חדשות

מחזקים את תחושת הביטחון

חדשות20 במאי 2021    3 דקות
0

לנוכח המצב בכבישי הנגב וההתפרעויות שהחלו בשבוע שעבר, תושבי היישוב מיתר הקימו יחידת מתנדבים אליה התגייסו מאות מתושבי העיר על מנת לחזק את  תחושת הביטחון של התושבים

מחזקים את תחושת הביטחון

בשבוע שעבר מלבד הזירה מול חמאס והדאגה מירי טילים החלה מערכה נוספת, מערכה בכבישים ובערים המעורבות. כבישי הנגב הפכו בשבוע שעבר לזירת קרב עם יידויי אבנים, שריפות צמיגים ואלימות. לא מעט מתושבי עומר ומיתר נקלעו ללינץ' כלפי רכביהם בתמונות שכולנו מעדיפים לשכוח. זו אחת הסיבות שגרמו לאילן פיטוסי, בן 53 ממיתר לעשות מעשה. פיטוסי החליט להקים יחידת מתנדבים במיתר שתסייע לביטחון ביישוב ותזהה ובעיקר תעבוד על ההרתעה: "בשבוע שעבר התחילו פוגרומים בכביש מבאר שבע למיתר. יצא לי להיות שם בלילה הראשון כשהיו יידויי אבנים ובלגן גדול. הבנתי שאי אפשר להשאיר את זה ככה ולחכות לחסדים של אנשים או גופים כאלה ואחרים. החלטתי שאני מרים קבוצה של תושבים כשהמטרה היא לשמור על היישוב מתוך היישוב ולתגבר את האבטחה ביישוב בנוסף לחברת האבטחה. יש לי ארבע בנות ונכד וכולם גרים איתנו. כשראיתי את הפנים של הבת שלי כשהיא חזרה בלילה רועדת כולה הבנתי שאני לא יכול לשבת בבית ולחכות, בסוף זו שמירה על הבית שלי. זה מתחיל בצורה הכי אגואיסטית שיש, לשמור על הבית שלי וממשיך לשמור על היישוב".

פיטוסי פנה לתושבי מיתר בווטסאפ ובפייסבוק ואמר כי הוא מקים קבוצה של מתנדבים להגנה על היישוב: "כתבתי דרך הווטסאפ והפייסבוק הודעה שמי שרוצה לבוא להתנדב לשמור על היישוב מוזמן. משם זה התגלגל וחברו אלינו אנשים שהבינו שאנחנו צריכים לעשות את מעשה. היום אנחנו עומדים על יותר מ-200 מתנדבים. חלק מהמתנדבים הם אנשי כוחות ביטחון ואנשי אבטחה שתורמים לנו מהידע שלהם. אנחנו מנהלים מערך מסודר של שעות וזמנים, יש לנו לו"ז ואנחנו מתנהלים מול קב"ט המועצה. המטרה בסוף היא לעזור לאבטחה של היישוב ולא להפריע להם. אנחנו כפופים להנחיות ולהוראות של הקב"ט ואנחנו רוצים להיות גורם הרתעתי. אנחנו לא יס"מ, אנחנו כן יכולים לתגבר את החבר'ה מהאבטחה ולהביא להרתעה תודעתית. אין לנו נשקים, מלבד נשקים אישיים של תושבים שהם חלק מהעבודה שלהם. אבל רכשנו צ'קלקות, וסטים זוהרים, כובעים לזיהוי, פנסים. כשאנחנו מזהים מישהו שעובר על החוק אנחנו יכולים לעשות מה שכל אזרח יכול, לעכב אותם ולקרוא לכוחות הביטחון. המטרה היא לראות ולהיראות, שהפורעים יבינו שיש פה אנשים ולא ירצו להתקרב. הקמנו גם סיירת אופנועים, 12 אופנועים שמפטרלים ביישוב, יש לנו 64 רכבים ואנחנו מחולקים למשמרות מהשעה 20:00 ועד 6 בבוקר".

פיטוסי מסביר כי בעקבות האירועים האחרונים בכבישים, יחידת המתנדבים נותנת מענה גם בגזרה הזו: "אם יש תושבים שמפחדים לנסוע בכביש מיתר באר שבע בערבים אנחנו מלווים אותם עם הרכבים בתקופה הזו. כבר היתה לנו גם הצלחה. בשבוע שעבר הגיעו כמה מהאזור הדרומי של חורה וניסו להצית שריפה. הסיירים שלנו זיהו את זה ויחד עם מוקד המועצה ביצעו כיבוי. לי אישית יצא להריח מפה כאלה שניסו לעשות ונדליזם. לא חסר לנו אקשן פה. פתחנו גם קבוצה לתרומות לציוד. אנחנו לא מזוהים פוליטית ולא מקבלים תקציב, הכל בהתנדבות ותרומות. תוך כמה ימים גייסנו כסף לקניית ציוד למתנדבים תודות לתושבים ולבעלי העסקים".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה