חדשות

פרויקט "עיר שווה'" יוצא לדרך באופקים

חדשות18 בספטמבר 2019    2 דקות
0

איך משלשים את כמות התושבים בעיר? במסגרת מודל חדשני מקימים שכונות בתכנון מוקדם ומותאם, מושכים יזמים חדשים שמייצרים תעסוקה, מביאים אירועי תרבות לשכונות, ומקימים גרעיני יוזמה שיהוו מנועי הצמיחה

פרויקט "עיר שווה'" יוצא לדרך באופקים
אופקים "עיר שווה". המיזם יצא לדרך | צילום: באדיבות עיריית אופקים

אופקים נבחרה להיות אחת הערים שיופעל בה המודל "עיר שווה". ל"שבע" נמסר, שבמשרדי תנועת "אור" בבאר שבע נועדו באחרונה עשרות בעלי תפקידים בעירייה, יזמים ושותפים מהעיר יחד עם אנשי התנועה הפועלת להתיישבות בנגב ובגליל, כדי להשיק את המיזם.

"עיר שווה" הוא פרויקט משותף של משרדי הממשלה, עיריית אופקים ו"אור", ומטרותיו חיזוק פנים עירוני ותמיכה בצמיחה העירונית באמצעות יצירת אקלים חברתי חדשני וייחודי המחבר את היוזמות הקיימות, ופועל לייצר יוזמות עסקיות וחברתיות חדשות, כל זאת תוך חיזוק הגאווה המקומית ותדמית העיר בעיני תושביה ובעיני מתעניינים מבחוץ. כמו כן, מיועד המיזם לשיפור ומיצוב קשרי הגומלין בין אופקים לערים אחרות באזור והקמת קהילות יוזמה והשפעה בעלות ערך מוסף המחזקות את החוסן, ומשתלבות בחזון העיר. כל אלה ייצרו מנועי צמיחה כלכליים וחברתיים, שיעזרו בהגדלת מספר העסקים הקטנים והבינוניים המקומיים וחיזוקם וכן ביצירת בידול תעסוקתי ייחודי (שימשוך אליו עסקים חדשים), זאת לצד מתן מענה מיטבי לגידול האוכלוסייה (אותו חווה אופקים כבר היום, ושהיא מצפה להמשכו בשנים הבאות) ויצירת קהילתיות מלכדת.

במהלך האירוע, התכנסו הצוותים לשולחנות עבודה שעסקו בפיתוח מנועי צמיחה ובניית וחיזוק הקהילות בעיר. הצוותים גיבשו תוכניות עבודה, הציבו יעדים, ויצאו לדרך כדי לגבש כבר בחודשים הקרובים תוכנית עסקית חברתית לעיר, ובמקביל להקים 3 גרעיני התיישבות ב-5 השנים הקרובות.

אנשי עיריית אופקים סיירו במרכז המבקרים "השער לנגב", שהקימה "אור" בעיר העתיקה בבירת הנגב, ולאחר מכן שמעו מפי מנכ"ל התנועה רוני פלמר על חזון 2048 לעתיד הנגב והגליל, שמטרתו להפוך את 2 המחוזות למנועי צמיחה לאומיים ומרכזי חיים עצמאיים המהווים אבן שואבת לאוכלוסייה שמחפשת איכות חיים והזדמנויות להגשמה עצמית וערכית בישראל.

דנינו: "אני חושב שאנחנו עומדים בפתחה של תקופה היסטורית לעיר אופקים, ופרויקט כמו 'עיר שווה' הוא בדיוק המיזם שיעזור לנו לנווט את התהליך בצורה המיטבית עבור כל תושבי העיר. המיזם יהפוך שכונות שלמות באופקים לקהילות מתפקדות עם תעסוקה, דיור, חינוך ותרבות. לשם כך, נעשה מיפוי לזיהוי חללי תעסוקה ואזורי התכנסות ותרבות, ובמקביל לעודד יוזמות בקרב בני המקום בתוך העיר".

פלמר: "זה משמח לראות כזו הירתמות של אנשי חזון ושותפים לדרך. תודה לראש עיריית אופקים שהגיע יחד עם הצוות המקצועי להניע את המהלך. אני מאמין שיחד עם האוכלוסייה הוותיקה והכוחות הקיימים בעיר נוכל להקים גרעינים חדשים, מקומות תעסוקה ושכונות משגשגות באופקים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה