חדשות

מעקב "שבע": סכסוך עבודה ב"חרסה"

חדשות18 במרץ 2019    דקה אחת
0

115 העובדים קיימו, היום, אסיפת הסברה על רצפת פס הייצור, על רקע הפרסומים לגבי סכנת הסגירה של המפעל הבאר שבעי הוותיק

מעקב "שבע": סכסוך עבודה ב"חרסה"
מצב חירום. אסיפת העובדים ב"חרסה" | צילום: דוברות ההסתדרות

עשרות עובדי מפעל הכלים הסניטרים "חרסה" בבאר שבע ערכו, היום (שני), אסיפת חירום, על רקע הפרסומים, לפיהם מתכוונים בעלי המפעל לסגור אותו, ולהעביר את הייצור לטורקיה. ל"שבע" נמסר, שבמפעל הוותיק מועסקים כיום, כ-115 עובדים, המאוגדים בהסתדרות. העובדים, תושבי בירת הנגב והאזור, קיבלו בהפתעה גמורה את הידיעה על מגמת בעל השליטה בחברת "חמת", יואב גולן, לסגור את מפעל "חרסה" שבבעלות "חמת". באסיפת הסברה, שערכו על רצפת פס הייצור, הצביעו העובדים בעד הכרזת סכסוך עבודה, מהלך שיאפשר להם להיאבק על פרנסתם ומקום עבודתם.

כסוך עבודה בחרסה | צילום: דוברות ההסתדרות

במקביל, נשלח מההסתדרות במרחב הנגב, בראשות מאיר בביוף, מכתב התראה למנכ"ל "חרסה" עידו שפר, בו נכתב, כפי שפרסמנו כאן בלעדית אתמול (ראשון), שההחלטה לסגור את המפעל היא "חסרת אחריות, הפוגעת ברגל גסה בעובדים, שימצאו עצמם נזרקים לשוק העבודה. מערכת יחסי העבודה במפעל מוסדרת באמצאות הסכמים קיבוציים מיוחדים, הקיימים בחברה מזה עשרות שנים, וראוי היה להגיע לעובדים, ולשוחח עימם בעניין, טרם מסירת הודעה לתקשורת".

במכתב כתב היועץ המשפטי של ההסתדרות במרחב הנגב, עו"ד גיא בלאס, ש"ההסתדרות, המשמשת כארגון היציג במפעל, אינה מתכוונת לשבת בחיבוק ידיים נוכח הפרסומים, ותשתמש במלוא זכויותיה לפי כל דין, כדי להגן על העובדים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה