חדשות

באו (מצרפת) בשביל החוויה, יישארו (בארץ) בשביל ההנדסה

חדשות18 בדצמבר 2018    דקה אחת
0

יותר מ-300 תלמידי י"ב מכל רחבי צרפת ביקרו, השבוע, במכללת סמי שמעון בבאר שבע

באו (מצרפת) בשביל החוויה, יישארו (בארץ) בשביל ההנדסה
חשיפה למכללה. התלמידים מצרפת בסמי שמעון | צילום: מכללת סמי שמעון

מכללת סמי שמעון אירחה, השבוע, יותר מ-300 תלמידי כיתות י"ב מכל רחבי צרפת, זאת כחלק מביקורם בארץ. ל"שבע" נמסר, שבמהלך הביקור של האורחים במכללה, שמעו התלמידים על אופציות הלימודים השונות בהנדסה, פגשו את צוות ההוראה והסטודנטים, וסיירו במעבדות סמי שמעון.

הביקור התקיים במסגרת שיתוף פעולה של המכללה עם "הסוכנות היהודית", כולל בפרויקט "שמיניסטים בכחול לבן" לשילוב התלמידים בסמי שמעון ובלימודי מקצועות ההנדסה. בני הנוער הצרפתים נפגשו עם חוקרים וסטודנטים של המכללה, שמעו על תוכניות הלימוד ועל המכינה להנדסה, וסיירו גם כיתות הלימוד, בהן אולי הם ילמדו בעתיד הקרוב.

בשנים האחרונות, ישנה עלייה במספר התלמידים הצרפתים, המחליטים ללמוד בישראל בכלל וב-SCE בפרט. המעוניינים במסלול לימודי זה יגיעו לבאר שבע לאחר לימודי התיכון שלהם, ויתגוררו בדירה בעיר העתיקה, יחד עם סטודנטים צרפתים נוספים. בשנה הראשונה, הם יבצעו השלמות ושיפור בגרויות, וילמדו במכינה להנדסה של המכללה. לאחר מכן, הם יבחרו מחלקה להנדסה, ויחלו את לימודי התואר הראשון שלהם בהנדסה במחלקה הנבחרת.

"שמיניסטים בכחול לבן" הינו הפרויקט הגדול ביותר של "הסוכנות", בשיתוף "החוויה הישראלית", להבאת נוער יהודי מצרפת לסיורים חינוכיים בארץ. תלמידי בתי הספר המשתתפים בפרויקט, מגיעים לסיור חינוכי בן שבוע ימים בישראל, כדי להיחשף לאפשרויות הלימודים בארץ לאחר סיום הבגרויות.

ראש המינהל האקדמי ועוזר נשיא סמי שמעון, ד"ר אבשלום דנוך: "אנו גאים לארח קבוצה כה גדולה של בני נוער מצרפת, שבחרו לבוא אלינו מתוך התעניינות בלימודי ההנדסה בישראל, הידועה בקידמה ובפיתוחים הטכנולוגיים שהיא מובילה. מזה מספר שנים שמגיעות אלינו קבוצות של בתי ספר מצרפת, דבר המצביע על הבעת אמון גבוהה במכללת סמי שמעון, כמובילה בתחומי המדע והטכנולוגיה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה