתקבל למען טובת תושבי העיר ובהתאם לשיקולי המפלגה".

ימים יגידו…

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה