חדשות

לעילוי נשמת חללי באר שבע במערכות ישראל

חדשות17 במרץ 2019    דקה אחת
0

ספר תורה עתיק, ששרד את השואה ברומניה, הועבר למשמרת בבית הכנסת "אריאל" בבאר שבע

לעילוי נשמת חללי באר שבע במערכות ישראל
משמרת שנייה. העברת ספר התורה | צילום: פרטי

ספר תורה לעילוי נשמת חללי באר שבע, שנפלו במערכות ישראל: ל"שבע" נמסר, שספר תורה עתיק ששרד את השואה במרתפי הקהילה היהודית ברומניה, הועבר בשבוע שעבר, למשמרת בבית הכנסת "אריאל" בשדרות ירושלים שבשכונה ט' בבאר שבע.

הספר הוא אחד מעשרות ספרי תורה, שמשרד הביטחון בשיתוף ארגון "יד לבנים", העלה ארצה, ונתרמו לבתי כנסת, הקשורים לסניפי הארגון ברחבי הארץ (ובכך הצילו את הספרים מהשמדה וגם גרמו נחת לבני המשפחות השכולות, שידם אינה משגת לכתוב ספר תורה פרטי להנצחת יקיריהם).

לפני כ-4 שנים, הובא ספר התורה לבירת הנגב, באירוע מרשים ומרגש, והוכנס למשמרת בבית הכנסת "אליהו הנביא" שבשכונה א'. ביום שלישי השבוע, הועבר הספר, ברוב עם והדרת מלך, כאמור למשמרת בבית הכנסת של קהילת "אריאל". כל בני המשפחות השכולות וחברי הקהילה התרגשו מאוד מהמעמד; ראש העירייה רוביק דנילוביץ', הפליא בנאומו חוצב הלהבות, וכמו כן בירכו מנכ"לית ארגון "יד לבנים" רחל לניאדו, יו"ר סניף באר שבע של הארגון דוד קורקוס, ורב הקהילה רפאל זעפרני שליט"א. את האירוע הפיק והנחה חבר הנהלת סניף בירת הנגב של הארגון, שהוא גם חבר בקהילת "אריאל", חנן טאוב.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה