חדשות

דימונה: נגמרו הבחירות, נותנים דוחות

חדשות24 בינואר 2019    2 דקות
0

מדצמבר 2018 רשמה העירייה כ-700 דוחות לתושבים, שביצעו עבירות חנייה, השלכת פסולת ואי איסוף צואת כלבים

דימונה: נגמרו הבחירות, נותנים דוחות
דוחות | צילום אילוסטרציה: יניב סול

לאחר חודשים ארוכים של מסע הסברה תקשורתי משותף בין אגף הביטחון והאכיפה בעיריית דימונה בראשות עמי ביטון למחלקה להגנת הסביבה בראשות שולי לוי אילוז ותחנת משטרת דימונה (וכמובן בתום מערכת הבחירות המקומית… – י.ס.ד), החל השיטור העירוני, המשותף לעירייה ולמשטרה, לרשום דוחות ברירת קנס לתושבי העיר, שעברו על חוקי עזר ותעבורה.

ל"שבע" נמסר, שעד כה נקטה עיריית דימונה בגישת "בית הלל", בכל הקשור לרישום דוחות וקנסות, למעט אזהרות, בכתב ובעל פה, אותן העניקה לעבריינים בחיוך ובניסיון "לחנך". אולם, בשל ריבוי תלונות מצד תושבים שומרי חוק על כך שכלבים עושים את צרכיהם בחוצות העיר, בפארקים ובגנים, ובעליהם מותירים את הצואה במקום מבלי לנקות אחריהם; נהגים מחנים את רכבם בחניות נכים ללא תו חנייה מורשה, ומחנים באדום לבן ואף בתחנות אוטובוס; תושבים מלכלכים ומזהמים מקומות ציבוריים, משליכים פסולת מכל הבא ליד, ועוד, החליטה העירייה לעבור משיטת הגזר לשיטת המקל.

תגידו תודה שלא קיבלתם דוחות משטרתיים. עמי ביטון | צילום: דוברות עיריית דימונה

ואכן, מדצמבר 2018, החלה הרשות לרשום דוחות, ועד כה חולקו 249 דוחות של איכות הסביבה, כאשר 4 מהם היו על אי איסוף צואת כלבים בידי בעליהם ו-2 בשל עישון במקומות ציבוריים. שאר הדוחות ניתנו בענייני ניקיון, קרי השלכת פסולת. בנוסף, רשם הפיקוח העירוני עוד 412 דוחות, שעניינם חנייה: חניית נכים, חנייה באדום לבן, חנייה בתחנות אוטובוסים, חנייה על מדרכה ואף חנייה המפריעה לתנועה.

לדברי הקב"ט העירוני עמי ביטון, הפגיעה בכיס של מי שלא מצייתים לחוק, מראה סימנים של התנהגות נאותה יותר מצד תושבים. עוד הוסיף ביטון, שדוח שלא ישולם במועדו, רק עלול לגרום לתוספת בקנס, ואף להליכי הוצאה לפועל נגד החייבים. לדברי הקב"ט, עד עכשיו נמנעת העירייה מלתת למשטרה בלעדיות ברישום דוחות חנייה, מאחר שבמקרה כזה הדבר יהיה כרוך גם בנקודות חובה, שיחייבו את העבריין במעבר קורס נהיגה מונעת ובסנקציות נוספות.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה