מגזין

ככה זה כשיש שניים

מגזין25 באפריל 2020    4 דקות
0

כאשר טוראית שיר ירדני התגייסה לצבא, היא לא חשבה שיגיע היום והיא תשרת יחד עם אחיה הגדול, רון, באותו המקום. אבל אז החלה הקורונה, והשניים נקראו לחמ"ל בפיקוד דרום ועכשיו הם ביחד, בבית ובצבא

ככה זה כשיש שניים
שיר ורון במח"ל. צילום: באדיבות דובר צה"ל

נגיף הקורונה לא פסח על שום תחום או מקום, וגם בצה"ל התאימו את עצמם למצב. כחלק ממענה צה"ל להתפשטות מגפת הקורונה, הוקמו בכלל הפיקודים חמ"לי רפואה אשר עובדים במשמרות ארוכות, ימים ולילות, על מנת להבטיח את בריאות החיילים ומהווים מענה למשרתים בנושא התמודדות מול הקורונה. אם הצוותים הרפואיים עומדים בחזית המלחמה נגד הקורונה, מבחינת הצבא החמ"לים למעשה אחראים לדאוג לציוד הרפואי ולקשר עם מבודדי הבית, במטרה לעקוב ולמנוע את הפצתו בבסיסי צה"ל.

בין מאיישי החמ"ל בפיקוד הדרום ניתן למצוא שניים, שיר ורון ירדני, אחים שרצה הגורל והועברו לשירות יחד בתקופה המאתגרת. טוראית שיר ירדני, משרתת כרל״שית של מפקד הרפואה בפיקוד הדרום. כשהוקם חמ״ל קורונה לפני כמעט 3 שבועות היא הפכה להיות אחראית על צוות ההיגוי בכל יחידה בפד״ם ובאופן שוטף עונה לטלפונים ושואלת לשלום המבודדים. אחיה, סמ"ר רון ירדני התגייס לחיל הרפואה בתור מש"ק כוח אדם של סגלי המילואים של חיל הרפואה בפד"ם והיום הוא משרת כנגד של בריאות הצבא בפד"ם. כאשר התחיל לאייש בפד"ם תפקידו הפך להיות כאחד ממבקרי הרפואה בפיקוד, "נגיף הקורונה הוא עניין רציני שכבר הראה לעולם את רמת הסיכון שבו. קצב ההדבקה גבוה ואינו תואם למגיפות שנראו בעולם במאה השנים האחרונות. יש לייחס לו חשיבות רבה אך עם זאת אין להיכנס לפאניקה מוגזמת, חשוב מאוד להישמע להנחיות גורמי הרפואה ולהיעזר באמצעים ייעודיים לשמירת היגיינה אישית כמו ספטול או האלכוג׳ל המפורסם. בבסיס אנחנו מקפידים על חיטוי משטחי מגע ושטיפת ידיים ושמירת מרחק בין המשרתים המצויים במתחם" אומר רון, "מבחינת העבודה בצבא – אני רואה בעצמי מישהי שיכולה להרגיע את החיילים בצד השני ולנסות להיות חיונית ומועילה" אומרת שיר וממשיכה, "כאשר אנו מגיעים לבית אנחנו משתדלים שלא לצאת ממנו כלל למעט סידורים חיוניים, בזמן השהות בבית אנו רואים יחד סדרות ומאלתרים ארוחות שונות כך שבסך הכל זו חוויה גדולה".

כמה שונה השירות שלכם בשעת חירום? מה בעצם עושים בחמ"ל הקורונה?

שיר: "תפקידו של החמ"ל קורונה קודם כל להיות בשביל המפקדים לכל שאלה שיש להם ולתת להם את המענה הנכון והמדוייק לפי כל ההנחיות. מעבר לשיחות השוטפות אנחנו מרכזים את כל הנתונים של החיילים תחת פיקוד הדרום, דואגים לציוד רפואי ומנסים לתת מענה לכל דרישות הקשורות לרפואה בעיקר. לקורונה יש השפעה מוחלטת על אופי השירות שלנו, רון רגיל לתמרן בין התעסקות בנושא כוח אדם מילואים של חיל הרפואה לבין ביקורות תברואה כחלק מענף בריאות הצבא אך כעת התאים את עבודתו וחילק את הזמן באיוש חמ״ל קורונה בתחום כ״א ובביצוע בקרות ייעודיות ביחידות הפיקוד בנושא הקורונה".

רון :" גם שיר בשגרה מתפקדת כרל״שית מפקד הרפואה של פיקוד הדרום אבל עכשיו היא מאיישת תפקיד בחמ״ל הקורונה ומרכזת נתונים לגבי תפקוד היחידות בנושא ונותנת מענה טלפוני לשאלות".

ואיך העבודה המשותפת יחד. לא מעט אחים לא מסתדרים אחד עם השניה…

שיר: "ההנחה של כולם היא שאנחנו לא יכולים לסבול אחד את השנייה מרוב שאנחנו נמצאים יחד רוב הזמן אך זה שונה לחלוטין מהמציאות. אנחנו משתדלים שלא לייחס לקרבה המשפחתית עניין משפיע בעבודה ומתנהגים באופן מקצועי. תמיד הבית יכנס בשלב מסויים ויגרום לנו לעבוד באופן שונה מהעבודה עם העמיתים שלנו.

רון: "הגדרתי לעצמי שברגע ששיר תגיע ליחידה היא תקבל ממני יחס שווה כמו כל משרת אחר בסדיר, אני עוזר לה כשהיא מבקשת עזרה אך לא באופן שונה מהשאר. אנחנו נוסעים יחד בבוקר ובסיום יום העבודה בבסיס אנחנו מגיעים לבית ומשתפים אחד את השנייה במה שעברנו כאילו אנחנו לא משרתים דלת מול דלת אך בסופו של דבר זו חוויה שונה ומיוחדת.

שיר: "אני שמחה שיוצא לי לשרת יחד עם אחי, מרגישה שיש על מי לסמוך בשאלות ובעיות שונות. יש לנו שיתוף פעולה טוב ואנחנו יודעים לעבוד זה לצד זה עוד לפני הצבא".

כמובן שעבור משפחת ירדני, הסידור החדש מקל, בכל זאת, האמא צריכה לעשות טלפון אחד ולקבל מידע על שני הילדים בצבא, " המשפחה מאוד מאושרת מזה שאנו משרתים יחד, אימא שלנו מרגישה רגועה יותר ומתגאה בזה בכל פעם מחדש" אומרת שיר, "בני המשפחה המורחבת שולחים הודעות ובהם מביעים את הערכתם והגאווה בנו על תפקודנו בחמ״ל. כל מי ששומע את הסיפור שלנו מתרגש וממש בהלם. במילה אחת זו חוויה, בשתי מילים כיף גדול".

אפילו מפקד בכיר באותה היחידה טוען כי: "מדובר בחייל וקצינה מצטיינים, אהודים בצורה יוצאת דופן על ידי כולם. הם חונכו בצורה נפלאה".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה