חדשות

מאסר עולם ועוד 20 שנה, למחבל שרצח את החייל רון קוקיא

חדשות1 באפריל 2019    3 דקות
0

עונש מאסר עולם, ו-20 שנים נוספות, נגזרו הבוקר על חאלד אבו ג'ודה, שרצח את סמל רון קוקיא בסוף שנת 2017. "חייו של רון קופחו רק בשל היותו יהודי", פסק בית המשפט המחוזי

מאסר עולם ועוד 20 שנה, למחבל שרצח את החייל רון קוקיא
סמל רון קוקיא ז"ל | צילום: דו"צ

בעקבות מניעים אידיאולוגיים ולאומניים, דקר ורצח המחבל את החייל באמצע היום, בסמוך לקניון בעיר ערד. לאחר שהורשע בחודש שעבר, ובהתאם לבקשת הפרקליטות בייצוג התובעים עו"ד מורן גז ועמית גינת – הבוקר, נגזר דינו של המחבל והוא נידון לעונש המאסר הכבד. כמו כן, הפיצוי הגבוה ביותר שמתיר החוק, 258 אלף שקלים, נפסק לטובת משפחת החייל.

לא פחות משש דקירות סכין למרכז גופו של החייל, שלאחר מאבק מצידו כשהוא מדמם ופצוע, ביצעו המחבלים. בעת ההיא, החייל אמנם הצליח להזעיק את עזרת כלי הרכב שעברו במקום, אך בחלוף הדקות, הוא התמוטט ומאמצי כוחות ההצלה להעניק לו טיפול רפואי כשלו.

"רון התנגד בשאריות כוחותיו על מנת שהנאשם לא ייקח את נשקו, אך הנאשם לא הרפה ולא חדל מלדקור אותו עד אשר לקח את נשקו", פסקו שופטי המחוז בבאר שבע, במעמד מתן גזר הדין. "חייו של רון קוקיא קופדו בעודו נער צעיר שכל חייו לפניו, לאחר שהנאשם דקר אותו בסכין, דקירות קטלניות שהביאו למותו".

כזכור, אבו ג'ודה הורשע בכפוף להודאתו ולעדות אחיו למחצה זאהי, המואשם בניסיון לרצח. משפטו של האח הצעיר של חאלד, שהיה שותף מלא למעשה הרצח, צפוי להתקיים בקרוב.

שני המחבלים נמלטו מהמקום לאחר הרצח, תוך שהם מעלימים ומחביאים את הסכין ששימשה אותם לביצועו. יתרה מכך, הם אף נפגשו לאכול פיצה ותיאמו בניהם את האליבי שימסרו למשטרה כשיאותרו.

בחקירת של חאלד נרשמה חרטה מצידו. הוא סיפר לחוקריו שהוא מצטער על מעשה הרצח. עוד הוא הסביר, כי בעקבות היחשפו להפצצות צה"ל ברצועת עזה ולהרג ילדים פלסטיניים, התפתחו אצלו תחושות זעם עצום, שעוררו אותו לעשות מעשה. "באותו הרגע ראיתי מול עיניי את הילדים שמתים ברצועת עזה כתוצאה מההפצצות של צה"ל", תיאר לחוקרים את תחושותיו, רגעים ספורים קודם לרצח.

גם גזירת עונש מאסר העולם לא הניחה את דעתו של אבי החייל השכול, בועז קוקיא, שלאורך כל ההליכים המשפטיים הקודמים, נשמע קולו במסדרונות בית המשפט כשדרש להטלת עונש מוות על רוצח בנו, ולא פחות מכך. עוד דרש האב, להעמדת אב המחבלים האחים לדין, שלילת אזרחותו והחמרת תנאי הכליאה של אסירים ביטחוניים. היום בדיון האב אמר: "צריך להחמיר את התנאים של המחבלים בכלא, אני קורא לבג"ץ לשתף פעולה בלחימה בטרור. המשפט התנהל בצורה טובה, נעשה צדק וזה לא מספיק. אני מקווה שהוא ימות שם".

התייחסות פרקליטות מחוז דרום-פלילי לגזר הדין: "בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת הפרקליטות והטיל עונש מאסר עולם ו-20 שנות מאסר במצטבר על חאלד אבו ג'ודה שהורשע ברצח החייל רון קוקיא ז"ל. בית המשפט קבע בגזר הדין, כי מדובר ברצח בנסיבות מחמירות, הדגיש כי מדינת ישראל נמצאת במאבק יומיומי בגורמי הטרור וציין כי קדושת החיים מחייבת ענישה הולמת".

התובעים בתיק, עו"ד מורן גז ועו"ד עמית גינת מפרקליטות מחוז דרום (פלילי): "הנאשם יחד עם אחיו, שהינם אזרחים ישראליים, תושבי כסייפה, תכננו לרצוח חייל ממניעים לאומניים. הנאשם דקר את רון באכזריות מספר רב של דקירות, חטף את נשקו האישי והותיר אותו לדמם למוות. הפרקליטות עמדה על כך שלא ניתן להסתפק במקרה דנן בעונש מאסר עולם שהוא עונש חובה בגין עבירת הרצח, אלא יש להטיל על הנאשם 20 שנות מאסר במצטבר בגין עבירות אחרות בהן הורשע הנאשם – קשירת קשר לביצוע פשע בהתאם לחוק הטרור, החזקת סכין והכנה לביצוע מעשה טרור".

ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו: "מדובר ברצח שפל שגדע את חייו של רון ז"ל, עלם צעיר ואהוב. רצח שנעשה מתוך רשע עמוק. לכן, למרות גזר הדין החד משמעי, קשה לומר שיש לנו היום תחושה שנעשה צדק מוחלט. ליבם של כל תושבי ערד נמצא מאז הרצח הנורא עם בועז ולבנה ובני המשפחה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה