חדשות

נשקלת אפשרות לסגור את מפעל "רמתא" בבאר שבע

חדשות29 בנובמבר 2018    דקה אחת
1

מעקב "שבע": כ-10 חודשים לאחר פרסום הידיעה הבלעדית בעניין ב"שבע", פרסם אתמול העיתון הכלכלי "גלובס", שלא מן הנמנע שהתעשייה האווירית תסגור את מפעלה הוותיק בבירת הנגב

נשקלת אפשרות לסגור את מפעל "רמתא" בבאר שבע
יינטש כמעט לחלוטין לעוד כ-3 שנים. מפעל "רמתא" | צילום: ארכיון "שבע"

התעשייה האווירית שוקלת לסגור את מפעל "רמתא", הפועל בבאר שבע מ-1967, ובו מיוצרים כיום (באמצעות כ-320 העובדים) ספינות קרב (בידי כמחצית מעובדי המפעל) ורכיבים, המשמשים לבניית מטוסי המנהלים של התעשייה האווירית. כך פרסם אתמול (רביעי), העיתון הכלכלי "גלובס".

כזכור, לפני כ-10 חודשים (ב-23.1 השנה), חשף אתר "שבע" בפרסום ראשון, ש"רמתא" נמצא על סף סגירה, כאשר למאות מעובדי המפעל אין כמעט עבודה, וחלקם כבר מועסק במפעלים אחרים של התעשייה האווירית. בין היתר, כתבנו שבעבר הועסקו בו יותר מ-600 עובדים, ושכ-20 מעובדי "רמתא" הועברו, לא מכבר, לעבודה בתעשייה האווירית בלוד ובמפעל "אלתא" באשדוד, והם אינם מועסקים עוד כעובדי המפעל בבאר שבע.

בנוסף, מאות עובדים ב"רמתא" הוצאו בשנים החולפות לפרישה מוקדמת, בעיקר עקב מחסור בעבודה במפעל, כאשר עובדים רבים ב"רמתא" מספרים לחבריהם, שהם חוששים מאוד מסגירתו הצפויה של המפעל, לאחר יותר מ-50 שנות קיום.
לפי כתב "גלובס", יובל אזולאי, נעילת שעריו של "רמתא" היא חלק ממה שמכונה "תוכנית התייעלות", שמובילים ראשי התעשייה האווירית, יו"ר הדירקטוריון הראל לוקר, והמנכ"ל האלוף במילואים נמרוד שפר.

במפעל יוצרו בימים עברו, דגמים רבים של ספינות צבאיות, כמו ספינות הסיור "דבור" ו-"דבורה", ובמהלך העשור האחרון, פיתחה התעשייה האווירית דגם חדש של ספינת סיור עבור חיל הים, "סופר דבורה", שנועדה לענות על הצרכים המבצעיים של החיל, במסגרת הרחבת משימות הסיור והביטחון השוטף שלו. חיל הים רכש, אומנם, כמה ספינות "סופר דבורה", אך לדברי גורמים בתעשייה האווירית, לא נכנסו אליה הזמנות חדשות בתחום בשנתיים האחרונות.

בניסיון להבטיח פעילות רציפה ב"רמתא", העבירה אליו התעשייה האווירית במהלך השנים, חלק מקווי הייצור של פעילויות אחרות שלה, בהם גם ייצור של רכיבים הקשורים למטוסי המנהלים שהיא מייצרת ומשווקת באמצעות חברת "גלפסטרים" האמריקאית. אולם, פעילות "רמתא" נותרה בלתי רווחית (הפסדים של כמה מיליוני שקלים בשנה).

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • רררר
    רמתא לא ייסגר

    אדון סיטרוק
    אני כעובד תעשיה אוירית אומר לך שאתה סתם מעתיקן של כתב וכתבה דבילים בגלובס שאין בהם שום אמת ורק עיוות של המציאות.
    אני אומר לך ממקור ראשון ומוסמך, רמתא לא ייסגר, נהפוך הוא, התעשייה האוירית תעבור אליו