ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

זרק את ההולטר והניף את הגביע

ספורט22 באפריל 2024    4 דקות
1

קבוצת הכדוריד של הפועל 'יוסי אברהמי' ערד, שהעפילה רק העונה לליגה הלאומית, הייתה רחוקה נקודה אחת מהעפלה היסטורית לליגת העל. זה לא מנע מהקפטן שלה, עוז חנדלי, לקבל אישור מהקרדיולוג לעלות לפרקט ולהניף עם חבריו את גביע המדינה ע"ש ברנר, כשהם מנצחים עם הבאזר את מכבי פ"ת. חכם מהו אומר? "כדי לשבור עוד שיאים, צריכים לייצר עוד שחקנים"

זרק את ההולטר והניף את הגביע
מסורוקה לטקס ההנפה. עוז חנדלי והמשפחה | צילום: אלבום פרטי

זכייתה של קבוצת הכדוריד של הפועל 'יוסי אברהמי' ערד בגביע ברנר לקבוצות הליגה הלאומית, הפתיעה את כל העוסקים בענף בישראל. העולה החדשה לליגת המשנה סיימה שנייה את העונה הסדירה, ואת הפלייאוף במקום השלישי, כשרק נקודה אחת מפרידה בינה ובין עלייה היסטורית לליגה הבכירה.

 

הגביע הוא שלנו – הפועל 'יוסי אברהמי' ערד חוגגת את הזכייה | צילום: הדר קולא (איגוד הכדוריד)

 

מי שלא מופתע מההישגים הוא עוז חנדלי, קפטן הקבוצה הדרומית, שגדל בעיר ונושם ספורט מגיל צעיר. "נדבקתי בחיידק בזכות המורה לחינוך גופני בבית הספר היסודי", משחזר חנדלי, שכותב על לילך ענבר חביב בדף הפייסבוק שלו: "אין לתאר את המורה הזאת, לילך האדירה. שחקנית כדוריד בעבר, מורה, חברה ודמות לחיקוי עבורי. זאת שגרמה לי בשיעור חינוך גופני להתאהב בעולם הספורט. לילך מאז שחזרת ליציעים, היו רק הצלחות. מעכשיו אין לך אישור לפספס משחק בעונה הבאה".

העיר בה מתגוררים כ-30 אלף תושבים, הצמיחה וממשיכה לגדל כישרונות, ובעוד הכדורגל "נעלם", לפחות בכל הקשור לבוגרים, וותיקי העיר נזכרים בערגה בימים של עובד כהן השחקן, הכדוריד תופס את מקומו, והתוצאות לא מאחרות לבוא.

"חזון המועדון הוא לפתח כוחות מקומיים שישחקו בקבוצת הבוגרים", פורס חנדלי את משנתו, ומוסיף: "השנה עשינו קפיצה משמעותית, סיימנו במקום ה-3 בליגה הלאומית וזכינו בגביע ברנר עם שחקנים תוצרת בית כמו טל פאר, עוז פגליארי וגיא שפץ, שגם עשו עונות נפלאות בליגת העל, כשבנוסף יש לנו נציגות בנבחרות הצעירות של ישראל בגילאים השונים. בנוסף, צירפנו שני שחקנים זרים (לוקה דרגוביץ' ודלה קלווין) ושחקן שלישי (ולדימיר דג'וקוביץ') לקראת הפלייאוף. שלושתם טענו שבאף קבוצה אחרת בה שיחקו בארץ לא הרגישו תחושה של בית וקהילה חמה כמו בערד, דברים שהם נכונים גם לגבי המאמן וולודומיר וויובודיץ'".

 

וולודומיר וויובודיץ' והספסל של הפועל 'יוסי אברהמי' ערד | צילום: אילן שי

 

חנדלי (30) נשוי לספיר ואב לאלרועי בן השנתיים, הוא מורה לחינוך גופני באורט ערד. השנה הוא גם מחנך כיתה י', ונדמה היה כי היא משלם על מאמץ היתר להצליח בכל הגזרות. "ארבעה ימים אחרי ההעפלה שלנו לגמר גביע ברנר, התאשפזתי בגלל תחושה לא טובה באזור החזה. ואז, מיון קדמי, טרופונין מוגבר בדם, ניידת טיפול נמרץ ואשפוז בסורוקה. המון בדיקות וחוסר ודאות ותסכול. והכול עד ארבע שעות לפני משחק הגמר, אז הרופא אמר 'הכול בסדר, לך לשחק'.

 

עוז חנדלי מול שוער ב"ש במפגש הראשון העונה בין הקבוצות | צילום: אילן שי

 

"והנה, פתאום זה הפך לאחד הימים השמחים בחיי. כתבנו, חבריי לקבוצה ואני, היסטוריה, הבאנו תואר למועדון, לעיר. הראנו שהפועל ערד כדוריד היא על מפת הספורט הישראלי. אחד הדברים שהכי רגשו אותי היה לראות את אנשי הכדוריד הערדניקים בעבר ובהווה מכל הארץ, שהתחברו לאותו משחק היסטורי והחסירו פעימה ממתח והתרגשות. זה היה לא פחות ממדהים, לראות 150 אוהדים שלנו ביציעים של האולם בתל אביב".

 

לצפייה בטל פאר כובש את שער הניצחון בגמר גביע ברנר 2024 (וידיאו: איגוד הכדוריד)

 

אפילו אופירה, אימו של עוז, עודדה, והוא לא נשאר חייב: "תמיד היית שם לתת לי גב חזק כמו בטון, ששום דבר לא יכול לשבור. תמיד ניסית לגרום לי להאמין שאני הכי טוב בעולם בהכול. תודה שרצת אחרי לכל מגרש בארץ ותמיד היית שם להאשים את השופט בזה שהפסדנו בכדוריד, גם אחרי שהיינו מפסידים 10 הפרש". האם הגאה הצדיקה גם במקרה זה את עמדתה כלפי האוחזים במשרוקית: "עוז יקר שלי, השופט תמיד שגה, בשבילי אתה תמיד מלך המגרש".

אומרים שלהצלחות יש אבות רבים, וחנדלי מאשר: "במקרה שלנו, חובה להזכיר את חנן דנציגר ושלומי נהרי, מאבני היסוד של הענף בעיר. גם היום מהווה המעטפת חלק בלתי נפרד מההצלחה, כולל את יו"ר מחלקת הכדוריד ראם אשר, את מנהל המתנ"ס דודי שוסטר ואת הספונסר 'יוסי אברהמי', שאנחנו מקווים שימשיך איתנו גם בעונה הבאה".

ומה התוכניות לעונה הבאה?

"ההכנות לעונה הבאה יהיו עם מטרות חדשות. נבנה קבוצה חזקה, לא פחות מאשר העונה. נתבסס על הקיים ואולי נתחזק בשחקן ישראלי מוביל. אבל בראש ובראשונה נתבסס ונחזק את מחלקת הנוער שלנו ואת בית הספר לכדוריד. כדי לשבור עוד שיאים, צריכים לייצר עוד שחקנים. בעונה הבאה יהיו לנו 11 קבוצות צעירות בליגות השונות, כולל בנות, ונמשיך לתת צ'אנס לשחקני בית שאימנתי בנערים כמו רונן אלייב ופיל לופוחוב".

 

עוז חנדלי והדור הבא | צילום: הפועל 'יוסי אברהמי' ערד

 

כתבות נוספות

0

4 מדליות וקריטריון לאליפות אירופה

הישגים נעים לקדטיות והקדטים של אתלטי הנגב באליפות ישראל בקרב רב. נצנט אבייה ייצג את ישראל ב-100 מ' משוכות בסלובקיה

ספורט28 באפריל 2024    דקה אחת
0

משהו שם לא עובד

18 הפסדים מול 5 ניצחונות - זה מאזנה של הפועל 'אלטשולר שחם' ב"ש/דימונה שנועלת את טבלת ליגת העל, מחזור אחד לפני פתיחת הפלייאוף. הסגולים מחולון (79:94) נקמו על ההפסד ברבע גמר הגביע, והבטיחו השתתפותם בבית העליון. האם קריס בנקסטון שצפוי לחזור לקבוצה, יציל אותה מירידה?

ספורט26 באפריל 2024    2 דקות

כתיבת תגובה

  • אור

    איזה אלופים!
    יישר כל על ההתמדה וההצלחה
    עשיתם דרך לא קלה
    מגיע לכם
    עוז אתה מדהים!!!