חדשות

המחוזי בב"ש דחה את בקשת הח"כ לשעבר

חדשות26 בפברואר 2019    2 דקות
0

נדחתה עתירתו של האסיר הביטחוני כיום, וחבר הכנסת לשעבר - באסל גאטס, שביקש להשתלב בתהליך שיקומי בין כותלי הכלא

המחוזי בב"ש דחה את בקשת הח"כ לשעבר
באסל גאטס | צילום: אבשלום שושני, מעריב

לפני כשנתיים, נפל דבר בישראל, כאשר חבר כנסת מכהן נשלח לריצוי עונש מאסר בפועל, אחרי שבאסל גאטס, הורשע בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור והכנסה של ציוד אסור לבית סוהר.

כזכור, בסוף שנת 2016, גאטס צולם כשהוא מבריח מעטפות ובהן 12 מכשירי טלפון סלולארי וחפצים נוספים לאסירים ביטחוניים בבית הסוהר קציעות, תוך ניצול החסינות הפרלמנטרית שעמדה לזכותו כח"כ, כדי לחמוק מהבדיקה הביטחונית בשערי הכלא.

באחרונה, התכנס בית המשפט המחוזי בבאר שבע, על מנת לדון בעתירתו של חבר הכנסת לשעבר, שכיום אסיר ביטחוני. גאטס עתר בבקשה לבחינת אפשרות שילובו בתהליך שיקומי בבית הסוהר וטען כי אין הוא שייך לארגון "החזית העממית",  כפי שנטען כנגדו בעבר.

במהלך הדיון הוצגה על ידי המדינה, העובדה שהעותר לא עמד בבקשה להסיר את שיוכו הארגוני, ובהתאם לכך, הוא אינו עומד בתנאי הסף לבחינת ההקלות לאסירים הביטחוניים. השופט המחוזי, אהרון משניות, פסק: "בנסיבות שלפנינו בעת הזאת, לא הובאה בפנינו כל אינדיקציה לכך שהעותר אינו חבר בארגון שאליו הוא שוייך".

עוד הוסיף השופט בקביעתו כי: "לא שוכנע בית המשפט שחל באסיר שינוי בולט וממשי, ואינו ניתק כל מגע ישיר או עקיף עם ארגון עוין". בסופו של עניין, נדחתה עתירתו של גאטס, שכן בית המשפט לא קיבל את בקשתו לשילוב בהליך השיקומי, "בכדי שניתן יהיה לבחון שוב את בקשתו של העותר, עליו לנקוט קודם לכן בהליכים נדרשים לצורך הסרת שיוכו הארגוני", חתם השופט משניות בעודו מנמק את הפסיקה.

עו"ד בכר, מייצגת את גאטס | צילום: אלבום אישי

בימים אלה, גאטס ועורכי דינו נמצאים בעיצומו של מאבק משפטי לביטול השיוך הארגוני האמור. ל"שבע" נודע כי כאקט סמלי להחלטה שהתקבלה, האסיר אף סירב להופיע בפני ועדת קיצור השליש מעונשו, שכן לדבריו, איננו מוכן לשחק לידי שב"ס.

עו"ד עביר בכר, המתמחה בזכויות אסירים ומייצגת את גאטס, מסרה: "ככל הנראה מישהו בשב"ס נלחץ מקריאת ועדת השחרורים המוקדמת, לשיקוף אודותיו של האסיר גאטס, גם באמצעות דוחות העו"ס בכלא, מעבר לדוחות המודיעין והשב"כ. כאשר עמדה על הפרק אפשרות שתטיב עם האסיר ואף יכולה להוביל לשחרורו, לפתע התגלה השיוך הארגוני המוטעה, בכדי לסכלה. חבל לנו ששב"ס והשר ארדן סוגרים חשבון עם האסיר, באמצעות שימוש דורסני בסמכותיהם. האסיר גאטס מכחיש כל קשר לארגון "החזית העממית", שכן הוא היה ונשאר חבר הועדה המרכזית של סיעת בל"ד".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה