חדשות

באר שבע: ישופצו דירות של ניצולי שואה

חדשות3 בדצמבר 2018    2 דקות
0

17 יחידות דיור בבירת הנגב ישוקמו בתקציב של 20 אלף שקלים לדירה, ביוזמת משרד הבינוי והשיכון והקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל

באר שבע: ישופצו דירות של ניצולי שואה
"זו גם זכות בשבילנו". שיפוץ דירת ניצול שואה באופקים | צילום ארכיון: ששון תירם

כחלק מפיילוט משותף של אגף שיקום שכונות במשרד הבינוי והשיכון והקרן לרווחה לנפגעי השואה, תבצע חברת "עמיגור" עבודות התאמה והנגשה סיעודית ב-75 דירות של ניצולי שואה ברחבי הארץ, הנמצאות בבעלות פרטית, 17 מהן בבאר שבע, בעלות כוללת של 1.5 מיליון שקלים.

ל"שבע" נמסר, שביישובים בהם יבוצעו העבודות, הושקעו בשנים 2017 ו-2018 כ-6 מיליון שקלים בשיקום שכונות פיזי, כאשר במהלך 2019 מתוכננות בהם עבודות נוספות. העבודות הן במסגרת פעימה שלישית לשיפוץ דירות, שמוביל משרד השיכון עבור ניצולי שואה בישראל. במסגרת שתי הפעימות הראשונות, שהתבצעו באפריל ויולי השנה, שופצו כ-110 דירות, בין היתר באופקים.

עלות השיפוצים תעמוד על כ-20 אלף שקלים לדירה בכל אחד מהיישובים. עיקר העבודות יבוצע לצורך התאמה סיעודית: התאמת חדרי אמבטיה ושירותים, ביטול אמבטיה והחלפתה במקלחון, תיקוני בלטות, הרחבת הפתחים כדי לאפשר מעבר של כיסאות גלגלים וטיפול במפגעי בטיחות במידת הצורך.

היישובים, בהם יבוצעו העבודות ,נבחרו בעקבות המספר הרב של ניצולי שואה הגרים בהם, ומקבלים סעד של 150 אחוזים, לפי נתוני הקרן לרווחה. הבתים שיעברו את תהליך ההתאמה וההנגשה, מצויים באזורים המוגדרים כמיועדים לשיקום שכונות.

שר הבינוי והשיכון, האלוף במיל' יואב גלנט: "אנו ממשיכים בתוכנית שיפוץ דירות בעבור קשישים, שהובלנו בשנה האחרונה. בחודשים האחרונים, שופצו כ-110 דירות בטבריה, קריית מלאכי ואופקים, שמתגוררים בהן קשישים מעוטי יכולת, בנוסף ל-320 דירות ששופצו בעבור קשישים המתגוררים בדיור הציבורי, שרובם ניצולי שואה. דאגה לאוכלוסייה המבוגרת במדינה היא באחריותנו, ואנחנו נמשיך לדאוג לאיכות חייהם ולרווחתם".

השרה לשעבר, לימור לבנת, המשמשת כיו"ר (בהתנדבות) של הקרן: "מזה 8 שנים, מובילה הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל פרויקט ייחודי ומרגש בשם 'חיים בכבוד', בו אנו מנגישים חינם דירות של ניצולי שואה בהתאמה לצרכיהם הפיזיים המידרדרים מפאת גילם המתקדם. מאות דירות כבר הונגשו בסיוע הקרן לרווחה, אך כספי התרומות לא מספיקים לתת מענה לכלל הניצולים, הפונים והנזקקים לכך. כשפניתי לשר השיכון גלנט, הוא נרתם למשימה עוד באותו הערב; צוות משותף של 'שיקום שכונות' ממשרד הבינוי ושל הקרן בדקו מאות דירות ברחבי הארץ, וכתוצאה מכך עשרות ניצולי שואה עתידים לזכות בהנגשת דירתם ובשיפור תנאי המגורים, בהם הם חיים, ולחיות את חייהם בכבוד. זו לא רק החובה שלנו כלפיהם, זו גם זכות בשבילנו".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה