חדשות

הנשיא ריבלין חנך את קריית החינוך באשכול

חדשות8 בספטמבר 2019    2 דקות
0

הוא התייחס לקביעה בתהליך משותף של שמות 2 בתי הספר החדשים: "זו הזדמנות ללמד את הילדים הנהדרים שנמצאים כאן ואת חבריהם המבוגרים והצעירים יותר מהי דמוקרטיה"

הנשיא ריבלין חנך את קריית החינוך באשכול
להשפיע בבחירות. הנשיא באשכול | צילום: מארק ניימן, לע"מ

לכבוד שנת הלימודים התש"פ שנפתחה בתחילת השבוע שעבר, חנך נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביום חמישי האחרון את קריית החינוך החדשה במועצה האזורית אשכול, ונפגש לשיחה עם תלמידי כיתות ד'. ל"שבע" נמסר, שבטקס החנוכה השתתפו מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב וראש מועצת אשכול גדי ירקוני.

קריית החינוך באשכול מאחדת במתחמה 3 בתי ספר יסודיים לתלמידי הקיבוצים והמושבים באזור, ומתבססת על תפישה חינוכית חדשנית של מרחבי למידה פתוחים לצד חללי למידה בקבוצות קטנות. המבנים בה הוקמו לפי הנחיות ביטחון מחמירות, והם ממוגנים.

"קריית החינוך הזו היא קודם כל מקום שמח, מקום שנבנה כי נולדו יותר ילדים, והם צריכים יותר כיתות לימוד", אמר הנשיא והמשיך: "שמעתי של-2 בתי הספר החדשים עוד אין שמות, כי השמות והסמלים ייקבעו בתהליך קהילתי משותף; אני חושב שזה רעיון נפלא. זו הזדמנות ללמד את הילדים הנהדרים שנמצאים כאן ואת חבריהם המבוגרים והצעירים יותר מהי דמוקרטיה".

נשיא המדינה התייחס בהקשר זה לבחירות הקרבות: "בעוד שבועיים נלך כולנו להצביע במערכת הבחירות הכלליות לכנסת ה-22. אני מניח שגם אתם יקיריי התלמידים, חשתם שההורים בבית מוטרדים כמו כולנו, מפני הצורך בבחירות נוספות תוך זמן קצר כל כך. אולי שמעתם את ההורים נדהמים מהדרך בה מתייחסים אחד אל השני המבוגרים המבקשים להנהיג אותנו, וכל זאת כדי לזכות בתשומת ליבו של הבוחר, אבל לא זה השיעור שאנחנו רוצים להקנות לכם, הילדים שלנו. אנו רוצים ללמד אתכם מהי דמוקרטיה חיה, משתנה, שבה כל אזרח יכול וצריך להשפיע לא רק בקלפי, אלא גם בחיי היומיום".

והנשיא הוסיף: "תהליך בחירת השמות והסמלים של בתי הספר החדשים הוא שיעור מצוין בדמוקרטיה, שיעור מצוין באיך כל אחד מאיתנו, גם אם הוא בכיתה ד', יכול להשפיע, בדיבור, בהצבעה, ברעיון על המציאות שסביבו".

ירקוני אמר בחנוכת הקריה: "קריית החינוך היא הביטוי המובהק והמרגש ביותר של הצמיחה וההתפתחות לאורך השנים במועצה האזורית אשכול, למרות ועל אף האתגרים הביטחוניים. הקמתה של הקריה זימנה לנו הזדמנות חד פעמית לייצר במערכת החינוך שלנו משהו חדש. החלטנו לראות בהזדמנות אוצר יקר מפז, שלקחנו אותו ב-2 ידיים. בקו האופק של בתי הספר החדשים נמצאים שכנינו, מצידו השני של הגבול. אני נושא מכאן קריאה לשכנינו: הפסיקו עם הטרור. הפסיקו להשקיע את המשאבים במרוץ החימוש מולנו, כי שם תמיד ננצח. השכילו להשקיע את המשאבים בבניית בתי ספר חדשים וחדשניים, השקיעו בילדים. הם המחר. הם התקווה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה