חדשות

בירת ההזדמנויות, לא בירת המגדלים

חדשות17 בדצמבר 2018    2 דקות
0

בדיקה של לשכת שמאי המקרקעין מגלה, שבירת הנגב ניצבת רק במקום ה-12 בארץ בהקמת מגדלים בני 21 קומות ויותר, אחרי אשדוד למשל, שנמצאת במקום ה-11

בירת ההזדמנויות, לא בירת המגדלים
פרויקט הדגל גרנד אביסרור - מגדלי יוקרה בבאר שבע | צילום: דייגו מיטלברג

יישובי הדרום לא נמצאים בעשירייה הראשונה של היישובים במדינת ישראל, בהם מוקמים מגדלים בני 21 קומות ויותר. ל"שבע" נמסר, שבשנים האחרונות נראה, שמגדלי מגורים רבים נבנו בכל רחבי הארץ, החל מאזור המרכז ועד יישובי הפריפריה בצפון ובדרום. מניתוח נתוני הלמ"ס בידי לשכת שמאי מקרקעין בישראל עולה, שכל דירה 10, שנבנתה במחצית הראשונה של השנה, ממוקמת במגדל בן יותר מ-21 קומות. ב-2017 היו 7 אחוזים מהתחלות הבנייה במגדלים בני 21 קומות.

לפי ניתוח הלשכה, תל אביב היא העיר בה הוקמו הכי הרבה מגדלים בני 21 קומות ויותר ב-5 השנים האחרונות, עם

אין יותר מדיי מגדלים כאלו בבאר שבע. "מגדלי סוקולוב" | צילום: "מרש אדריכלים"

התחלות בנייה של 3,093 דירות חדשות. אחריה נמצאות נתניה ובת ים. אשדוד ניצבת במקום ה-11, ובירת הנגב רק במקום ה-12, עם 531 דירות בבניינים בני 21 קומות ויותר.

לדברי האדריכל רם מרש, הבעלים של משרד "מרש אדריכלים", "כבר יותר מ-20 שנה, אני מעורב בתכנון מגדלי מגורים בבאר שבע; בעבר, המדיניות הייתה מעורפלת, שלעתים אפשרה בניית מגדל לכל מי שיחפוץ, ולעתים בכלל לא. באחרונה, המדיניות זוקקה, ודי ברור שהיא מכוונת למרכז העיר, ובעיקר לאורך שדרות ראשיות, שיכילו בעתיד מערכת הסעה המונית, תוך הקטנה ניכרת של תקן החנייה, כדי להמעיט בעומסי התחבורה. מדובר באותם אזורים, שיש כוונה להגביר בהם את תחושת העירוניות. כך גם במוקדים שאותרו כאזורי התחדשות עירונית, שמטעמים כלכליים לא ניתן יהיה לעשות כן ללא מגדלים".

ומרש מוסיף: "אין ספק שב-20 השנים האחרונות, חלה תמורה באופי המגדלים בעיר; הם הופכים להיות יותר ויותר ממותגים ויוקרתיים, ובשל כך מהווים פיתרון ראוי כתחליף למגורים בבתי קרקע, בעיקר למתבגרים אבל גם, בלי בושה, לזוגות צעירים. שכונת האצטדיון לדוגמה, המוקמת בימים אלה, מכילה גם פארק רחב ידיים ובית ספר יסודי, כך שאין ספק שהיא תהיה אטרקטיבית לזוגות צעירים. ועדיין, מכיוון שמדובר בפריפריה, יש לתת את הדעת על עלות בנייה סבירה, ובעיקר לאפשר גם עלויות סבירות של ניהול".

לדברי יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, חיים מסילתי, "ככל שערך הקרקעות בישראל גבוה יותר, כך גם רשויות התכנון מבינות שקיים צורך לבנות יותר לגובה. סביר להניח, שבשנים הקרובות נראה יותר בנייה לגובה של פרויקטים בשימושים מעורבים. כבר היום, ניתן למצוא בתל אביב פרויקטים, הכוללים מגורים ומשרדים או מלונאות. אני מעריך שכמו שמגדלי המגורים יצאו מתל אביב והגיעו עד יישובים כדוגמת עפולה, עכו ובאר שבע, בעוד כמה שנים נראה עירוב שימושים גם במעגלים הרחוקים מתל אביב".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה