מגזין

אחריי!

מגזין24 באפריל 2020    4 דקות
0

מור ממן, אתי ביטון, שירן אבוחצירא ועוד בחלק האחרון של פרויקט המדים שלנו

אחריי!
ליזה ביך

ליזה ביך דוגמנית ומובילת דעת קהל

"התגייסתי בנובמבר 2013 למחנה רמון כנף 25 , בחיל האויר. הייתי מנוענית של F16 (המטוס כןכן)".

ספרי לנו מקרה מצחיק שקרה לך בצבא?

"אני וחברות שלי סגרנו שבת יחד. כמובן שאסור היה לנו לבשל בחדר ואנחנו כמובן החלטנו בכל זאת לבשל. אני הייתי לבד בחדר וחברות שלי היו בחדר השני ובישלנו אצלן אורז. הלכתי לחדר שלי לרגע וכשיצאתי ראיתי קצין. הייתי בחדר שלי איזה חצי שעה, ואז אני חוזרתלחדר של החברות ואני רואה את הקצין בדיוק יוצא מהחדר. הוא נתן לכולן תלונה והן קיבלו ריתוק של שבוע בבסיס. אלוהים היה איתי אבל הרגשתי לא נעים"

אם היית יכולה לבחור להתגייס למקום אחר לאן היית רוצה?

"לא הייתי מחליפה את התפקיד והשירות שלי. אמנם הייתי בבסיס סגור אבל הייתי די חיילת יחידה בבסיס של גברים אז הייתי הנסיכה שם. מה שכן. תמיד רציתי להיות מפקדת ולא יצא לי. אבל בהסתכלות אחורה לא הייתי מחליפה את השירות".

מור ממן, מלכת היופי בעבר והיום בעלת מותג קוסמטיקה

"התגייסתי זמן קצר אחרי שזכיתי במלכות היופי למוזיאון חיל האוויר בחצרים. התפקיד שלי בצבא היה עובדת רס"ר".

ספרי לנו מקרה מצחיק שקרה לך בצבא?

פעם היה לי שבוע של שמירות במוזיאון. והמוזיאון זה בשטח פתוח עם הרבה טבע. לילה אחד הייתה לי שמירה עם עוד בחור וזה הייתה המשמרת שלו. אני שומעת את הבחור שהיה איתי פותח בנוהל מעצר חשוד . אני תכף התעלפתי מהפחד כי רק אני והוא במוזיאון באמצע הלילה. פתאום אני שומעת את הרכבים של הבטחון מגיעים ויורדים חמושים מהרכב ,כולם בכוננות . כולם צועקים עצור עצור או שאני יורה ,בסוף מתגלה שהם פתחו נוהל מעצר חשוד על דורבן שיצא לו מהשיחים".

אתי ביטון זמרת

"התגייסתי בשנת 2007-2009 ושירתתי בלהקת הנח"ל. מאז ומתמיד היה לי חלום לשרת בלהקה צבאית ולשמח חיילים. הופענו בעיקר ללוחמים, רוב ההופעות היו במוצבים רחוקים בשעות הערב אז היינו נשארים לישון במוצב עם החיילים, שומעים על החוויות הלא פשוטות שהם עוברים מנגנים, שרים מחזקים ומשמחים אותם".

ספרי לנו מקרה מצחיק שקרה לך בצבא?

בזמן מבצע "עופרת יצוקה" כל הלהקות הצבאיות נשארו בבסיס ובמשך חודש שלם יצאנו לשמח חיילים בבסיסים שונים בארץ. ערב אחד חזרנו מאוחר, ופתאום נשמעה אזעקה, אני בדיוק הייתי בחדר המדרגות בדרך לקפיטריה, רצתי בחושך פתחתי את הדלת ממש בעוצמה כדי שהאחרים אחריי יספיקו לצאת והדלת חזרה לי לפנים. התנפח לי המצח, ירד לי הרבה דם אבל יצאתי מזה בזול, זעזוע קל. בוא נגיד שעד היום מריצים עליי בדיחות".

אם היו נותנים לך את האפשרות להתגייס היום, לאן היית מתגייס?

"היה לי שירות מושלם, לא הייתי משנה כלום. החיילים שלנו נותנים הכל ולפעמים לצערי משלמים בחייהם כדי שיהיה לנו פה שקט עד כמה שאפשר, זו זכות ענקית בשבילי לשמח אותם".

ניסו נס מלכה מנהל שיווק בר האחדשר'ה

"התגייסתי בשנת 2008 לחטיבת מילואים של צנחנים (646) שנמצאת במשמר הנגב, יחידה קטנה שמטרתה להכשיר את המילואימניקים של צנחנים לכל תרחיש. בגלל שהייתי שחקן פעיל הייתי מאבטח מתקנים, שומר רק בלילות, ובבקרים בבית עובד ומתאמן, 5/9 לילות. מוזר ממש".

ספר לנו מקרה מצחיק שקרה לך בבצא?

"יש לי סיפור מצחיק אחד מכיוון שהייתי שומר רק בלילות בקושי היו רואים אותי בבקרים בבסיס, עם עלות השחר הייתי מסיים שמירה בבוקר מוקדם ויוצא לבית. הייתי מאבטח בנשקייה, והיה לי פטור שיער 5 ס׳מ, רק שאני קצת נסחפתי עם זה, לקראת סוף השירות השיער הגיע לקוקו מטורף ואף אחד לא באמת היה רואה אותי ככה שבאמת לא הבחינו בזה, ביום האחרון של השחרור שלי שאני בא להחתים טופס טיולים יוצא, לרוע המזל שלי, אל"מ דאז עופר וינטר, רואה אותי עם השיער שיצא קצת מהכובע ואמר לי אם אני רוצה להשתחרר שאני יעוף לעשות קרחת. אחרת הוא לא חותם לי, הסברתי לו שזה היום האחרון שלי וסיימתי וחבל שאגזור את השיער. מפה לשם עשיתי קרחת".

אם היו נותנים לך את האפשרות להתגייס היום, לאן היית מתגייס?

"אם היה ביכולתי לבחור היום, הייתי הולך לקרבי. זה דבר שמשנה חיים, חשיבה ובגרות, אין ספק.

מבחינתי קרבי זה זכות ואני מצטער שלא התגייסתי לקרבי".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה