חדשות

"צבאות השם" לבטיחות בדרכים בבאר שבע

חדשות4 באוגוסט 2019    2 דקות
0

לראשונה חב"ד והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בשיתוף פעולה חינוכי בנושא במסגרת מועצת ארגוני הילדים והנוער

"צבאות השם" לבטיחות בדרכים בבאר שבע
למען השם. פעילות "צבאות השם" בבאר שבע | צילום: יח"צ

ארגון "צבאות השם" של תנועת חב"ד והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) יצאו לשיתוף פעולה חדש, במסגרת מיזם של מועצת ארגוני הילדים והנוער להעלאת המודעות בנושא זהירות בדרכים. ל"שבע" נמסר, שבפרויקט שהתקיים בסניף באר שבע של הארגון השתתפו ארגוני נוער רבים אחרים בפעילויות חינוכיות והסברתיות בתחום הבטיחות בדרכים.

במהלך הפעילות עברו חניכי "צבאות השם" הכשרה חווייתית בנושא, שבסופה יצאו ביוזמות קהילתיות משלהם בסניף. ילדי הארגון למדו על העניין במטרה להעלות את המודעות, לצמצם את מספר הנפגעים בדרכים, ולשנות את תרבות משתמשי הדרך. במיוחד במהלך חופשת הקיץ בה משתנים דפוסי הפעילות של הילדים, ישנה חשיבות גדולה בהעלאת המודעות לזהירות בדרכים.

הרלב"ד עורכת מגוון רחב של פעילויות חינוכיות והסברתיות בתחום הבטיחות בדרכים המוצעות למגוון קהלי יעד, וכוללות מופעים, הצגות, הרצאות, סדנאות, סימולטורים, חוויות עדות אישית וכדומה. "צבאות השם" של חב"ד קיים פעילות משותפת בנושא כחלק משיתוף פעולה רחב עם יותר מ-10 קבוצות. כ-300 חניכי הארגון חוו פעילויות לצורך העמקת הידע ונתינת כלים למשתמשי הדרך בהתמודדות עם האתגרים במרחב התעבורתי. כחלק מהשלמת התהליך החינוכי להרחבת התוכן לגבי בטיחות בדרכים, בחרו ב"צבאות השם" לשים דגש על עניין הזהירות בדרכים, בפרט לקראת תקופת החופש הגדול.

כל מדריך התמקד בנושא מסוים, והתאים אותו לקבוצת הגיל לה הוא מעביר את הפעילות. מבין העניינים המרכזיים בהם בחרו המדריכים להתמקד, עלתה החשיבות בהעלאת המודעות בקרב החניכים לנושא הרכיבה הבטוחה על אופניים, זאת בעקבות עלייה בשימוש באופניים חשמליים בשנים האחרונות.

ארגון הנוער "צבאות השם" מונה 400 סניפים ברחבי הארץ, ומגיעים אליו ילדים וילדות מהציבור הרחב. לאורך השנה, נחשפים החניכים לפעילויות ערכיות בעניינים של חגים, אהבת ישראל, התנדבות, קליטת עלייה ומידות טובות, כל זאת ברוח חסידות חב"ד ולפי משנתו של הרבי מלובאוויטש.

לפי נתוני הרלב"ד, נהרגו ב-2018 לא פחות מ-316 בני אדם בתאונות דרכים. 31 אחוזים מסך ההרוגים היו הולכי רגל. בנוסף לכך, 47 אחוזים מהאנשים שנהרגו במהלך חציית כביש מצאו את מותם דווקא במעבר חצייה.

הרב לוי נחשון, מנהל "צבאות השם": "אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם הרלב"ד, הנותן לנו כלים לחנך לשימת לב לבטיחות; זוהי אבן יסוד בחינוך הנוער".

מנהלת תחום חינוך ברלב"ד מירי נחום: "הרציונל העומד מאחורי שיתוף הפעולה עם ארגוני הנוער, הוא חינוך לבטיחות בדרכים וערך חיי אדם, שמהווים אחת מאבני היסוד בפעילות ארגוני הילדים והנוער הבלתי פורמאליים והרלב"ד. אנו בטוחים ששיתוף הפעולה יעזור לכולנו להגיע למספר רב יותר של ילדים וילדות ובכך יתרום לחינוך של משתמשי הדרך העתידיים ואף יציל חיים בעתיד".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה