חדשות

בלעדי: אחרי שעה בלבד, ראש מועצת ירוחם קטעה את ישיבת המועצה

חדשות17 במרץ 2019    6 דקות
0

טל אוחנה עצרה את הישיבה באמצע הדיון בהצעות לסדר של חברות סיעת "הליכוד" מהאופוזיציה, נילי אהרון וחני בריגע, הטוענות: "אי טיפול בעניין בצורה מיידית יגרום לשיבוש משמעותי של תפקידנו כנבחרות ציבור". משרד הפנים ביקש את התייחסות המועצה בירוחם בעניין. אוחנה הבטיחה להעלות את ההצעות לסדר לדיון בתחילת הישיבה הבאה של המועצה...

בלעדי: אחרי שעה בלבד, ראש מועצת ירוחם קטעה את ישיבת המועצה
טל אוחנה. זינוק ביציבות | צילום: יח"צ

סערה במועצת ירוחם: ראש המועצה טל אוחנה, קטעה את ישיבת המועצה האחרונה, שהתקיימה בתחילת החודש, כשעה בלבד לאחר פתיחתה, באמצע דיון בהצעה לסדר היום של יו"ר סיעת "הליכוד" נילי אהרון, והודיעה שהיא נועלת את הישיבה. בתגובה, שיגרו אהרון וחברתה לסיעה, חני בריגע, מכתב בעניין למבקר משרד הפנים ולממונה על המחוז במשרד.

2 חברות הסיעה מבקשות במכתבן לבטל את הישיבה, לטענתן "בשל אי חוקיות", ולקיים דיון חוזר בסעיפים שהופיעו בסדר היום. לטענתן, בניגוד לצו המועצות המקומיות, בכל ישיבות המועצה שנערכו עד כה בירוחם, ההצעות לסדר היום נדונו אך ורק בסוף הישיבות, ולא בראשיתן. אהרון ובריגע סיפרו, לגבי ישיבת המועצה האחרונה, ש"כבר בראשית הישיבה, טענה ראש המועצה שיש לה פגישה ב-19:00. זו לא הפעם הראשונה, בה במליאות מן המניין וגם אלו שלא מן המניין, קובעת ראש המועצה לו"ז כשעה בלבד לישיבת מליאה. נציין שהחוק קובע, שישיבת המועצה תכלול את כל הנושאים שעל סדר היום, ושמליאת מועצה יכולה להיערך עד 3 שעות".

לנוכח העובדות שחברות האופוזיציה במועצה "עושות עבודה ציבורית, ומתכוננות לכל ישיבה, ומגיעות מסודרות עם כל החומר", במטרה "לקיים דיון ענייני בכל הנושאים שעל סדר

היום, התנהלותה של ראש המועצה בעניין 'הקצאת שעה אחת לדיון במליאה', מהווה פגיעה חמורה בהליך הדיוני וכן ביסודות הדמוקרטיה, ובעיקר בזכותם של חברי המועצה להתדיין

בנושאים הרלוונטיים, בצורה מעמיקה ועניינית".

בכל אופן, "לאחר שראש המועצה העבירה את ענייניה שהיו על סדר היום, הגיע תורנו כחברות המועצה להציג את הנושאים, שהעלינו לסדר היום, זאת כמתחייב במסגרת החוק. כאמור, כבר בראשית הצגת הנושא, העירה שוב ראש המועצה שהיא מסמסת לפגישה הבאה שלה שהיא תאחר בכמה דקות. יוער שבעת הזו, לא חלפה אפילו מחצית מהזמן הנקוב בחוק לקיום מליאה. בעוד החתומה מטה מציגה את הנושא שעל סדר היום, החליטה לגעור בה ראש המועצה להזדרז, ופתאום בהחלטה רגעית ושרירותית, שאינה עומדת בקנה אחד עם החוק, החליטה ראש המועצה לנעול את המליאה".

עקב כך, לא נדונו 2 ההצעות לסדר, שהעלו חברות סיעת "הליכוד" במועצה, ובתוך כשעה בלבד, בניגוד לכאורה לסעיף 51 בצו המועצות המקומיות (הקובע: "ישיבת המועצה לא תינעל לפני תום 3 שעות משעת הפתיחה, אלא אם נסתיימו הדיונים וההצבעות בכל הסעיפים שעל סדר היום או שהסכימו לנעילה כל חברי המועצה, הנוכחים בישיבה אותה שעה").

"ההתנהגות הבריונית"

אהרון ובריגע: "התנהלות ראש המועצה בעת נעילת המועצה הינה בניגוד מובהק לחוק, הן מהסיבה שלא נסתיימו כלל הדיונים וההצבעות בכל הסעיפים שעל סדר היום כפי שהובהר לעיל, וכן לחילופין לא נתקבלה הסכמה של כלל חברי המועצה לנעול את הישיבה, זאת בעוד החתומות מטה ביקשו לסיים את הדיון בהצעות, שביקשו לעלות. לא למותר לציין, שהחתומות מטה במעמד נעילת המועצה באופן בלתי חוקי בידי ראש המועצה, ביקשו את חוות דעתה של היועצת המשפטית למועצה בעניין, שנכחה במליאה, אך לדאבון ליבנו, לא נתקבלה התייחסות כלשהי, למעט אמירתו של מנכ"ל המועצה: 'אני מחליט, ומה שאני מחליט זה מה שיהיה'"…

חני בריגע. "התעמרות של מנכ"ל המועצה" | צילום: אלכס ליבק

לנוכח הוראות סעיף 37 לצו המועצות המקומיות (לפיהן "ישיבה שהיו"ר בה ביקש לנעלה בניגוד לתקנון זה, דינו כאילו סירב לנהל את הישיבה"), ביקשו חברות האופוזיציה "לפסול את הישיבה שנתקיימה, היות שההתנהלות החל מראשיתה ועד סופה עוברת על החוקים". הן ביקשו "לקיים דיון חוזר, כמתחייב בחוק, בכל הנושאים שהועלו בסדר היום".

וזה עוד לא הכל; אהרון ובריגע הוסיפו: "נבקש להביא לידיעתו של מבקר משרד הפנים, שבאחרונה, לאור ההתנהלות של ראש המועצה ומנכ"ל המועצה, הועברה תלונה לממונה על המחוז. נציין שעד כה, טרם קיבלנו תגובה כלשהי. התלונה עסקה בהתנהגות הבריונית של המנכ"ל כלפי חברות המועצה, ובעיקר בעניין אי הצגת חומר לעיון וכן דרישתו של מנכ"ל המועצה שאף עובד במועצה לא ישתף איתנו פעולה. לא למותר לציין, שההתנהלות הנגררת הזו של ראש המועצה וכן של המנכ"ל מפריעות לביצוע עבודתנו כחברות מועצה. להזכיר, שאנו נבחרות ציבור, שנבחרנו בצורה דמוקרטית לייצג ציבור רחב של בוחרים".

והן סיכמו: "ראש המועצה מנסה לייתר את תפקידנו, חברות מועצה, תוך עבירה על החוקים באופן סדרתי", כשאיננה "מאפשרת לנו לעיין בחומרים, תוך התעמרות של מנכ"ל המועצה וסירוב לשיתוף פעולה", כפי שהתבטא בהתנהלות העניינים בישיבת המועצה האחרונה, "בעת שראש המועצה עושה כראות עיניה במליאות המועצה, תוך הפרה בוטה וחמורה של החוק. לציין שאנו מבקשות לטפל בנושא באופן מיידי, היות שההתנהלות הזו רק מתגברת, ככל שעובר הזמן. אי טיפול בעניין בצורה מיידית יגרום לשיבוש משמעותי של תפקידנו כנבחרות ציבור. אנו משאירות לעצמנו את הזכות לפנות לערכאות משפטיות, בעניין חוקיות המליאה המצוינת".

נילי אהרון

נילי אהרון. "ראש המועצה עושה כראות עיניה" | צילום: באדיבות מטה הבחירות של נילי אהרון

תגובת משרד הפנים: "מבירור עולה, שהנושא אינו מוכר, והועבר לרשות המקומית, לקבלת התייחסותה".

המשרד אכן ביקש את התייחסות המועצה, והיועצת המשפטית לרשות, עו"ד כרמית אהרון-אמונה, השיבה שאוחנה לא תפעל עוד כפי שעשתה: "הסברתי לראש המועצה את מסגרת סמכויותיה, כיו"ר מליאת המועצה", לגבי "התמודדות עם הפרעה לניהול התקין של ישיבת המועצה וכן את המידתיות הנדרשת בהפעלתן, וכך תפעל ראש המועצה מעתה ואילך". עו"ד אהרון-אמונה טענה, שאין כל מקום להורות על ביטול כל ההחלטות, שהתקבלו לפני נעילת הישיבה האחרונה, והבטיחה שההצעות לסדר של אהרון ובריגע יובאו לדיון כנושא ראשון בישיבת המועצה הקרובה, כדי לרפא את "הפגם".

ואילו אוחנה כתבה ליועצת המשפטית, שמתחילת הקדנציה אהרון "משתלחת באופן בלתי מכבד באנשי המקצוע הבכירים, בכתב ובעל פה; מעקב אחר הפרוטוקולים של המליאות יעלה בבהירות את סגנון הדיבור התקיף והמתלהם, גם מבלי להקשיב לעוצמות הקול. מאחר שתופעה זו חזרה על עצמה שוב ושוב, כלפיהם וכלפיי, ומאחר שחברות המועצה בחרו שלא להצביע על חלק מההצבעות ולהתנהל באופן בלתי חוקי, תוך חציית גבול בתרבות השיח, בחרתי לנעול את הישיבה, טרם דיון בהצעה לסדר האחרונה, שביקשה מבעוד מועד להעלות. בקשה זו תידון במליאה הקרובה, וככל שהתנהגות זו תחזור על עצמה, אאלץ להוציאה מהמליאה, כפי שמתיר החוק".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה