חדשות

בית כנסת ע"ש ראש עיריית דימונה המנוח

חדשות17 בדצמבר 2018    2 דקות
0

בית הכנסת "קול יהודה וגבריאל" נחנך ברוב עם הדרת מלך בשכונת הר נוף בעיר, בין היתר יו"ר הכנסת, שר החוץ לשעבר ובנו ראש עיריית בית שאן

בית כנסת ע"ש ראש עיריית דימונה המנוח
סוגרים מעגל. חנוכת בית הכנסת ע"ש הללושים | צילום: לשכת דובר עיריית דימונה

ראש עיריית דימונה המיתולוגי גבריאל (גבי) ללוש (במשך 15 שנה) ואביו ר' יהודה ללוש (מניח יסודות "הבקשות" בעיר, תלמידו המובהק של ר' דוד בוזגלו ופייטן בעל שם בארץ) הונצחו בבית הכנסת החדש "קול יהודה וגבריאל", שנחנך באחרונה, ברוב עם הדרת מלך בשכונת הר נוף. ל"שבע" נמסר, שאורחי הכבוד באירוע החנוכה היו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השר לשעבר וחתן פרס ישראל דוד לוי ובנו ראש עיריית בית שאן ג'קי לוי.

קדמה לחנוכת בית הכנסת וקביעת המזוזה, תהלוכת ספרי תורה שיצאה מהקרוואן (ששימש עד כה כבית כנסת לתושבי השכונה הגדולה); בשירה, זיקוקין וסוכריות, הובלו ספרי התורה להיכל החדש והמפואר, שנבנה בסיוע העירייה ומשרד הבינוי והשיכון. את המזוזה קבעו אחר כבוד, סגן ראש הרשות אריאל ללוש (בנו של גבי ללוש ונכדו של ר' יהודה ללוש), רב העיר הרב שלום דיין, דוד לוי (שר החוץ לשעבר, שהכיר וטיפח את ללוש המנוח), בנו ג'קי, אדלשטיין וראש העירייה הנוכחי בני ביטון, שנמנה עם בני טיפוחיו של גבי ללוש (אך גם עמד בראש האופוזיציה מול בקדנציה השלישית של ללוש… – י.ס.ד)..

שלמה ללוש (ראש מועצת מעלה אפרים ואחיו הצעיר של גבי ללוש) הדגיש בדבריו את חשיבות החנוכה וההנצחה דווקא בבניין קדוש כמו בית כנסת, העולה לטעמו 1,000 מונים על הנצחה בפארק, כיכר או רחוב, כהוקרה והכרה בתרומה העצומה של שני האישים לדימונה ולתושביה.

הרב דיין ציין, שבית כנסת הוא מוסד מאחד, מקרב ומגבש בקהילה ובציבור, וכאשר עניין האחדות נמצא במרכז בית הכנסת, אכן התפילה תפילת הציבור עולה ומתקבלת. אריאל ללוש הפליג בשבחי אביו וסבו, תיאר את פשטותם והענווה שלהם וגם יותר מכל את תכונת הנתינה שהייתה טבועה בהם (נתינה ועשייה שלא על מנת לקבל פרס), והודה לביטון על הגשמת החלום והחזון של אבות המשפחה.

ראש הרשות עצמו אמר: "שמח שנפל בחלקי להנציח את זכרם של אנשים יקרים, אנשים שגדלתי בביתם; שם למדתי את רזי הפוליטיקה, שם טיפחו וגידלו אותי, ולהם אני חב את קידומי ומהלכיי בעולם הפוליטי. אני שמח להיות זה שמגשים את חלומם, לבנות ולעשות להנצחת שמם, שם של אישים שתרומתם לציבור ולעיר דימונה נישאת בפי כל.

ודוד לוי סיפר על היכרותו עם הנער גבי ללוש: "שמתי את עיני עליו, וראיתי בו כישרון טבעי, מנהיג שעוד יוביל את דימונה להישגים. צמחנו מהפשטות, ולא גאה ליבנו בגדולות. התפללנו לבריאות, שנוכל תמיד להמשיך ולעבוד, וכאשר הגענו למה שהגענו, לא שכחנו את הציבור ממנו ואיתו גדלנו; באנו כדי לשרת ולעשות למען הציבור הזה. כך גבי ללוש ז"ל בכל תפקידיו: מנכ"ל 'אפרידר', מנכ"ל 'חלמיש', בשלטון המקומי וכראש העירייה בדימונה, מעולם לא גבה ליבו ולא רמו עיניו, והכל היה מתוך השאלה 'מה אני עושה טוב יותר בשירות הציבור' ואת העניין ינק מבית אביו ר' יהודה. אכן, היה לו ממי ללמוד".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה