חדשות

נאות חובב מוכנים למלחמה

חדשות2 באוגוסט 2019    2 דקות
0

המועצה התעשייתית עברה בהצלחה תרגיל גדול ראשון מסוגו להתמודדות גם עם רעידות אדמה, למרות חוסר של 3 ראשי אגפים

נאות חובב מוכנים למלחמה
"הושגה המטרה". התרגיל בנאות חובב | צילום: יח"צ

תרגיל ראשון מסוגו להתמודדות עם מצבי לחימה ורעידות אדמה נערך באחרונה במועצה התעשייתית נאות חובב, בהשתתפות גורמי פיקוד העורף, משטרת מרחב הנגב, כבאות והצלה, רשות החירום הלאומית, משרדי ממשלה ועוד.

ל"שבע, נמסר שנציגים של משרדים בממשלה שזומנו לתרגיל נדרשו להציע סיוע לאירועים הקשים, שהציבו אנשי הפיקוד בפני עובדי המועצה שתורגלו במשך שעות. סל האירועים הקשים היה מפתיע, ואיש לא ידע מה מצפה לחדר המלחמה המאולתר שהוקם בתרגיל ליד מקום נפילה מדומה של טיל.

קצינים מפיקוד העורף ציינו את מטרות משחק המלחמה הגדול, כפי שהגדיר סגן אלוף אורן נחום: "לפנינו 3 מטרות; 1. למידה. 2. הפקת לקחים. 3. שילוב משרדי הממשלה בתרגיל כמוקד ידע מסייע".

ראש מועצת נאות חובב, עו"ד גדי אלפסי, פתח את התרגיל באומרו: "השגרה שלנו במועצה היא חירום; אנחנו מתרגלים בשגרה כל תרחיש אפשרי, וזאת מתוך מגמה להיות מוכנים לאירועי אמת, שמי ייתן ולא יגיעו אלינו לעולם"…

מנכ"ל מועצת נאות חובב אופיר אבידן הדגיש שהתרגיל הגדול בוצע למרות שהמועצה חסרה כיום 3 ראשי אגפים (ביטחון, תפעול והנדסה), שכן מחליפיהם טרם נבחרו. אולם, המחשבה על בטיחות שהיא מעל לכל הביאה אותנו לקיים את התרגיל, ולא לדחותו עד לבחירת המחליפים".

רב רשף יובל קלמנוביץ, איש המבצעים של שירותי הכיבוי וההצלה בנגב, הוסיף: "התרגיל היה מוצלח וטוב, וראו שהמערכות בנאות חובב פועלות היטב, ויש פירות לתרגילים הרבים, שנערכים במועצה התעשייתית. מצבי חירום נופלים עלינו בהפתעה, ולכן צריך להיות תמיד ערוכים לקראתם".

מנהל מחוז דרום ברח"ל (רשות חירום לאומית), איציק קיקוס, אמר בסיכום התרגיל הגדול: "פעילות המועצה מיוחדת ומורכבת, ורח"ל השקיעה תקציב גדול במימון מרכז ההפעלה בחירום הנמצא בהליכי בנייה, וגם סייענו בכתיבתה של תפישת ההפעלה ובתרגולה בשנים האחרונות. סיכום התרגיל: הושגה המטרה לשפר את מוכנות המועצה התעשייתית בהתמודדות עם תרחישי מלחמה לסוגיהם".

כאמור, משרדי ממשלה שונים יוצגו בתרגיל בהרכב חסר תקדים בהיקפו, וכולם משתייכים ל-ועדת מל"ח (משק לשעות חירום) מחוזית: גל הורוביץ (ממשרד הבריאות), אבי דדון (מהיחידה לביטחון המים ברשות המים), ליעד סגל ואלינה דרליוק (ממשרד העבודה), שלומי סולטן (ממשרד הפנים) וגדי בן עמי (ממשרד הכלכלה והתעשייה במחוז הדרום). את רח"ל ייצגו קיקוס וסגנו במילואים שמעון אלמליח. משטרת מרחב הנגב שלחה 2 נציגים (יועד כהן ודורון ששון), ושירותי הכבאות וההצלה יוצגו ביד רב רשף קלמנוביץ', ראש מדור מבצעים בשירותי הכיבוי בנגב בתחנה האזורית באר שבע.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה