טורים אישיים

כל משבר טומן בחובו הזדמנות

טורים אישיים5 באפריל 2020    דקה אחת
1

מקסים אוקנין, מנכ"ל ובעלים של משרד ליעוץ אסטרטגי-תקשורתי ולניהול משברים המלווה רשויות ועמותות להתנהלות נכונה בתקופת הקורונה, מייעץ לעסקים וארגונים איך להפוך את התקופה הקשה לשעתם היפה בכל הקשור לגילוי מנהיגות, תושייה ותרומה לקהילה

כל משבר טומן בחובו הזדמנות
מקסים אוקנין. צילום: יהודה פישל

המציאות שנכפתה על כולנו מחייבת אותנו לביצוע של התאמות נדרשות כדי לצלוח את התקופה ואף לצאת ממנה מחוזקים: בדיוק כפי שהורים לא מפסיקים לדאוג לילדיהם בזמנים האלה, כך צריכות לנהוג רשויות ועמותות שיש להן אחריות גדולה כלפי הקהילה ביום יום ועל אחת כמה וכמה בזמני משבר.

"אנשים תמיד יזכרו מי עמד לצדם בזמנים קשים", אומר מקסים אוקנין. "לכן, חשוב שכל ארגון ימשיך לטפח את הקהל שלו, את הלקוחות ואת התדמית שלו דווקא עכשיו, וזאת למרות הצמצום בכוח אדם ולמרות המציאות הכלכלית הלא פשוטה".

"דוגמה טובה לכך היא עמותות החסד שאנחנו מלווים בשגרה עוסקות בדרך-כלל בהפקה של אירועים משמחים בבתי-חולים, מועדוני קשישים ומוסדות לנוער בסיכון. כיוון שהן מנועות מלעסוק בכך כיום, גיבשנו עבורן דרכים חלופיות לעשייה: בשבועות האחרונים הפקנו עבורם מבצעי חלוקה של משחקים וערכות הפעלה לילדים הנמצאים כיום בבית ללא מסגרת חינוכית ומבצעים נוספים לחלוקה של מוצרי ניקוי, חיטוי והיגיינה עבור קשישים כדי לקדם שמירה על ההיגיינה בסביבתם הביתית".

מנהלת התוכן והדוברות במשרד ליאת יוסף מוסיפה: "מעבר לעשיית חסד שזה הדבר העיקרי, יש כאן אלמנטים של השגת חשיפה תקשורתית לעמותות, העצמה שלהן מבחינת הרחבת מעגל המתנדבים והתורמים וקבלת הכרה ציבורית בחשיבות שלהן.

מי שרוצה להישאר בתודעה הציבורית ולהיזכר לטובה גם אחרי שהמשבר יעבור, חייב להיות רלוונטי, אמפתי ועם נכונות לעשות למען הקהילה בתקופה הזו. לא פחות חשוב להיות חלוץ ומקורי: לא לחכות לראות מה אחרים עושים ואז לעשות את אותו דבר, אלא להיות ראשון, מקורי ומעניין עם היוזמות הקהילתיות וכך גם להשיג חשיפה חיובית ובולטות בתקשורת וברשתות החברתיות".

הכותב הוא מקסים אוקנין, מנכ"ל ובעלים של משרד ליעוץ אסטרטגי-תקשורתי ולניהול משברים המלווה רשויות ועמותות להתנהלות נכונה בתקופת הקורונה, מייעץ לעסקים וארגונים איך להפוך את התקופה הקשה לשעתם היפה בכל הקשור לגילוי מנהיגות, תושייה ותרומה לקהילה

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה

  • אנה אברהמי
    מקסים אלוף !

    איש מדהים ונדיר! מתנה משמים עבור כל אחד שעובד איתו