מגזין

לשרוד או לחדול

מגזין14 באוקטובר 2021    10 דקות
0

ליזה ביך תחזקה עמוד "יו-טיוב" עם מאות אלפי צפיות, עמוד "אינסטגרם" עם רבע מיליון עוקבים ואפילו הוציאה מותג ביוטי הנושא את שמה, אבל בחודשים הקרובים, היא תענה לכם רק תחת התואר "השורדת", כשתשתתף בעונה החדשה של "הישרדות", שעולה השבוע. צאו לדרך

לשרוד או לחדול
צילום: אוהד קב

במוצאי השבת הקרובה, תעלה ב"רשת 13" העונה החדשה של התוכנית "הישרדות" בעונת VIP. לנו יש עניין מיוחד בתוכנית, עם שתי נציגות דרומיות. הראשונה היא אודליה סוויסה שכבר חוותה תוכניות ריאליטי, והשנייה היא ליזה ביך, שאומנם מוכרת לנו מהרשתות החברתיות וממותג הביוטי בבעלותה, אבל לה זו תהיה הופעה ראשונה בפריים טיים.

כיאה לעונת VIP, ביך היא דמות מוכרת, עד לפני כמה שנים בעיקר מעולם הילדים מהוולוגים ברשתות, ועכשיו כאושיית רשת, וכאמור כבעלת מותג משלה. כשנודע על הנבחרת שתטוס לשלושה חודשים לאי בפיליפינים, רבים הופתעו לראות שם את ביך, למרות שהיא מצהירה שהחברים הקרובים ידעו עד כמה היא רצתה להשתתף בתוכנית: "יש לי מחברת יעדים שכתבתי לפני כמה שנים, ו'הישרדות' רשומה שם באותה מחברת ששם כתבתי כל מה שרציתי להשיג. לתוכנית ניסיתי להתקבל ארבע פעמים ברציפות. הייתי הולכת כל שנה לאודישן ולא מתקבלת, וכל פעם לשמוע 'לא', זה מאוד קשה. מתוך אמונה ואמביציה, אמרתי שאני לא מפסיקה עד שקיבלתי "כן". אני חושבת שבשנים קודמות, הייתי הולכת לאודישנים, ולא הייתי מספיק מוכנה ובשלה, אבל התבגרתי. הלכתי לאודישן האחרון כשאני במקום אחר, אחרי פרידה, בקורונה, דווקא בתקופה שהייתי בשיא שלי. מבחינתי. אמרתי להם באודישנים: 'כל עוד אתם מוציאים אותי לפיליפינים בזמן קורונה, אני בפנים'".

"הישרדות" היא לא עוד ריאליטי, ומדובר במשחק אסטרטגי, אבל גם פיזי מאוד. בכל זאת, אי באמצע הפיליפינים, עם שינויי אקלים קיצוניים, כמעט בלי אוכל ומים, תנאים קשים לכל אחד: "'הישרדות' זה לא כמו כל ריאליטי אחר", אומרת ביך. "אני זוכרת שהמנהל האישי שלי רונן. התקשר לספר לי. היה בינינו הסכם שאחרי כל אודישן הוא מתקשר ואומר לי לפני אם אנחנו צריכים לעשות שיחה, כדי שאדע אם זה חיובי או לא. הייתי עם אימא שלי ואחותי, והוא התקשר ואמר שאנחנו צריכים לעשות את השיחה. ואז, הוא הודיע לי. קודם כל, בלמתי ודפקתי צרחה של החיים. היה לי חשוב לעדכן את המאמן שלי ואת הקואצ'ר שלי, איתו התחלתי תהליך חצי שנה לפני. אמרתי למאמן האישי שלי לעזוב הכל ולהיכנס למשהו אחר, שאני צריכה לעבוד על יציבות, אני צריכה להיות חזקה וחטובה. שינינו את כל סדר האימונים שלי, והתאמנו אותם ל'הישרדות'. עבדנו על יציבות, על כוח מתפרץ, על סיבולת. הייתי רצה כל יום חמישה ק"מ, יוצאת לרץ בלילה, לא מוותרת. מבחינת האימון המנטלי, אספתי כלים. הלכתי לאימון הזה בלי קשר, כי רציתי שינוי בחיים שלי בגישה ובתפישה שלי, של איך אני מתמודדת במצבים. הייתי בנאדם מאוד אימפולסיבי, וזה היה מדויק". ביך מודה שהאימון עזר לה בהתמודדות בתוכנית וגם בירידה לקרקע אחרי: "הקואצ'ינג עזר לי כשחזרתי לבית, לישראל. פתאום קלטתי כמה יכולת ההכלה שלי השתפרה פלאים. לא ידעתי שאני יכולה להכיל ולספוג, כמו שעשיתי שם. כולם מגיעים עם איזה תסריט בראש שלהם ל'הישרדות', אבל בסוף זה לא עוזר, זה לא תלוי בנו, עם מי תהיה ועם מי לא. זה מיותר לבוא מוכנים מראש, כי אתה לא יודע עם מי תהיה בשבט ועם מי תתחבר".

אולם, מבחינתה של ביך, העבודה הקשה ביותר הייתה בכלל בכיוון אחר: "הכי קשה היה לעבוד על הבלונד שלי", היא אומרת בחיוך. "לקח לי חודש לעבוד על הבלונד, שהיה על המסך, בטח באותה תקופה שהתמודדתי עם טראומה אישית שלי. השיער שלי נקרע עוד לפני התוכנית. לשרוד בפיליפינים, בלי מקלחת, בלי חפיפה, זה היה מפחיד. אין לי כלום, שום חומר לשיער. אז עשיתי מה שאפשר לפני, ואמרתי שמה שיהיה יהיה".

צילום: אוהד קב

ההפקה של "הישרדות" חוותה לא מעט קשיים. הימים היו ימי קורונה, בהם מספר הנדבקים היה גבוה. הטיסה לפיליפינים נדחתה כמה פעמים, וההתחלה לוותה בלא מעט קשיים. גם על האי ההפקה נתקלה בקשיים, וכפי שניתן לראות בפרומואים לעונה, סופה גדולה פקדה את הפיליפינים, וגרמה אפילו לפינוי של המתמודדים מהאי: "בשנים האחרונות, היו לי שתי סיטואציות שהרגשתי שזה הסוף שלי: הראשונה היא מתיחה שעשו לי בעבר בתוכנית 'אמבוש', והשנייה הייתה על האי. אפשר לראות בפרומו עד כמה הייתי בהלם שהיו צריכים לפנות אותנו. הייתי בטוחה שאני מפה לא חוזרת לישראל, שכולנו נשארים בפיליפינים, ממש היה לי התקף חרדה. זה היה מאוד מפחיד, אבל שרדתי כיאה ל'הישרדות'".

מה הכי הפתיע אותך ב"הישרדות"?

"כל התוכנית הזו היא הפתעה אחת גדולה. אתה קם בבוקר להפתעה, ממשיך את היום ויש הפתעה. אתה יוצא מהארץ וממש נוסע אל הלא נודע. אתה לא יודע מי יהיה איתך, ומה יהיה איתך. אתה לא יודע לא רק מה יהיה כל יום, אלא מה קורה כל דקה. אתה לא יודע שום דבר. אני הייתי בטוחה שאין דבר כזה שאין נייר טואלט ושהתנאים הם לא כאלה, אבל וואלה אלה התנאים. לך תסתדר".

כולנו מכירים את שגרת הטיפוח שלך. איך הסתדרת על האי?

"לא היה לי כלום על האי. למזלי, יש לך את השיזוף החדש שפותר הרבה בעיות בחיים. אני לא אחת שמתאפרת על בסיס יומי, אז זו לא הייתה בעיה. לפני שנסעתי, החדרתי המון לחות לפנים שתחזיק לאורך זמן. לא הפריע לי לא להיות עם קרם פנים, קרם גוף, ומקלחת מתקלחים בים. הדבר היחיד שהכניס אותי לחרדות היה השיער אבל היו איתי בנות שדאגו שאיראה בסדר. כשאתה שם, על האי, יש לך דברים חשובים יותר לדאוג להם מאשר מקלחת. זה מינורי לעומת הדברים שאתה מתמודד איתם".

צילום: פרטי

ביך כאמור, מוכרת בעיקר למי שעוקבים ברשתות החברתיות, ולמרות שמדובר בלא מעט אנשים, על האי היא פגשה סלבס המוכרים בכל בית בישראל וגם כאלה שחוו כבר תוכנית ריאליטי אחת או שתיים: "לדעתי, ברגע שאתה נוחת על האי, זה ממש לא משנה מי אתה ומאיפה באת. כולם מתחילים מאותו הקו. זה לא משנה כמה אתה מפורסם. זה משנה אם יאהבו אותך ויתחברו אליך. לא היו יותר מוכרים ופחות. כולנו התחלנו מאותו המקום".

ומה לגבי קורונה? היו חששות?

"כשטסנו, הקורונה בארץ הייתה בעוד גל. כמו שאמרתי, מבחינתי להיות בחו"ל אחרי תקופה כל כך ארוכה ועוד בזמן המגפה, היה דבר מיוחד לכשעצמו. כשחזרנו, הבנו כמה דברים פספסנו. היה את מבצע 'שומר החומות', טילים על הדרום, אלימות ברחובות. ההורים שלי יצאו לנתב"ג לאסוף אותי כשחזרנו, וממש לפני שיצאו הייתה אזעקה בבאר שבע, והם רצו לממ"ד. כשחזרתי, גם גיליתי פתאום שהחברות שלי או מאורסות או מתחתנות, אחת בהריון, אחת עברה לתל אביב. חזרנו אחרי 50 יום, וזה הרגיש כאילו לא הייתי בארץ שנה, אבל כשחזרתי זה הרגיש כאילו חזרתי לחיים. יכולתי לצאת לבלות, להשתחרר, לאכול מלא".

מה הדבר הראשון שעשית?

"קודם כל, לקחו לנו את הטלפונים, וכשחזרנו כולם קיבלו חזרה את הטלפונים, והיה טירוף של הודעות. אני השארתי את שלי בבית, אז הדבר הראשון שעשיתי היה לחבק את ההורים והמשפחה. כשחזרתי הביתה, חיכו המשפחה וחברה אחת טובה, קרי, שאיתי מגיל שנתיים בערך. אימא שלי רצתה לעשות מסיבה גדולה לחזרה, אבל בגלל המצב בדרום, לא היה אפשר. הייתי די בשוק מהחזרה. מבחינתי, הזיכרון האחרון היה יום לפני הטיסה. זה כאילו שהחיים שלי נעצרו ל-50 יום, והכל היה ממש מוזר. שבועיים לא יכולתי לשבת בתוך הבית. הייתי מתעוררת בבהלה".

ביך כאמור, היא מה שמכונה היום אושיית רשת או מובילת דעת קהל. היא מתחזקת עמוד "אינסטגרם" עם יותר מרבע מיליון עוקבים, ויש לנו תחושה שבחודשים הקרובים המספרים רק יעלו. באחרונה, מובילות דעת קהל סיפרו על הודעות בעלות אופן מיני והטרדות שהן מקבלות ברשתות החברתיות: "גם אני מקבלת הודעות בפרטי ב'אינ-בוקס', אבל אני מתעלמת. יש פעמים שמגיבים על פוסטים בצורה לא יפה, וכשאני רואה אני מוחקת. אני לא נותנת לזה במה, לא נותנת לזה יד, ולא רוצה לבזבז אנרגיות על דברים כאלה. אני מעדיפה להשקיע את האנרגיה ביצירה ותוכן, לקדם דברים ואג'נדות".

אל האי ביך הגיעה עם התואר רווקה מבוקשת. ביך, שעברה פרידה מבן הזוג שלה והשותף שלה בעבר סמולקין, מתחזקת עכשיו זוגיות חדשה, אותה חשפה ברמיזה בעמוד ה"אינסטגרם" שלה: "יש לי בן זוג, אסף. יש לו משרד פרסום בבאר שבע. הוא באר שבעי כמובן, כי אין על הגברים של באר שבע. הכרתי אותו כמה חודשים אחרי שחזרתי מ'הישרדות'. הוא קצת משלים אותי. הוא מגיע מהעולם שלי אבל מזווית אחרת, וזה מה שחיפשתי. אם אמרתי שיש לי מחברת עם מטרות, אז במחברת גם כתבתי מה אני מחפשת בבן זוג, וזה מה שחיפשתי. אנחנו יוצאים כבר כמה חודשים, ואני מנסה להרחיק אותו קצת מעולם הזוהר, אני רוצה 'לשמור' עליו. הוא נכנס בעל כורחו, אבל מצד שני ידע שחזרתי מ'הישרדות' וידע מה זה יעשה ברגע שתעלה העונה החדשה".

ביך עם החבר אסף. צילום: אלבום אישי

אפרופו תהילה, את מוכנה לבאזז שצפוי להיות?

"את האמת, אני לא יודעת להגיד אם אני חוששת, אולי מתרגשת זו מילה מדויקת יותר. התקשורת ואור הזרקורים לא זרים לי. היו מראיינים אותי תמיד. החיים שלי היו מתועדים כמעט בכל רגע בארבע השנים האחרונות, בגלל הרשת. אני רגילה לצחוק, לבכות ולהביע דעה. ואני מבינה שעכשיו כל דבר כזה יהיה בעוצמות הרבה יותר גדולות. אז אני יכולה להגיד שאני מתרגשת. אני יודעת שאולי אני אחווה את זה אחרת מהמתמודדים האחרים. כמעט כל מי שהיה איתי בתוכנית הם חיות ריאליטי, אנשים שכבר עשו תוכנית אחת או שתיים. גם אנשים שגדולים ממני באיזה עשור או שניים בחיים. חוץ מגדי, אני הייתי הכי צעירה מבחינת המתמודדים, וגדי עוד עבר ריאליטי אחד, מה שאני לא. אז הייתי הצעירה הדרומית, ואין ספק שלאחרים יש יותר ניסוין ממני, עם כל מה ש'הישרדות' תביא איתה. אז בינתיים זה כיף, זה הרבה השקות, צילומים, מחליפים הרבה לוקים. ממש התפללתי שלא יהיה סגר, כדי שאוכל לחוות את הדבר הזה שמגיע יחד עם התוכנית".

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה