חדשות

מתארגנים למען שכונה ג'

חדשות6 בינואר 2019    2 דקות
0

פעילי ארגון "מגמה ירוקה" בבאר שבע מסייעים לתושבים בשכונה הוותיקה להעלות את המודעות לצורך בטיפול באזור

מתארגנים למען שכונה ג'
יוצאים לשטח. תחילת הפעילות | צילום: "מגמה ירוקה"

ארגון "מגמה ירוקה" בבאר שבע מסייע, בימים אלה, להתארגנות מקומית של תושבים בשכונה ג' בעיר, המבקשים לקחת אחריות ולהעלות את המודעות לצורך בטיפול באזור. ל"שבע" נמסר, שברחבי השכונה ניתן לראות מדרכות שבורות, תשתיות ישנות והזנחה. בפניות לעירייה התגלה, שכאשר באזורים אחרים בבירת הנגב ישנו מפגע, מדווחים עליו עשרות פעמים. בשכונת רמות, יש אפילו גורם מטעם ועד השכונה, שתפקידו לדאוג לחזות, ולהתריע מפני מפגעים. לעומת זאת, בשכונה ג', אפילו ועד אין, ובמקרה הטוב מדווחים על מפגעים פעם אחת, והפנייה נבלעת בין מאות הפניות האחרות.

בחודשים האחרונים, התריע תושב השכונה, על מפגעים שונים בצורה סדרתית, ועקב אחר ההתקדמות בטיפולן. מפגעים בודדים טופלו, ונוצר קשר עם נציגי הרשות. במפגש איתם, הודגש הפער של מעורבות התושבים בשכונה ג', זאת על אף תהליך ההתחדשות העובר על השכונה. פניה של שכונה ג' משתנים, משפחות צעירות נכנסות לאזור, והעירייה איננה מצליחה לעמוד בצרכי השכונה העדכניים. ב"מגמה ירוקה" בעיר מאמינים, שמעורבות גוברת של תושבי שכונה ג' עשויה לדחוף את הרשות להטות קשב לצרכי התושבים. ביום שלישי השבוע, יצאו חברי ההתארגנות לסיור ברחובות השכונה, לצורך דיווח לעירייה על מפגעים ופערים.

פארק המעפילים. אספלט קטוע | צילום: "מגמה ירוקה"

קבוצת הפעילים מתאגדת, בימים אלה, כדי להמשיך את התהליך, לשפר את מצבה של שכונה ג', ולקחת חלק בדיונים על ההתחדשות העירונית בשכונה. הסיור הבא של חבריה נקבע להתקיים ב-18 בחודש, ואמור לצאת מאזור מרכז "אורות". ב"מגמה ירוקה" בעיר מבטיחים לעקוב ולהמשיך בעידוד התחדשות עירונית בבאר שבע בפרט ובפריפריה בכלל.

מוביל התארגנות התושבים בשכונה ג', לאוניד מציין, שהשכונה "הוחלשה במשך שנים רבות. בשל מיקומה המרכזי, בכל מצב אחר, שכונה ג' הייתה חזקה ואטרקטיבית; היא קרובה לבית החולים, לאוניברסיטה, לפארק ההיי-טק. שנים, לא השקיעו בקהילה ובתשתיות. בשיח עם העירייה, עלה פער גדול בין המעורבות האזרחית של תושבי השכונה לעומת השכונות האחרות. בכוחנו כתושבים לשנות זאת ואת פני שכונה ג'".

פארק המעפילים. אספלט קטוע | צילום: "מגמה ירוקה"

דובר "מגמה ירוקה" תא באר שבע, אוהד צור: "טיפול במפגעים הוא רק השלב הראשון בדרך להפוך את השכונות שלנו לטובות יותר. השלב הבא הוא לקדם ביחד התחדשות עירונית: לדאוג לחידוש ומיגון הבניינים מפני רעידות אדמה ורקטות, להוסיף יחידות דיור ושירותים תרבותיים וקהילתיים, ולהפוך את השכונות שלנו למרחב עירוני מטופח ותוסס".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה