חדשות

גנב הנשק "יישב" כמעט 10 שנים

חדשות15 בינואר 2019    2 דקות
0

על אבישי איטח מבאר שבע נגזרו 9 שנים ו-7 חודשים של מאסר, וגם שני נאשמים נוספים בפרשה "חטפו" עונשים כבדים

גנב הנשק "יישב" כמעט 10 שנים
צילום אילוסטרציה: חן גלילי, מעריב

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל, באחרונה, הסדר טיעון, והטיל עונש של 9 שנים ו-7 חודשים על הנאשם, אבישי איטח, שהורשע יחד עם 6 נאשמים נוספים בפרשת הגניבה של כלי נשק מהנשקייה שבבסיס הצבאי בשדה תימן וסחר בהם. ל"שבע" נמסר, שאחיו של הנאשם המרכזי, ליאור איטח, נדון במסגרת ההסדר לעונש של 24 חודשי מאסר בפועל. על נאשם שלישי, סאאיד מסארווה, נגזרו 26 חודשי מאסר בפועל.

ביולי 2017, הגישה פרקליטות מחוז דרום (פלילי) לבית המשפט כתב אישום נגד 5 נאשמים, האחים אבישי וליאור איטח מבאר שבע, עלאא מצרי מכפר קרע, סאאיד מסארווה וחיכמת מלחם מערערה. בהמשך, הוגש כתב אישום נוסף נגד גהאד מצרי ומוחמד זייד מכפר קרע.

מעובדות כתבי האישום עולה, שליאור איטח עבד כקבלן שיפוצים בשדה תימן. אחיו אבישי, ניצל אישור כניסה שהוענק לאחיו, ותכנן לגנוב כלי נשק ממתחם הנשקייה שבבסיס. בסמוך לגניבת כלי הנשק, בביתו של ליאור, הציע אבישי לעד מדינה, לרכוש כלי נשק רבים, והעד הביע את הסכמתו לכך. בסיועו של ליאור, פרץ אבישי אל הנשקייה שבבסיס, חתך את מנעולי הדלתות, וגנב מהמקום 33 רובים מסוג M16.

לאחר גניבת כלי הנשק, העביר אבישי 15 מהם לידי אחר, וביקש ממנו להעבירם למקום מסתור. במקביל, הוא מסר 18 כלי נשק לידי עד המדינה, בצפון הארץ. העד ביקש את סיועו של גהאד מצרי במכירת כלי הנשק, והשניים ביקשו מעלאא מצרי שינהג ברכב בו הועברו כלי הנשק, מבלי שיידע את כמות וסוג הנשק. מאוחר יותר, קשר עד המדינה קשר למכור לחיכמת מלחם 2 כלי נשק, ומכר לגהאד עוד 3 כלי נשק ולמסארווה בשותפות עם מוחמד זייד 5 כלי נשק נוספים. במועד מאוחר יותר, העביר אבישי לעד המדינה עוד 5 כלי נשק, שהמעורבים בתיק (שנוהל בידי עו"ד מסעד מסעד מפרקליטות מחוז דרום פלילי) קשרו קשר לרכוש אותם. בתמורה למכירת כלי הנשק לעד המדינה קיבל אבישי איטח 660 אלף שקלים.

הנאשמים הודו והורשעו במסגרת הסדר טיעון, כל אחד לפי חלקו, בביצוע עבירות של קשירת קשר לפשע, פריצה וגניבה, גניבה בנסיבות מיוחדות, קבלת נכסים שהושגו בפשע ועבירות שונות בנשק (רכישה, החזקה, נשיאה והובלה וסחר בנשק).

בית המשפט קיבל, כאמור, את ההסדר, והטיל על אבישי איטח גם עונש מאסר על תנאי וקנס בסך 70 אלף שקלים. ליאור איטח קיבל גם קנס של 30 אלף שקלים. עניינם של שאר הנאשמים הסתיים, והם נדונו לעונשי מאסר בין כתלי הכלא בין 16 ל-42 חודשים.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה