חדשות

רצח, אנס, ניסה לבתר את הגופה וייכלא לפחות ל-40 שנה

חדשות22 בינואר 2018    3 דקות
0

אברהם ילמה (37) מבאר שבע, שרצח ואנס את שכנתו מלה עוז, ולא מנע מכלבת האמסטף שלו להשחית את פניה, יסיים כנראה את חייו מאחורי סורג ובריח

רצח, אנס, ניסה לבתר את הגופה וייכלא לפחות ל-40 שנה
אילוסטרציה: דוברות המשטרה

סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בבאר שבע השופט נתן זלוצ'ובר, השופטת יעל רז לוי והשופט שלמה פרידלנדר גזרו, ביום היום (שני), מאסר עולם (עונש חובה על עבירת רצח, לפי החוק במדינת ישראל) על אברהם ילמה (37) מבאר שבע, שהורשע בספטמבר אשתקד ברצח ואונס שכנתו (שכלל לא הכיר קודם לכן), מלה עוז ז"ל, בתחילת דצמבר 2014.

שלושת שופטי המחוזי קיבלו את עמדת התביעה, והטילו על המורשע עונש נוסף ומצטבר של 15 שנות מאסר בגין עבירת האונס, וכן הפעילו עונש מאסר מותנה של שנה שהיה תלוי ועומד נגדו, כך שבסך הכל נגזרו על הרוצח והאנס מאסר עולם ועוד 16 שנות מאסר במצטבר (מיום מעצרו בתחילת דצמבר 2014).

כמו כן, פסקו השופטים את הפיצוי המרבי הקבוע בחוק למשפחת המנוחה, בסך 258 אלף שקלים. בית המשפט קבע גם, שמדובר ברצח חריג בחומרתו, קביעה שתשפיע משמעותית בכל הנוגע לקציבת עונשו העתידית של המורשע, שכן ועדת השחרורים המיוחדת לא תוכל בעקבות זאת להמליץ על הקלה בעונשו של ילמה לפני שירצה לפחות 15 שנות מאסר, ותקופת הקציבה המומלצת לא תפחת מ-40 שנה.

השופטת רז לוי, שכתבה את גזר הדין, ציינה שמי שקורא את הכרעת דינו של הרוצח והאנס (שכפר במיוחס לו), "יכול לטעות ולחשוב שהמדובר בטקסט הלקוח מסרט אימה, ו'לא היא'. המדובר במציאות שקשה להכילה, אך היא התקיימה בין כתלי דירת הנאשם. שם קופל פתיל חייה של המנוחה" (אותה כינתה השופטת "אם, אחות וסבתא") "באכזריות על ידיו".

ילמה התגורר סמוך לנרצחת, כחלק מתוכנית שיקום בפיקוח הרשות לשיקום האסיר, אחרי שהשתחרר ממאסר על עבירות שוד והדחה בחקירה. לאחר שעבר חלק מטיפול בבעיית האלכוהול שלו בהוסטל בתל אביב, הוא עבר לבאר שבע, ושולב במסגרת התוכנית, בעבודה בשעות היום ובקבוצות טיפוליות בערבים, וכן קיבל סיוע במציאת דירת מגוריו ובשכירתה. אלא שבימים שלפני הרצח והאונס המזעזע, שב האיש לשתות אלכוהול, לא הגיע לעבודתו ולטיפולי הערב, ושהה בביתו גם כשהוא שותה אלכוהול, כשהוא אפילו מנסה מפעם לפעם לצרוך שירותי מין.

בשעת צהריים ביום הרצח, נפגשה עוז עם הרוצח, עם חזרתה מפעילות התנדבותית בבית אבות בסיוע לניצולת שואה. "בנסיבות עלומות", כדברי רז לוי, היא הגיעה עם ילמה לדירתו, ושם "ללא שאיש יכול היה לשמוע את המתרחש ולהצילה, תקף הנאשם את המנוחה באכזריות, אנס ורצח אותה". בבוקר המחרת, החל האיש להבין את חומרת מעשיו, כאשר הבחין בגופת הנרצחת מוטלת על רצפת דירתו, אחרי שכלבת האמסטף בה החזיק אכלה חלק מפניה.

הוא החליט להעלים את הגופה, ולצורך כך לבתר אותה. כדי לבצע את "תוכניתו הזדונית", נסע ילמה במונית לחנות מקומית, רכש שם מסור עלים חשמלי, ושב לדירתו. ניסיונותיו לבתר את גופת המנוחה באמצעות המסור כשלו, ואז התקשר הרוצח והאנס לאחיותיו, וביקש את עזרתן בהעלמת הגופה. האחיות המזועזעות הזעיקו את המשטרה לדירת אחיהן, והשוטרים הרבים שהגיעו למקום גילו מראות קשים.

השופטת רז לוי

"לקוח מסרט אימה". השופטת רז לוי | צילום: אתר הנהלת בית המשפט

השופטת סיכמה, ש"הנאשם גדע באחת את חייה ועתידה" של הנרצחת, "ומחק בהרף עין את כל תוכניותיה וחלומותיה. בני משפחתה וחבריה לא יזכו לראותה או לשוחח עימה, והכל באבחה אחת, ללא כל הכנה מוקדמת. יום, שנדמה היה להיות יום חולין אצל כל מכריה ומוקיריה, הפך ליום שנצרב בנפשם ובזיכרונם לדיראון עולם", כאשר לכל ההתרחשות יש "נופך מעורר פלצות, כאשר "הנאשם צד את המנוחה, כטרף לסיפוק דחפיו המיניים".

לנאשם זכות ערעור לבית המשפט העליון בתוך 45 יום.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה