חדשות

נהגי "דן באר שבע" משיבים אש

חדשות25 באוגוסט 2019    5 דקות
0

בעקבות הפרסום באתר ועיתון "שבע" על המתקפה כלפי תפקוד הנהגים, מגיבים נהגי התחבורה הציבורית בבירת הנגב בחריפות כלפי חברי ההנהלה התוקפים והנהלת העיר בכלל

נהגי "דן באר שבע" משיבים אש
צילום אילוסטרציה: "דן באר שבע"

ועד עובדי חברת "דן באר שבע", מפעילת התחבורה הציבורית בבירת הנגב, יוצא למאבק מול הנהלת העירייה, זאת בעקבות הפרסום הבלעדי באתר "שבע" ובסוף השבוע האחרון גם בעיתון "שבע".

כזכור, בישיבתה האחרונה של הנהלת העיר נרשמה ביקורת חריפה על תפקוד נהגים בחברת "דן באר שבע": במהלך דיון בהצעתו לסדר יום ההנהלה של גיל שטכמן בנוגע לתלונות על נהגים בחברה, זכה שטכמן לתמיכה גורפת מצד חברים אחרים בהנהלת העיר. הוא הדגיש: "התלונות מתייחסות לכך שהנהגים לא מכבדים את הנוסעים, ולא ממתינים שחלקם יישבו לפני חידוש הנסיעה. במקרים מסוימים היו נפילות בתוך האוטובוסים, במיוחד של אנשים מבוגרים ללא התייחסות הנהג".

שטכמן הוסיף: "אני טיפלתי אישית ב-4 מקרים של אנשים, במיוחד שנפלו באוטובוסים, מסיבות כאלה או אחרות לא הגישו שום תלונה, לא ידעו גם לאן לפנות, אבל אני חושב שכמו שחברה לתחבורה ציבורית מתלוננת על שאנשים עולים עם השיטה החדשה של ה'רב קו', ולא משלמים על הנסיעה שזה חמור מאוד, אני חושב שצריך לזמן את האחראים, ולהעביר להם

פנינה פחימה טענה: "לפני חודשיים, אני טיפלתי לפחות ב-4 גמלאים שלי שעלו לאוטובוס, הם עוד לא ישבו, הוא נסע, הגיעו מחוסרי הכרה ל'סורוקה'… "נסיעה ברוטלית ביותר"!

עו"ד מינה קלמן-חדד: "אני כל יום עולה לפחות על 3, 4 קווים. אז, יש לי איזושהי פרספקטיבה של כמעט כל הקווים בעיר. ההתייחסות של הנהגים היא מחפירה… זה משהו מעל 80 אחוזים".

לאה שובייב המשיכה: "הרבה מהקשישים משכונת נחל בקע פנו אליי, הגיעו גם אליי הביתה, ביקשו איך אפשר להתלונן. הם טענו חד משמעית שיש פשוט איקס אחד גדול על שכונת נחל בקע. כל האוטובוסים, כל קווי אוטובוסים של נחל בקע, הם פשוט לא עוצרים להם, הם לא מספיקים לעלות לאוטובוס הדלת נסגרת, הם מקבלים יחס לא אנושי. לאחר שבאמת אני נכנסתי ביחד איתם, אני מבינה באמת שקו 14, קו 2, זה דפוס קבוע. זה לא משנה איזה נהג, זה לא משנה מי, זה פשוט איקס על שכונה מסוימת, כי הלחץ שלהם, הלחץ של הזמנים שלהם, לא נותן להם באמת להתייחס לאנשים כאל בני אדם. הם פשוט נוסעים, והם 'לא רואים בעיניים'… זה מטורף"!

ראש העירייה רוביק דנילוביץ' סיכם: "זה דבר נורא, נורא, נורא, נורא. לרכז את הדברים. קחו אחר כך גם מלאה (שובייב), קחו מדגמית, שכונת נחל בקע, פנינה עם הדוגמאות שלה, קחו כמה דוגמאות. ואני מבקש לקבוע דיון עם כל הגורמים. אנחנו נביא את זה להנהלה בעוד חודשיים".

"כתבה מבישה ובזויה"

בוועד עובדי "דן באר שבע" כינו את הפרסום ב"שבע" כ"כתבה מבישה ובזויה כלפי ציבור נהגי החברה, שאינה עולה בקנה אחד עם תלונותיה של ועדת ההנהלה, שהרי חברת 'דן באר שבע' זכתה במקום הראשון בשירות לציבור מטעם משרד התחבורה".

בוועד הדגישו: "נהגי החברה עושים עבודת קודש, ואף משרתים את התושבים 24 שעות ביממה למרות האלימות הבריונית המתמשכת כלפי הנהגים, שמקרים אלה הגיעו למצבי קיצון ואף ברוב המקרים הנהגים היו זקוקים לטיפול רפואי תוך התערבותה של משטרת ישראל. כדי לסבר את האוזן, בחברה מועסקים יותר מ-330 נהגים במספרם, שהוכשרו בצורה מקצועית ללא פשרות, כאשר עוברים הדרכות שירות, השתלמויות בידי נציג בטיחות מוסמך מטעם החברה ואף יתרה מכך ישנה אכיפה פנימית של החברה, וכל העובר על הוראות החברה או החוק מקבל קנסות עד כדי פיטורין".

בנוסף ציינו, ש"וועדת הנהלת עיריית באר שבע מעולם לא ביקשו את השתתפות מנכ"ל החברה או נציג מטעמם ואת התייחסותה של החברה לטענות סרק שעלו בפרוטוקול כפי שצוין, הרי שככל שהיו עושים זאת מנכ"ל החברה היה נותן מענה ואת הפיתרונות הראויים שמטיבים עם הכלל. מן הראוי ששטכמן בטרם אץ לפרסם את הפרסום הפוגעני והבזוי היה עורך בדיקה מקיפה, ומבין שנהגי החברה עובדים 24 שעות ביממה תחת אלימות, ועם זאת עדיין ממשיכים לשרת את התושבים נאמנה. התלונות שהועלו בפרוטוקול הוועדה הן טענות סרק; מעולם לא התקבלו בחברה ו/ או מי מטעמם תלונות או הודעות המעידות על חבלות של תושבים או חוסר התייחסות של הנהגים לתלונותיהם של התושבים. ככל שהיה אמת בדברי הוועדה מצופה מכל אדם סביר לגשת לקבל טיפול רפואי או להתלונן אצל הגורמים המקובלים לפי חוק".

ובוועד הנהגים הבהירו: "מעולם לא הגיעו תלונות או דיווח על תושבים שנפגעו והגיעו מחוסרי הכרה לבית החולים כפי שעלה בפרוטוקול, ובהתאם לזאת אנו רואים את תלונותיה ופרסומם של פחימה כלשון הרע על החברה ופגיעה בשמם הטוב של ציבור הנהגים, ואנחנו נשקול את צעדינו בנוגע לכך. בנוגע לתלונותיה של שובייב כפי שעלה בפרוטוקול לאי עצירת הנהגים בתחנות יודגש שהנושא ידוע והועלה מספר רב של פעמים בפני ראש העירייה דנילוביץ', וככל שלא יטופל עניין החנייה הכפולה בתחנות האוטובוסים אסורה העצירה לפי חוק. לכן ככל שהנושא יטופל בידי גורמי האכיפה כפי שנדרש יוכלו הנהגים לעצור בתחנות מבלי לסכן את התושבים ולפי דין".

ולסיכום כתבו חברי ועד הנהגים: "תכלית הוועדה לפרסם באופן המצופה ממנה לבצעה באופן מקצועי, הגון, אחראי עצמאי, ביקורתי, נטול פניות ואמין בשקיפות תוך הפעלת שיקול דעת ונאמנות לאמת עובדתית ולחובת דיווח הציבור. לפיכך, אין כל בסיס לטענות הוועדה ופרסומם. אשר על כן, מתבקש שהוועדה ומשתתפיה יתנצלו על פגיעה בשמה הטוב של החברה וציבור הנהגים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה