מגזין

תמיד יישאר רוק סטאר, כפרה

מגזין8 באוקטובר 2021    8 דקות
0

נועם (נומי) כהן נהרג בסוף השבוע האחרון בתאונת אופנוע. כהן היה דמות מוכרת בסצנה המוזיקה המקומית ובסצנת ההיפ הופ הארצית. חברים וקולגות מספרים על ראפר מחונן שהיה בדרך לפריצה הגדולה ומבטיחים להמשיך את דרכו. לזכרו

תמיד יישאר רוק סטאר, כפרה
צילום: פאשה מץ

"לא רוצה למות צעיר", בתשובה אחת קצרה לשאלה איך יקרא לאלבום הבא שלו שיהיה אחרי גיל 28, סיים הראפר נועם (נומי) כהן את הריאיון איתו ערכנו ב”שבע” בחודש ינואר 2020. השבוע, כשהוא בן 29, נהרג כהן בתאונת אופנוע.

נומי היה דמות מוכרת בסצנת ההיפ הופ בישראל: “אני ממלא הופעות ועדיין אין עליי הרבה ‘שיט’ בחוץ. יצא לי בשנים האחרונות להופיע הרבה מבלי שהוצאתי שיר ופתאום אמרו רגע, איך יש פה בן אדם שעובד מצד אחד, ומצד שני לא יודעים עליו כלום. באיזשהו מקום אני גם שמח שלא יודעים עליי הרבה כי זה מוסיף עניין ומסתורין. מצד שני, צריך עוד חשיפה”, אמר אז באותו ראיון והוסיף על האלבום האחרון שהוציא: “כל האלבום אני מדגיש את זה שאני באר שבעי. אני גאה לייצג את המקום הזה. אני פעיל כבר מ-2008 ובתקופה ההיא שהייתי עובד ומקליט מבאר שבע, ההיפ הופ לא היה כל כך חזק פה. לא היה עם מי לעבוד ולעשות ומצאתי את עצמי עובר למרכז כי יש פה את האנשים ואת מה שצריך”.

נומי ז"ל לא היה מאלה שוויתרו. בראיון שקיימנו איתו לפני כשנתיים סיפר שגם בתקופות הפחות טובות שלו מבחינת הקריירה המוזיקלית, תמיד הוציא שירים: "ללכת, אף פעם לא הלכתי. אבל היו תקופות שהפסקתי ושוויתרתי. כשאתה בן 18 וחושב שאתה על גג העולם והכי טוב בארץ, אתה אומר לעצמך ‘וואלה איך אני לא מצליח, למה הדברים לא קורים’. זה היה סוג של ייאוש כי מכירים אותי, יש לי צפיות והופעות, אבל אתה מרגיש שאתה לא מקבל את היחס שמגיע לך. היום כשאני מסתכל על זה, אני מרגיש אידיוט, אבל בזמנו זו הייתה תקופה כזאת. אבל תמיד הייתי שם ואני לא חושב שהייתה שנה שלא הוצאתי בה שיר”.

אז כאמור לקהל הרחב אולי השם נומי לא מצלצל אבל בסצנת ההיפ הופ הוא היה אחד האנשים העסוקים ביותר. לאחרונה החל לחמם את רביד פלוטניק בהופעות שגם ספד לו: “אני פשוט בהלם. איזה בחור זה. בוטה ופראי וכנה עם מוח חד ופה שאומר כל מה שבא לו על המיקרופון. היה לו פוטנציאל להיות כוכב פרוע מהסרטים ועם זאת הוא היה האיש הכי נעים להיות בסביבתו. לב של זהב, בחור כשרוני מלא פוטנציאל וחלומות ענקיים. חברי מתן שרון ניסח את זה מדויק – פאקינג רוקסטאר עד הרגע האחרון”.

בהלוויה שהתקיימה בבאר שבע התייצבו כל אומני סצנת ההיפ הופ, ביניהם גם פלוטניק בעצמו. אחד מחבריו של כהן היה מירל מאור עמרם, אמן יוצר מבאר שבע שהכיר אותו מגיל 15 כשהשניים למדו יחד בבית הספר הטכני בבאר שבע. גם לאחר שנומי עזב את העיר שמרו על קשר מוזיקלי וחברי. מאור עמרם ספד לו: “בחיים לא חשבתי שתשבור לי ת’לב. תמיד הערצתי אותך – עוד מגיל 15 כשנפגשנו בבית הספר. היית הילד הזה החכם והיפה  שיכל להיות כל מה שהוא היה בוחר להיות.  החבר הזה שפתח לי עולם של יצירה. לימדת אותי מזה לעשות שיט משלי והקלטת אותי בשיר הראשון שלי. כל שיחה איתך היא השראה.  היא אמונה. היא השגה חדשה על העולם הזה. היא תפילה. היא  למידה מהי צדקת הדרך ומהי דרכו של אמן. זכיתי שלקחת חלק בחיים שלי. ואני בשלך. נועם, כשמך כך אתה. איש נעים ואהוב על הבריות,  אמן, יוצר גדול וחלוץ אמיתי, נשמה גדולה, יפה וטובה. תודה על שזכיתי להכיר ולחוות אותך, על חברות, מילה ועצה טובה. תודה על הזכות ללמוד, ליצור איתך ולעמוד איתך על אותה הבמה. תודה על ההשראה שאתה  – לחיות חיים של אמת עד הסוף בלי פשרות. תודה על היצירות שלך שיחיו לנצח. השנה הזאת הייתה אמורה להיות  מלאה בדברים חדשים והלב שלי מסרב להאמין שהמסע שלך במימד הזה הסתיים ואנחנו נפרדים. אתה בטח שורף עכשיו ת’מייק בג’אמ של מעלה. אני אוהב אותך בכל ליבי וגאה בך כמו תמיד נומי אחי האהוב והיקר. ‘בל אם אמות – יזכרו את השם. יזכרו את השם’. אני מבטיח שיזכרו את השם. אתה רוקסטאר כפרה,  בחייך ובמותך. בחיים לא חשבתי שתשבור לי ת’לב, ד”ש לקורט קוביין”.

נומי ז" יחד עם מירל מאור עמרם בצילומי קליפ משותף. צילום: באדיבות מאור עמרם

סבסטיאן, קולגה בסצנה וחבר של נומי סיפר: “הכרנו כשהייתי בן 18. היתה לו חברה שהיתה גרה באריאל איפה שגדלתי ויום אחד נפגשנו והתחלנו לשבת יחד, זו היתה תקופה שהייתי ילד יותר קרבי והוא הצליח לדחוק את חומות ההגנה שלי. היה אכבר גבר שבגברים. הוא היה אדם טוב שמעולם לא דרך על אף אחד, היה נרתם לכל דבר בלי שאף אחד יידע. היה מגיע עם שמחה גדולה ותמיד היה אכפת לו. הוא גם מאוד אהב את באר שבע והיה לו חשוב לפתח את העיר ואת השכונה בה גדל. לא יצא לנו לעשות מוזיקה ביחד, כן הופענו ביחד, חיממנו את רביד פלוטניק. הוא היה בדרך להוציא אלבום והאלבום היה צריך להיכנס השבוע למיקס בדיוק. עכשיו אנחנו אוספים כספים לכל העניין הזה, לא רק לאלבום אלא למה שהמשפחה תצטרך לתקופה הזו. הוא עמד לפני הפריצה הגדולה. לנומי יש קהל גדול, הוא עושה מוזיקה מאז שהוא בן 12. אני אישית הכרתי אותו דרך המוזיקה”.

יובל ניאזוב חבר בהרכב מבוא הדודאים הוציא יחד עם כפיר צפריר ונומי ז”ל לפני שבועיים שיר חדש, תלחצו פליי: “נומי היה בנאדם מאוד חזק, נפשית ופיזית. הוא היה בחור לארג’, של נתינה, שלא אהב להיכנס לפינות, שידע לוותר ולהבליג וכמובן עמד על שלו במקביל, שזה מאוד קשה בימינו. זכיתי להיות קרוב אליו בחצי שנה האחרונה. היינו אמורים להיכנס השבוע למיקסים של האלבום שלו, עשינו שיר ביחד, צילמנו קליפ ביחד ועבורי הוא היה חבר, משפחה, אח. הוא היה מהאנשים שיעשה הכל בשבילך, זאב בודד שאף פעם לא בודד. ממש אלפא, חי את החיים שלו. הוא היה בנאדם מצחיק. כשהיה כותב הוא לא כתב איתך במקום, הוא היה שומע, מקבל רפרנס, נותן לאוזניים לטבוע. הוא גם מסוג האנשים שכותב אך ורק על מחברת. הוא לא כתב בטלפון, לא מכיר כתבן. תמיד במחברות. הוא היה שומע, חוזר הביתה, יושב לבד עם הכוס וויסקי, המחברת וכותב”.

ניאזוב ונומי ז"ל בצילומי הקליפ. צילום: עומר אמיתי

לפני שבועיים כאמור הוציא נומי ז”ל שיר יחד עם מבוא הדודאים וכפיר צפריר. צפריר מדגיש כי בתקופה האחרונה בילה רבות עם נומי והרגיש שהם הולכים לפרוח יחד: “הוצאנו את השיר אחרי תקופה אינטנסיבית ביחד. הרגשתי שאנחנו בדרך לפרוח ביחד. היינו חברים טובים מאוד כולנו כבר כמה שנים טובות. אני יכול להגיד שדווקא עכשיו הוא מאוד קרוב סוף סוף לקבל את ההכרה שהוא עבד קשה בשבילה ומגיעה לו. זה אבסורד שהוא מקבל עכשיו את מה שהוא חלם עליו אבל אנחנו משפחה אחת מאוחדת ונעשה את כל מה שאנחנו יכולים כדי להמשיך את המורשת שלו, שכולם יידעו מי היה האגדה שעונה לשם נומי. אנחנו מתגעגעים כולם ומאוד כואבים. אנחנו מתכוונים להמשיך להנציח אותו במוזיקה שלו”.

בקרוב, צפריר יעלה על הבמה בהופעת השקה לאלבום שלו, הופעה בה נומי תוכנן לעלות כאומן אורח: “יש לי הופעה והוא היה אמור להיות אורח בהשקה של האלבום שלי. השיר האחרון שעשינו הוא חלק מהאלבום שלי והאלבום היה צריך לצאת ביום ראשון. כמובן שדחינו את זה עד תום השבעה ושקצת נעכל את הדברים. אני יכול להבטיח שהשם של נומי לא יירד מהפלאייר ואני מתכוון להקדיש לו את כל האלבום הזה. בנוסף להופעה שהיה אמור להיות איתי אנחנו מתכננים גם מופע הנצחה גדול שהוא מופע שכולו מחווה אליו. הוא יהיה קיים כל הזמן ואנחנו נעשה הכל שנרגיש כאילו לא הלך לרגע. אנחנו נמשיך את הדרך שהוא התחיל. הוא היה שם וזה לא נקטע זו רק ההתחלה”.

צפריר ונומי ז"ל. צילום: פרטי

אימו, צופיה שרה בלוויתו את השיר “מלך העולם” של שלמה ארצי. בעמוד הפייסבוק שלה כתבה: “ 25 שנים מאז שהסרתי עגילים, הבוקר השחלתי את החישוקים שהיו על האוזניים שלך ביום התאונה. לא תאמין שהעגילים השתחלו להם במהירות, בעדינות ובנועם בדיוק כמוך", מאוחר ביקשה להעביר מסר: "אני רוצה שכולם יאהבו את החיים כמו שנועם אהב, שיזרקו את האופנועים ולא יעלו עליהם. הלך להם רוקסטאר כפרה כשהוא בן 29 ושבעה חודשים".

יהי זכרו ברוך

 

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה