חדשות

באר שבע: הרוב עוברים תיאוריה בפעם הראשונה

חדשות28 בפברואר 2019    דקה אחת
0

יותר משני שליש מבני הנוער בבירת הנגב, שניגשו לבחינת התיאוריה, עברו אותה בקלות

באר שבע: הרוב עוברים תיאוריה בפעם הראשונה
צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

68 אחוזים מבני הנוער בבאר שבע, שניגשו לבחינת התיאוריה, עברו אותה בפעם הראשונה. כך עולה מסקר קבוצת הנוער של עמותת "אור ירוק" לכבוד שניאור חשין, בקרב נערים ברחבי הארץ.

ל"שבע" נמסר, שלפי הסקר בבירת הנגב, 18 אחוזים מבני הנוער עברו תיאוריה בפעם השנייה, 13 אחוזים בפעם השלישית ורק 3 אחוזים בפעם הרביעית או יותר. כל אדם, המעוניין בהוצאת רישיון נהיגה במדינת ישראל, מחויב לעבור את התיאוריה, הבוחנת את הידע של הנבחן בחוקי התנועה, התמרורים השונים ומשמעותם, הבנת כללי השתלבות בתנועה והיכרותו של הנבחן עם הרכב ותפעולו.

לפי נתוני "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, ב-2018 נפגעו בתאונות דרכים במדינה קרוב ל-5,000 צעירים (בני 15 – 24), מתוכם 69 נהרגו ו-467 נפגעו באורח קשה. בבאר שבע נפגעו בתאונות בעשור האחרון (2009 – 2018) 1,546 צעירים, מהם 9 נהרגו ו-61 נפצעו קשה.

עמותת אור ירוק: "מבחן התיאוריה הוא כלי מהותי ומשמעותי ללמידה של נהיגה נכונה ונבונה בקרב אוכלוסיית הנהגים הצעירים, וההצלחה בו הכרחית לקבלת רישיון, ויכולה להשפיע על אופי הנהיגה. בכל שנה, נפגעים אלפי צעירים בתאונות דרכים, והנתון הזה מדגיש את חשיבות החינוך לנהיגה בטוחה, חשיבות ההסברה במיוחד לאוכלוסיית הנהגים הצעירים ולאלה העתידים להיות נהגי המחר, ולא פחות מאלה חשיבות האכיפה בסביבת מקומות בילוי של צעירים שתעודד אותם לנהוג בטוח ולפי החוק".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה