חדשות

רובע תעסוקה חדש בבאר שבע

חדשות15 בינואר 2019    2 דקות
0

שרת הבינוי והשיכון ד"ר יפעת שאשא ביטון, בישרה לראש העירייה רוביק דנילוביץ', שבירת הנגב זכתה בסיוע ייחודי להקמת רובע חדשנות ותעסוקה

רובע תעסוקה חדש בבאר שבע
שרת הבינוי והשיכון החדשה לדירות לבני העדה האתיופית. באר שבע | צילום: צילום לע"מ

משרד הבינוי והשיכון יסייע לבאר שבע ביותר ממיליון שקלים בשירותי אדריכלות ותכנון מובילים בעולם, ויפתח תוכנית אסטרטגית לרובע חדשנות בעיר. ל"שבע" נמסר, שבמסגרת פעילות הממשלה לפתח רובעי חדשנות בערים מטרופוליניות בישראל, בשיתוף הנהגת השלטון המקומי, התקיים בחודשים האחרונים, הליך לבחירת העיר הראשונה, בה תפותח תוכנית אסטרטגית להקמת רובע חדשנות.

באחרונה, בישרה שרת הבינוי והשיכון, ד"ר יפעת שאשא ביטון, לראש העירייה רוביק דנילוביץ', שהצעת הרשות נבחרה מבין הצעות ערים נוספות שהוגשו בסוף 2018 (חיפה וירושלים), בתגובה לפנייה היזומה, שהוביל לפני כחודש וחצי משרד השיכון עם המועצה הלאומית לכלכלה, רשות מקרקעי ישראל ומשרד הפנים. בחודשים הקרובים, תסייע ממשלת ישראל לפיתוח תוכנית אסטרטגית לרובע חדשנות בעיר, בהובלת העירייה והשותפים העירוניים, באמצעות צוותי עבודה ובליווי מומחים מחו"ל. כעת, יעזור משרד השיכון במימון תכנון הרובע, העתיד לקלוט חברות היי-טק ומשרדים, ולבסס את תחום התעסוקה המתקדם בבירת הנגב.

ההצעה של עיריית באר שבע הייתה לפתח את הרובע החדש במרחב שבין השכונות ג' ו-ד' מזרח, ובין אוניברסיטת בן גוריון, בית החולים "סורוקה" ופארק ההיי-טק. היא כללה את הפרמטרים הבאים לתכנון רובע חדשנות: עירוב שימושים מוגבר, שיאפשר הקמת משרדים בשכונות המגורים הסמוכות; שימוש בעתודות קרקע של "רכבת ישראל" כחלק משטחי רובע החדשנות; הקמת תיכון לסייבר ולמדעים; הכנסת תחבורה ציבורית לתוך האוניברסיטה ובית החולים; יצירת מערך מסודר של שבילי אופניים לעידוד נגישות תחבורתית לאזור; והרחבת הבנייה בדפנות המוסדות, במטרה לעודד עירוב שימושים.

הסיוע שיינתן לעיר, כאמור בשווי של יותר ממיליון שקלים, כולל צוות תכנון וניהול מקומי, שעתיד לתכלל את העבודה המקומית, תוך נגישות פיזית, מנטאלית ושפתית לשחקנים המקומיים, לצד ליווי צמוד של המומחים הבינלאומיים (פרופ' ברוס כץ וג'ולי וגנר), כדי לייצר תוכנית מותאמת לישראל, שתתכתב עם האתגרים והשיח הבינלאומי בתחומי החדשנות והתעסוקה האיכותית. הליך בניית התוכנית בבאר שבע אמור להסתיים בתוך פחות משנה, בשיתוף הגופים המקומיים בעיר עם צוות מתכננים ישראלי ובליווי המומחים מחו"ל. בסיומו של התהליך, תוצג תוכנית שלד לרובע, בדגש לאופן הניהול והחוזקות והמומחיות, אותם יש לפתח ברובע.

ד"ר שאשא ביטון: "הקמת רובע החדשנות בבאר שבע היא עוד שלב בפיתוחה ובהעצמתה של בירת הנגב כעיר מטרופולין וכמרכז ידע וחדשנות, שלצד תנופת הבנייה האדירה בעיר, תוכל לפתח גם את האזורים הוותיקים שבה. אני מברכת את באר שבע על זכייתה בתוכנית הסיוע של המשרד, ומאחלת לה ולתושביה בהצלחה".

דנילוביץ': "מדובר בבשורה חשובה לעיר באר שבע. ההחלטה על פיתוח רובע חדשנות בעיר מחזקת את בירת הנגב כמרכז ידע וחדשנות בינלאומי וכמטרופולין של איכות במדינת ישראל. אנו מודים לשרה ולמשרד הבינוי ושיכון על ההחלטה, ומצפים לעבוד בשיתוף פעולה, להוציאה לפועל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה