חדשות

"זה דבר נורא, נורא, נורא, נורא"

חדשות15 באוגוסט 2019    7 דקות
0

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' ועוד לא מעט חברי הנהלה במתקפה קשה על תפקוד נהגים בחברת "דן באר שבע" מול נוסעי התחבורה הציבורית בעיר

"זה דבר נורא, נורא, נורא, נורא"
צילום אילוסטרציה: "דן באר שבע"

מתקפה חריפה בישיבתה של הנהלת העיר על תפקוד נהגים בחברת "דן באר שבע" המפעילה את התחבורה הציבורית בבירת הנגב: במהלך דיון בהצעתו לסדר יום ההנהלה של גיל שטכמן בנוגע לתלונות על נהגים בחברה, זכה שטכמן לתמיכה גורפת מצד חברים אחרים בהנהלת העיר.

הוא הדגיש: "התלונות מתייחסות לכך שהנהגים לא מכבדים את הנוסעים, ולא ממתינים שחלקם יישבו לפני חידוש הנסיעה. במקרים מסוימים היו נפילות בתוך האוטובוסים, במיוחד של אנשים מבוגרים ללא התייחסות הנהג".

עו"ד מינה קלמן-חדד: "על זה יש הרבה מה לומר".

שטכמן: "אני נמצא בחברה של אנשים מבוגרים. מדי יום הם באים אליי, וטוענים שהם מפחדים לנסוע באוטובוס. כשאני שואל למה, אומרים לי 'תשמע, אני עולה, לא מצליח לתפוס את המעקה, והנהג סוגר דלתות ונוסע".

עו"ד קלמן-חדד: "חד משמעית"!

שטכמן: "אני טיפלתי אישית ב-4 מקרים של אנשים, במיוחד שנפלו באוטובוסים, מסיבות כאלה או אחרות לא הגישו שום תלונה, לא ידעו גם לאן לפנות, אבל אני חושב שכמו שחברה לתחבורה ציבורית מתלוננת על שאנשים עולים עם השיטה החדשה של ה'רב קו', ולא משלמים על הנסיעה שזה חמור מאוד, אני חושב שצריך לזמן את האחראים, ולהעביר להם את דאגת התושבים המבוגרים, במיוחד המבוגרים שמפחדים לעלות, ולפעמים האוטובוס גם עוצר כמטר וחצי, 2 מהמדרכה".

לאה שובייב: "ולפעמים הוא גם לא עוצר".

גיל שטכמן. "נפילות בתוך האוטובוסים" | צילום: ארכיון "שבע"

 

"זה רע"

עם זאת, ציינה קלמן-חדד שיש "שיפור עצום גם בנגישות הקווים", וכן בכמותם ובמיקומם, ופנינה פחימה (שהיא גם יו"ר ועד עובדי "הכללית" בדרום) קטעה אותה: "אבל אם אני עולה, והוא שובר לי את העצמות"…

ראש העירייה רוביק דנילוביץ': "זהו, היחס, היחס, היחס".

פחימה: "לפני חודשיים, אני טיפלתי לפחות ב-4 גמלאים שלי שעלו לאוטובוס, הם עוד לא ישבו, הוא נסע, הגיעו מחוסרי הכרה ל'סורוקה'".

פנינה פחימה. "נסיעה ברוטלית ביותר"! | צילום: אלבום אישי

 

דנילוביץ': "זה מטריד שזה ככה, זה מטריד שזה ככה".

פחימה: "נסיעה ברוטלית ביותר"!

עו"ד קלמן-חדד: "אני כל יום עולה לפחות על 3, 4 קווים. אז, יש לי איזושהי פרספקטיבה של כמעט כל הקווים בעיר. ההתייחסות של הנהגים היא מחפירה… זה משהו מעל 80 אחוזים".

דנילוביץ': "זה רע".

שמעון טובול: "זה המון".

ראש הרשות: "זה רע מאוד".

עו"ד קלמן-חדד: "היום בשעה 16:30 אני מנסה לרדת מקו 24, כמעט סגר עליי את הדלת. ההתנהלות היא לא רציונלית. אני חושבת שצריך לכנס אותם, לדבר, לתת הכשרה בנושא של שירותיות, בנושא של בטיחות, בנושא של יחס. זה א', ב'. הנהג משרת את הלקוח".

עו"ד מינה קלמן-חדד. "ההתייחסות של הנהגים היא מחפירה" | צילום: ארכיון "שבע"

 

דנילוביץ': "זה מטריד אותי שאני שומע שבעיקר אוכלוסיה מבוגרת, שזה דבר נורא ואיום. אני שמעתי גם כאלה שלא פותחים להם אפילו את הדלת, שזה דבר שמטריד אותי מאוד".

משה בן זקן: "אני הבנתי מהנהגים שלוחצים אותם".

דנילוביץ': "תפוקות, תפוקות".

"איקס גדול"

שובייב הרחיבה: "הרבה מהקשישים משכונת נחל בקע פנו אליי, הגיעו גם אליי הביתה, ביקשו איך אפשר להתלונן. הם טענו חד משמעית שיש פשוט איקס אחד גדול על שכונת נחל בקע. כל האוטובוסים, כל קווי אוטובוסים של נחל בקע, הם פשוט לא עוצרים להם, הם לא מספיקים לעלות לאוטובוס הדלת נסגרת, הם מקבלים יחס לא אנושי. לאחר שבאמת אני נכנסתי ביחד איתם, אני מבינה באמת שקו 14, קו 2, זה דפוס קבוע. זה לא משנה איזה נהג, זה לא משנה מי, זה פשוט איקס על שכונה מסוימת, כי הלחץ שלהם, הלחץ של הזמנים שלהם, לא נותן להם באמת להתייחס לאנשים כאל בני אדם. הם פשוט נוסעים, והם 'לא רואים בעיניים'… זה מטורף"!

לאה שובייב. " זה פשוט איקס על שכונה מסוימת" | צילום: באדיבות מטה הבחירות של "דרך חדשה"

 

סגן ראש העירייה, שמעון בוקר: "צריך לבדוק את האוכלוסייה של הנהגים".

קלמן-חדד: "חלק מהנהגים חדשים".

דנילוביץ': "ברור לי. יש מחסור אדיר בנהגים בכל הארץ בכלל. יש סיפור מאוד גדול של מחסור בנהגי אוטובוס, ועושים הכשרות מאוד מהירות. ראינו את זה עכשיו עם הסגירה של 'חרסה', איך מיד הציעו, גם עם העבודות, בואו נכשיר אתכם. כמה? חודשיים שלושה, בואו תהיו נהגים. להיות נהג בתחבורה ציבורית כולל שירותיות, להבין מה זה לנהוג על אוטובוס, זה נראה לי שזה מיד להיכנס למסלול, זה נראה לי".

עו"ד קלמן-חדד העלתה היבט בעייתי נוסף בתפקוד הנהגים, אם כי נסבל משהו: "הם לא יודעים, הנהגים, חלק גדול מהם לא מכיר רחובות. יש להם את הקו המסוים, ואם אתה שואל אז הוא לא יודע, אבל זה אני טוענת, אנחנו צריכים להיות סבלניים וסובלניים. לאט לאט הם לומדים, ואני כבר מרגישה את השיפור בנושא הזה. אני מדברת באמת על בטיחות ויחס לאנשים".

רוביק דנילוביץ'. "זה דבר נורא, נורא, נורא, נורא" | צילום: ארכיון "שבע"

 

ראש הרשות: "המדינה הכניסה את היד יותר לכיס; אני טוען שעדיין לא מספיק, אבל זה שיפור משמעותי לעומת מה שהיה. יש גם את הנושא הזה שבשעה וחצי אתה יכול להחליף כמה קווים שאתה רוצה; לבאר שבע זה נהדר. אנחנו רואים את תלמידי התיכון, התלמידות והתלמידים, הנערים והנערות, משתמשים בזה המון, וזה יפה, וזה בסדר, וזה שעולים גם מהדלת האחורית שזה מאפשר גם נסיעה קצת יותר בלי שהנהג יתחיל להתעסק. יש הרבה דברים טובים ומבורכים. אנחנו במסלול ה-2 מקבלים לא מעט טענות".

"בטיחות ויחס"

דנילוביץ' ביקש מעוזרו צביקה כהן לרכז "כל פנייה, כל תלונה, שהייתה לדברים שאמרו פה החברים שלנו".

פחימה: "אני אביא לך שמות".

ראש העירייה: "ואם יש שמות, זה בכלל חשוב. אנחנו נרצה לקיים דיון, כי על אף שהמכרז הוא לא מכרז שלנו של התחבורה הציבורית, הוא מכרז של המדינה… אנחנו לא נזוז הצידה, ונגיד 'רק המדינה'. נזמין את נציג משרד התחבורה שעוסק בנושא התחבורה הציבורית, והיה בין אלה שהוציאו את המכרז, יחד עם מנכ"ל 'דן באר שבע', נרכז את כל הפניות. נקיים אצלנו דיון, ואנחנו נבהיר את מורת רוחנו על הדברים הנוראיים האלה. מצד אחד שדרוג ושיפור זה טוב, אבל זה לא בא על חשבון יחס, בטח לא אנשים קשישים".

טובול: "וגם לא בטיחות".

דנילוביץ': "בטיחות ויחס. בטח לא אנשים קשישים שבאמת הם, קצת חמלה, כי אין להם"…

קלמן-חדד: "עם מקל, עם הליכון, תן לבן אדם לשבת"!

ראש הרשות סיכם: "זה דבר נורא, נורא, נורא, נורא. לרכז את הדברים. קחו אחר כך גם מלאה (שובייב), קחו מדגמית, שכונת נחל בקע, פנינה עם הדוגמאות שלה, קחו כמה דוגמאות. ואני מבקש לקבוע דיון עם כל הגורמים. אנחנו נביא את זה להנהלה בעוד חודשיים".

תגובת "דן באר שבע" לא נמסרה עד העברת הידיעה לפרסום.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה