מגזין

אבק הכוכבים של ספיר

מגזין25 בפברואר 2021    6 דקות
0

חן אמסלם, אדל בספלוב, קורין גדעון ודודו אהרון הם רק חלק מהלקוחות שלה. איך הפכה ספיר חלמיש מבאר שבע למעצבת מבוקשת בסצנה ומדוע היא חיה בתוך החלום של עצמה

אבק הכוכבים של ספיר
צילומים: ליצ'י

חג פורים הפך להיות אחד הסמלים הגדולים ביותר של מגיפת הקורונה בישראל. בדיוק לפני שנה, פרצה הקורונה בישראל, רגע לפני חגיגות פורים. הגבלות התקהלות של מאות אנשים נכנסו לתוקף, הגבלות שהיום נראות כמו חלום רחוק. גם השנה, חגיגות פורים יהיו שונות מכל מה שהכרנו בעבר, בתקווה לחג פורים אחרון במתכונת מוגבלת. בכל זאת ולמרות הכל, גם השנה פורים יהיה צבעוני במיוחד והמוני בית ישראל יתחפשו וישכחו לרגע אחד ממושגים כמו קורונה, חל"ת ומוטציות. מי שעבדה שעות נוספות בכל התקופה האחרונה ולמעשה כמעט ולא עצמה עין היא מלכת התחפושות של הדרום, האישה שמבחינתה, חיה כל יום בסוג של אגדה, ספיר חלמיש.

חלמיש, בעלת סטודיו הבוטיק הנושא את שמה עבדה נון סטופ בתקופה האחרונה על תחפושות, והשנה, כמו שנבין מאוחר יותר, גם הגדילה את מאגר הידוענים שהפכו ללקוחות שלה.

השנה חלמיש גם נכנסה לסטודיו החדש, סטודיו שאי אפשר שלא להרגיש בו במעין אגדה אחת גדולה. חנות קטנה ומטריפה בעיר העתיקה, צבועה כולה בוורוד עם קסם ששייך רק לה. אז לכבוד פורים חלמיש לקחה הפסקה קצרה מהעבודה הקשה, עלתה על תחפושת משלה ופיזרה קצת אבקת קסמים לקראת החג הצבעוני ביותר.

חלמיש (27) נמצאת בעסקי העיצוב כבר כמעט 6 שנים כשהתחילה אי שם ב-2015 עם זרים לראש: "התחלתי את העסק שלי מזרים לראש בכך שבעצם הכנתי לעצמי זר יום הולדת בשנת 2015. זה עבר מפה לאוזן ואני זוכרת שהייתה המון התלהבות סביב זה מכיוון שזרים לראש זה משהו שנשכח מזמן, אי שם בשנות ה90 ומאז לא חגגו עם זרי יום הולדת. בשנת 2015 זה חזר ובגדול, והייתי בין הראשונות בארץ שהחזירו אותם לאופנה". מאז הפכה חלמיש למותג משל עצמה: "לאט לאט העסק התפתח לעוד ועוד מוצרים,  הרבה גם בזכות הלקוחות שלי שכל פעם הגיעו אלי עם משהו חדש שחלמו עליו ואני הגשמתי להם אותו. רוב המוצרים נכנסו לעסק שלי והפכו  למוצרי צריכה בסיסיים בגלל הביקוש הרב שלהם".

המשיכה שלה לעולם העיצוב הגיעה, ככל הנראה מהבית וחלמיש מספרת שכמעט כל תחפושת שלה בפורים, היתה בעבודת יד: "המשיכה שלי לעולם הזה באה מהילדות. ההורים שלי אנשים מאוד מוכשרים ומבוזבזים ותמיד אני אומרת להם את זה. כל התחפושות שלי, מאז שאני קטנה, הגיעו מאמא שלי שדאגה להכין בעבודת יד לי ולאחים שלי. מגיל קטן תמיד זכינו במקומות ראשונים בבית הספר שנה אחרי שנה. אבא שלי יוצר עבורי את כל הדברים הגדולים של הפקות האירועים אז לדעתי כבר מינקות הגיעה כל האהבה שלי לעולם הזה. אני זוכרת שהייתי קטנה וגרנו בשכונת רמב"ם ובמקום ללכת לפארק משחקים כמו כל ילד רגיל אני הייתי בוחרת ללכת עם אמא שלי לחנות היצירה שהייתה אז בעיר העתיקה. הייתי קונה חומרי יצירה ומתנסה בהם במהלך השנים ועל כך אני מודה כי אז באמת התנסיתי בחומרי היצירה המגוונים ולמדתי עליהם ועל השימוש בהם, מה שעוזר לי היום ליצור כל כך הרבה מוצרים מוצלחים ומגוונים".

אם תשאלו את הלקוחות של חלמיש, כולם יגידו שהיא חיה את חייה כחלק מאגדה. בחנות שלה תמצאו פריטים מכל האגדות המוכרות, הנסיכה והצפרדע, שלגיה, סינדרלה ואליס בארץ הפלאות. חלמיש גם דואגת לכל פרט פרט כשמוטיב הפרחים כמובן, הוא חלק מרכזי אצלה: "הכל אצלי מאוד מוקפד ולא סתם הסלוגן שלי הוא "עיצובים מיוחדים עד הפרחים הקטנים", אני באמת שמה דגש על הפרט הכי קטן שיש. שם אני מייחדת את עצמי מאחרים ושימת דגש על פרטים קטנים זה מאסט בעיניי. לדעתי הכי חשוב בעיניי הלקוח היא ההתייחסות לדברים שבקושי רואים או שמים לב אליהם, שם אני נותנת את היחס שלי הכי הרבה".

לא תופתעו לשמוע שפורים עבור חלמיש הוא התגשמות חלומות כל פעם מחדש: "פורים אצלי זה החג בה' הידיעה, שם אני מגשימה את החלומות הכי פרועים שלי, שם אני מוציאה את כל היצירתיות שלי ומגשימה חלומות גדולים שחבויים אצלי בפנים. זה החג שמכניס לי הרבה צבע ואור לעסק, לראות את כל הילדים, ההורים וגם המבוגרים זוכים להתרגש, להתלהב ולשמוח שהם הופכים למיוחדים בזכותי ליום אחד.  פורים בשבילי אומנם קיים יום אחד בשנה אבל אני עובדת עליו שנה שלמה כל שנה מחדש. זה אומר ימים ללא שינה, סקיצות גזרות שיחמיאו וגם שיהיה נוח ובעיקר בחירת הבדים המיוחדים. שילובי האקססוריז והאביזרים ושוב הפרטים הקטנים שמייחדים אותי מהתחפושות האחרות שמציעים בשוק".

עד כמה חלמיש חיה באגדות אפשר להבין ממסיבת הרווקות ומהחתונה שלה, שכמובן היו בקונספט האגדות עם נסיכות דיסני ומוטיבים מסרטי נסיכות. כאמור, מגיפת הקורונה הגיעה לישראל רגע לפני חג פורים בשנה שעברה וגם השנה, שבועיים לפני החג, ישראל עוד היתה בסגר. חלמיש מודה שכעצמאית ובכלל, הקורונה פגעה מאוד: "אני לא אשקר, הקורונה מאוד השפיעה. קודם כל זה בכל מה שקשור למצב רוח. האווירה במדינה ובכלל בעולם היא קשה, זה מאוד פוגע ביכולת שלי ליצור דברים. כשאני עצובה, מוטרדת או כועסת פשוט לא יוצאים לי דברים טובים.  הרבה פעמים אני עוזבת באמצע משהו שהתחלתי בגלל מצב רוח כזה או אחר ופשוט ממשיכה יום למחרת אחרי שאני מתעודדת. אז כמובן שהקורונה מאוד משפיעה על מצב הרוח. אבל אני יכולה להגיד שדווקא בשנה הזו של הקורונה אני מרגישה שהתפתחתי הכי הרבה. קודם כל התחתנתי בקורונה, פתחתי את החנות שלי, אומנם לא פתיחה רשמית כמו שחלמתי אבל כן התחלתי לעבוד משם ולקבל לקוחות בימים שהיה מותר כי רוב הזמן הינו סגורים. פתחתי אתר – חנות אונליין לרכישת כל המוצרים שלי  והשבוע אפילו התחלתי לפתח ולייצר מוצר חדש שחלמתי עליו וליין מוצרי ביוטי וריח מטריפים עם ריח ייחודי שהמצאתי עם מיתוג שלי שזה פשוט חלום. אז אני יכולה להגיד שמהקורונה יצאו גם דברים טובים ותמיד צריך להפיק את המירב מכל דבר בחיים ולעשות מהלימון לימונדה".

בשנים האחרונות חלמיש הפכה לחביבת הידוענים בפורים. עוד ועוד סלבריטאים נחשפו לעבודות של חלמיש והשנה היא מצאה את עצמה מייצרת תחפושות לשמות הגדולים ביותר בביצה: "בשנים האחרונות התחלתי לייצר תחפושות לכמה ידוענים, חלק פנו אליי, עם חלק אני יצרתי קשר. חן אמסלם לדוגמה הפכה ללקוחה קבועה וגם השנה ייצרתי לה תחפושת לכל המשפחה, גם אדל בספלוב כבר הפכה ללקוחה קבועה בפורים. אליהם הצטרפו השנה שמות כמו טלי ודודו אהרון, מיכל הקטנה, קורין גדעון ובעלה. זה כיף שבוחרים בי ליצור להם את התחפושת, להגשים להם את החלום. כל התקופה הזו היא עבודה קשה אבל אחרי זה שאני רואה את כולם מצולמים עם התחפושת, מחויכים זו הגאווה הכי גדולה שיש".

דודו ונטלי אהרון. צילום: ארן חן צלמים

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה