חדשות

מי הרעיל את חיות הבר?

חדשות17 במרץ 2019    דקה אחת
1

חשד להרעלה אסורה של חיות בר בין טללים למשאבי שדה

מי הרעיל את חיות הבר?
עבירה חמורה על החוק. חשד להרעלת חיות בר | צילום: עדן אוליאל, רשות הטבע והגנים

הרעלת חיות בר? ל"שבע" נמסר, שלאחרונה, התקבל דיווח ברשות הטבע והגנים, שהצביע על חשד להרעלה באזור השטח הפתוח שבין טללים למשאבי שדה. עם קבלת הדיווח, הגיעו פקחי הרשות לאזור, במטרה לבצע סריקות לפני רדת החשיכה.

בסריקות אותרו 2 פגרים של שועל מצוי, ולידם שרוע רחם תשוש. במרחק מטרים ספורים בלבד מהפגרים והרחם התשוש, נמצאה אריזה ריקה של בשר, ובסמוך לה כפפות חד פעמיות. ממצאים אלו בזירה העלו מיד חשד לפיתיון רעל, שהוצב בשטח. הרחם נאסף בידי הפקחים, ונשלח לטיפול חירום בבית החולים לחיות בר שבספארי ברמת גן. במקביל, הועברו פגרי השועלים לבדיקה בבית החולים הווטרינרי שבבית, דגן יחד עם האריזה והכפפות, שנמצאו בזירה.

צילום: עדן אוליאל, רשות הטבע והגנים

בבוקר שלמחרת, התאספו שוב צוותים רבים של רשות הטבע והגנים, לסריקה נוספת לאיתור ממצאים ושרידים בשטחים החקלאיים של משאבי שדה וטללים, בין הנחלים הימן מסעד ורביבים. בסריקות אותר פגר נוסף של תן זהוב, שנשלח גם הוא לבדיקה. מהתוצאות שהתקבלו עד עתה בכפפות ובאריזה, נמצאו שרידים של רעל מסוג "לאנט". הרחם, בזכות הטיפול, ככל הנראה יצליח לשרוד, וישוחרר חזרה לטבע בקרוב בידי פקחי הרשות עם התאוששותו.

עדן אוליאל (פקח רשות הטבע והגנים) מדגיש, שהרעלת חיות בר במזיד ואף בתום לב היא עבירה חמורה על החוק והרסנית לחיות הבר והטבע בכלל. בהתאם לזאת, פועלת הרשות בכל האמצעים, כדי למגר תופעות אסורות אלו.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • אדם קדוש

    כל הכבוד לעוסקים במלאכת הקודש. כמו שנאמר, כל המציל חיית בר כאילו הציל עולם ומלואו.