חדשות

מחזירים את הביטחון לתושבים

חדשות18 בפברואר 2024    2 דקות
0

ב-2023 נרשמה ירידה של 50% באירוע הפשיעה בישוב להבים. מנתוני משטרת ישראל עולה כי השיא היה ברבעון האחרון של השנה, עם ירידה של 93% לעומת הרבעון האחרון ב-2022. הסיבות להצלחה: הקמת מוקד רואה של צוות 3, הידוק מערך האבטחה והמיגון ושת"פ מבצעי בין מחלקת הביטחון ומשטרת ישראל*

מחזירים את הביטחון לתושבים
צילום: מחלקת הביטחון להבים

שיא במיגור הפשיעה בישוב בדרום*: בשנת 2023 נפתחו בלהבים 36 תיקי חקירה לעומת 72 תיקים פליליים בשנת 2022, מדובר ירידה של 50%. עוד עולה מנתוני אתר משטרת ישראל כי ב-2023 נפתחו 4 תיקים פליליים בגין גניבה מרכב (לעומת 10 בשנה שקדמה לה): 20 גניבות רכב (לעומת 22): 9 התפרצויות לדירות (לעומת 36): התפרצות אחת לעסק/מוסד (לעומת 5).

השיא במיגור הפשיעה בלהבים התבטא ברבעון האחרון של שנת 2023, עם ירידה של 93% לעומת הרבעון האחרון של שנת 2022. ברבעון האחרון נפתחו 3 תיקים פליליים בגין גניבה אחת מרכב (לעומת 4 בשנת 2022) ושני אירועים של גניבת רכב (לעומת 8 בשנת 2022). בנוסף, ברבעון האחרון של 2023 כלל לא נרשמו אירועי פריצה לדירה וגם לא מקרה של עסקים/מוסדות, לעומת הרבעון האחרון ב-2022 (אז נרשמו 18 התפרצויות לדירות ושתי פריצות לבתי עסק/ מוסדות).

נתונים אלה משקפים את ההחלטה הישוב להבים להילחם בכל מחיר בכל סוגי הפשיעה על מנת להבטיח את השקט לתושבים. יחד עם מחלקת הביטחון דאגו לחיזוק מערך האבטחה והמיגון, תגברו את הנוכחות בשטח ואת השימוש במצלמות אבטחה חכמות וטכנולוגיות מיגון מתקדמות. רק לאחרונה, במעמד נציגי מחלקת הביטחון ומשטרת ישראל, נפתח המוקד המבצעי החדש של צוות 3, שעבר להתנהל פיזית מתוך הישוב עצמו, מה שתרם משמעותית לירידה בניסיונות הפשיעה. המוקד החדש משמש גם כמוקד מקשר בין כוחות הביטחון השונים הפועלים בשטח: סיירים, יחידת משמר השכונה שהוקמה, השיטור הקהילתי, הקב"ט ומשטרת רהט בשיתוף מפקד תחנת המשטרה.

בנוסף, "אימת הפורצים" הוא עמוד האבטחה הסולארי החדש, שהשיקו לאחרונה בישוב בשיתוף מחלקת הביטחון וצוות 3. מדובר במערכת מודולרית וקומפקטית, חסכונית באנרגיה ומצוידת במצלמות, מערכת אזעקה, מערכת כריזה וחיבור למוקד המבצעי והסלולארי של הישוב.

*דני ביטון, קב"ט להבים*: "בשנת 2023 נרשמה ירידה של 50 אחוז במספר עבירות הרכוש לעומת אשתקד, מדובר בהישג משמעותי מאחר ומדובר במספר הנמוך ביותר של תיקי חקירה שנפתחו בעשור החולף. הרכש הטכנולוגי שהוצב במקומות נטולי תשתית מוכיח את עצמו וכבר מנע מספר עבירות וחדירות לישוב ומהווה 'נשק' הרתעתי שובר שוויון. זה המקום לציין שבחודש ינואר 2024 נרשמו אפס עבירות רכוש מול 13 עבירות שנרשמו בחודש ינואר אשתקד. יחד עם המיגון החדשני והגדר החכמה, שעתידה להקיף את הישוב השנה, אין ספק שלהבים תהיה במקום אחר לחלוטין בהתמודדות מול איומים פליליים ואיומי פח"ע (פעילות חבלנית עוינת) כאחד".

אבנר בן אריה, מנכ"ל צוות 3 מערכות מיגון*: "השימוש בטכנולוגיות מתקדמות ויישום מעטפת רחבה של הגנה בישוב מהווים מכפיל כוח משמעותי, שמוכיח את עצמו היטב במלחמה נגד אתגר הפשיעה בכלל ובדרום בפרט".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה