חדשות

מלחמה בסטורי

חדשות20 במאי 2021    4 דקות
0

אורטל אלימלך החליטה להצטרף למלחמת ההסברה ולספר למאות אלפי עוקביה את האמת

מלחמה בסטורי

המאפרת אורטל אלימלך מבאר שבע החליטה לנצל את פרופיל האינסטגרם המצליח שלה ולצאת נגד המתקפות של משפעיניות רשת נגד ישראל.

מבצע שומר החומות מתנהל בים, באוויר וביבשה, אבל מסתבר שגם בזירה אחרת, הדיגיטלית. כבר בימים הראשונים למבצע הצבאי משפיעניות רשת התבטאו ברשתות החברתיות נגד ישראל ובעד הפלסטינים. מנגד, הישראלים ציפו מכוכבי רשת כדוגמת גל גדות ונטלי פורטמן לתמוך בישראל, מה שלא בדיוק קרה. ובכל זאת, עוד ועוד כוכבי רשת עם מאות אלפי עוקבים החלו בקמפיין לטובת ישראל ברשתות החברתיות.

אחת מהן היא המאפרת אורטל אלימלך מבאר שבע שמחזיקה חשבון אינסטגרם עם יותר מ-270 אלף עוקבים. אלימלך, מאפרת כבר 17 שנה כלות, בהפקות אופנה ושלל סלבס בישראל, החליטה שהיא יוצאת למסע הסברה בחשבון האינסטגרם שלה: "יש לי המון עוקבים שהם לאו דווקא מישראל אלא מכל העולם. בגלל זה הרגשתי צורך לדבר ולהסביר לאנשים שלא באמת מבינים מה קורה פה. יש לי יותר עוקבים מהעולם מאשר בארץ והחלטתי שדרך הסטורי אני אנסה להסביר להם את המצב האמיתי בישראל. הרבה אנשים אמרו לי תודה על ההבהרות אבל כמובן שזה גם גרר המון קללות. אם לומר את האמת זה מרגיש כמו טיפה בים, מלחמה מול מיליונים וזה מאוד קשה, אבל צריכים לעשות את זה. הרבה חושבים שעשיתי את זה בגלל תגובות ברשת של משפיעניות רשת כמו בלה חדיד, אבל זה לא נכון. שוב ישבתי בבית, פתחתי טלוויזיה וראיתי מאות רקטות והבנתי שזו מלחמה. אנשים מהעולם לא מבינים מה זה אומר, לא מבינים מה זו מלחמה, לא מבינים את הסיטואציה וזה מאוד קשה".

אלימלך החליטה פשוט להשתמש בחשבון האינסטגרם שלה ולהסביר את המצב: "באותו רגע פתחתי את הסטורי ואמרתי שאנחנו במלחמה. אנשים ממשיכים בחיים שלהם ופה יורים עלינו. לאורך כל הדרך היה לי חשוב להגיד שאני לא נגד פלסטינים או ערבים. זה קונפליקט שקשה להסביר אותו אבל מציגים תמונה לא נכונה וחשוב לעשות הסברה ולהציג את המציאות כמו שהיא. החלטתי למקד את ההסברה סביב שלוש שאלות. ראשית, להסביר שאנחנו לא שולטים בעזה. עזה זה לא ישראל, מי ששולט בעזה זה חמאס. הקריאה הזו לשחרר את פלסטין היא כאילו לשחרר את עזה, אבל עזה היא לא בשליטה שלנו, ואנשים פשוט לא מבינים את זה. הנקודה השנייה היא שמתייחסים לחמאס כאל לוחמי חופש. הם ממש לא לוחמי חופש, הם טרוריסטים. הנקודה שהכי קשה לי היא שאנשים פשוט לא מקבלים את הזכות של ישראל להתקיים. כל שיח שלי מתחיל בזה שאומרים לי שאנחנו לא קיימים. צריך להסביר שמדינת ישראל קיימת. זו המדינה שלנו, זה לא פלסטין, זה ישראל".

אלימלך מביאה לדוגמה מישהי מעולם האיפור שמתחילת המבצע עסוקה בלהעלות פוסטים בגנות ישראל, פוסטים מלאי שקרים: "אני באה מעולם האיפור ויש מישהי בשם הודא, שיש לה מעצמה בעולם האיפור, היא מאוד מוצלחת שכבר בצוק איתן פרסמה פוסטים נגד ישראל ואז מחקה אותם. עכשיו היא עושה את זה שוב, הפעם לא רק שהיא לא מחקה היא פרסמה את זה גם באינסטגרם האישי שלה וגם בפרופיל הביוטי. אנחנו לא יושבים בשקט ומגיבים לכל פוסט כי היא פשוט מטיפה לאנטישמיות". לא בכוונה, אלימלך יצרה מחאה גדולה נגד הודא: "אנשים עשו סטורי וטיק טוקים שהם מראים שהם זורקים דברים שלה לפח. זה היה מטורף, אני לא קראתי להחרים אותה. בנובמבר מוצרים שלה אמורים להגיע לישראל ושיהיה לה בהצלחה עם זה, אני לא מאמינה שמישהו יקנה מוצרים שלה. עכשיו יש את העניין של דיור ובלה חדיד שהיא הפנים שלהם. בלה חדיד העלתה המון פוסטים נגד ישראל ואנחנו פונים ישירות לדיור בטענה שזו אנטישמיות. דיור מחקו המון תגובות ישראליות והשאירו תגובות עם המון דגלים פלסטינים. המלחמה קשה מאוד. מוחקים תגובות שלנו. לא מבינים מה קורה פה. ההסברה פה קשה מאוד. צריכים עוד כמה נועה תשבי".

כמה זה השפיע על החשבון שלך?

"קיבלתי הרבה קללות וגם ירדו לי 4000 עוקבים בעקבות ההסלמה. אני מוכנה לספוג גם יותר, לא עשיתי את זה וחשבתי אם ירדו לי העוקבים, זה פשוט משהו שצריך לעשות".

ומה את חושבת על משפיעניות אחרות שלא בדיוק באות לקראת ישראל?

"גל גדות זו בדיחה מהלכת. יש לה השפעה מטורפת, כל החיים שלה היא הייתה פה וזה ביזיון לראות מה היא העלתה ואת התגובה המתחסדת שלה. אני חושבת שזה נורא שאנשים שיש להם השפעה לא משתמשים בהשפעה הזו. מבחינתי גם למי שיש עוקב אחד מחו"ל צריך להשתתף בהסברה. זה צריך להיות שיח מכבד שמגבה את העובדות. גם גל גדות יכלה למצוא מילים אחרות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה