חדשות

פרסום ראשון: "רמתא" על סף סגירה

חדשות23 בינואר 2018    דקה אחת
0

למאות מעובדי המפעל אין כמעט עבודה, וחלקם כבר מועסק במפעלים אחרים של התעשייה האווירית

פרסום ראשון: "רמתא" על סף סגירה
יינטש כמעט לחלוטין לעוד כ-3 שנים. מפעל "רמתא" | צילום: ארכיון "שבע"

מכה כלכלית קשה על באר שבע: מפעל "רמתא" של התעשייה האווירית בבירת הנגב עלול, בטווח הנראה לעין, לסגור את שעריו, וכ-300 העובדים שנותרו בו צפויים להיות מפוטרים מעבודתם.

ל"שבע" נודע, שבתקופה האחרונה, צומצמה מאוד העבודה במפעל הביטחוני, שכאמור מעסיק כיום כ-300 עובדים בלבד, לעומת פי שתיים ויותר בשנים עברו. כ-20 מעובדי "רמתא" בעבר הועברו, לא מכבר, לעבודה בתעשייה האווירית בלוד ובמפעל "אלתא" באשדוד, והם אינם מועסקים עוד כעובדי המפעל בבאר שבע. בנוסף, מאות עובדים ב"רמתא" הוצאו בשנים החולפות לפרישה מוקדמת, בעיקר עקב מחסור בעבודה במפעל, כאשר עובדים רבים ב"רמתא" מספרים לחבריהם, שהם חוששים מאוד מסגירתו הצפויה של המפעל, לאחר יותר מ-50 שנות קיום.

באתר התעשייה האווירית נכתב על "רמתא", שהוא הוקם ב-1967, "לפי יוזמת ממשלת ישראל לפיתוח ומתן תעסוקה לתושבי הנגב". כמו כן, רשומים באתר מספר משפטים, שכבר אינם רלוונטיים, בימים אלה: "המפעל מעסיק כיום מאות עובדים מאזור באר שבע וסביבתה (דימונה, ערד, נתיבות והסביבה)", וכן "מתמחה במגוון רחב של פרויקטים ביטחוניים ואזרחיים כאחד, ומתפרס על מספר תחומי עסקים: פרויקטים יבשתיים": כלי רכב "משוריינים גלגליים, מיגון פלטפורמות, אמצעי פריצה לשדות מוקשים, רובוטיקה קרקעית והשתתפות בייצור טנק 'המרכבה' על כל גרסותיו. פרויקטים ימיים: ספינות סיור ותקיפה מהירות. פרויקטים תעופתיים: קבלנות משנה בייצור מבנאות לכלי טיס בטכנולוגיות החומרים המרוכבים והמתכת ליצרני מטוסים ומסוקים ברחבי העולם".

מהתעשייה האווירית נמסר, בתגובה שהיא מעסיקה כ-14 אלף עובדים, "וישנה התניידות כוח אדם בין המפעלים השונים כל העת. מפעל 'רמתא' בבאר שבע הינו חשוב ומרכזי עבור התעשייה האווירית, ובין היתר הוא מקיים שיתופי פעולה רבים לקידום העסקים הקטנים בדרום הארץ בכלל ובבאר שבע בפרט. הנהלת החברה פועלת במלוא המשאבים להגביר באופן תמידי את היקף הפעילות במפעל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה