חדשות

"קמהדע": הסכם קיבוצי לעובדים

חדשות28 בנובמבר 2018    3 דקות
0

בתום סכסוך עבודה ארוך ורב תהפוכות, יזכו עובדי מפעל התרופות מקיבוץ בית קמה בתוספות שכר ובהטבות נוספות

"קמהדע": הסכם קיבוצי לעובדים
"הישג אדיר". חתימת ההסכם | צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

סופסוף: לאחר סכסוך עבודה לא פשוט ומלא משברים, נחתם אתמול (שלישי) הסכם קיבוצי במפעל התרופות "קמהדע" שבקיבוץ בית קמה בין ההסתדרות, הנהלת "קמהדע" וועד העובדים. ל"שבע" נמסר, ש-240 עובדי המפעל (שהם חלק מכ-800 אלף עובדים ועובדות, המאוגדים בהסתדרות) יזכו רטרואקטיבית מתחילת השנה ובמשך 4 שנים בתוספות שכר, מענקי התמדה ושיפור בסעיפי הרווחה.

ההסכם נחתם בבית ההסתדרות בתל אביב, במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל "קמהדע" עמיר לונדון, יו"ר ועד עובדי החברה משה הרוש ונציגי הוועד, יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה הרצל יאקה, ממלא מקומו אליעזר בלו, מנכ"ל אגף הכלכלה בהסתדרות שי בירן ומזכיר האיגוד המקצועי ומחזיק התיק במרחב הנגב עוזי שדה. את המו"מ לגיבוש ההסכם ליוו מאיה וסרמן ואומרי זינגר מאגף הכלכלה ויובל רכלבסקי, המגשר הכלכלי.

בין עיקרי ההסכם, עובדי הניקיון והאריזה במפעל ייהנו משיפור משמעותי בשכרם, ויזכו למדרג שכר חדש בהתאם לוותק. בנוסף, בכל אחת מ-4 שנות ההסכם יחולק לעובדים הלא מדורגים תקציב תוספות שכר בשיעור ממוצע של 2.7 – 3 אחוזים, כאשר התוספת המינימלית למרבית העובדים תעמוד על 2 אחוזים בשנה.

כל עובדי "קמהדע" בוותק של 4 שנים ויותר קיבלו תוספת שכר במועד חתימת ההסכם, שתנוע בין 4 אחוזים לבעלי השכר הנמוך ל-1.5 אחוזים לבעלי השכר הגבוה. עובדים בעלי ותק של שנה עד 4 שנים יזכו בתוספת שכר בגובה של 2.5 אחוזים. ואילו עובדים שעד כה לא היו זכאים לקבלת מענקי התמדה, יזכו מ-2019 במענקים אלו בשווי של 250 שקלים לכל שנת ותק. עובדים שהיו זכאים למענק בסכום זה, יקבלו מעתה 500 שקלים על כל שנת ותק. לצד זאת, הוסכם שהבונוס שהוענק עד כה לעובדים באופן רבעוני, ישולם מעתה במתכונת שנתית, תוך הגדלת תקציבו.

ההסכם כולל גם סעיפים להגדלת ימי החופשה השנתית לעובדים בעלי ותק של 6 שנים לפחות, העלאת השי לחג, הגדלת תקציבי הנופש וערב החברה לעובדים, הקצבה שנתית לקופת הוועד לרווחת העובדים, הרחבת הזכאות למשרת אם, העלאת התשלום בגין עבודה במוצ"ש, תוספת של 4 ימי מחלה בתשלום מלא בגין מחלת ילד וקיצור של תקופת הניסיון לעובדים קיימים מ-3 שנים וחצי לשנתיים וחצי.

ניסנקורן אמר: "אני מברך את הצדדים על כך שהגיעו להסכם ראוי ומכבד, הרואה את טובת העובדים והחברה לנגד עיניו. ההסכם ידאג לביטחונם התעסוקתי ולרווחתם של עובדי המפעל, יצמצם פערים בין העובדים, וידאג להמשך שיפור הפריון בו. אני רוצה להודות לכל מי שנטלו חלק במו"מ".

בלו הוסיף: "לאחר מו"מ מורכב, הצלחנו להגיע להסכמות, שייטיבו עם כל הצדדים, וידאגו לרווחתם של העובדים המסורים של 'קמהדע'. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ניסנקורן ולצוותו על מעורבותם האישית במו"מ".

מזכיר האיגוד המקצועי שדה, ציין ש"מדובר בהישג אדיר לעבודה המאורגנת ולוועד העובדים; הצלחנו להגיע להבנות, ששיפרו את תנאי העסקתם של העובדים במפעל. אני רוצה לברך את כל מי שעזרו במו"מ, בראש ובראשונה את יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, וכן את בלו, שפעלנו יחד. אני מקווה, שהצדדים ישכילו לבנות מערכת של שיתוף פעולה, לטובת עבודה משותפת ופורייה".

ויו"ר ועד העובדים הרוש, סיכם: "אני שמח ביום זה לבשר לעובדי המפעל על ההישג הגדול במאבקם לשיפור הזכויות שלהם. ההצלחה האדירה שלנו היא, ללא ספק, בזכות יו"ר ההסתדרות ניסנקורן. אני רוצה להודות לשדה, מחזיק התיק, שבלעדיו ספק אם הוועד היה קיים, וכן לבלו.  אני מברך את כולנו, שנדע למצוא את הדרך לעבוד בשיתוף פעולה. זה גם המקום להודות לעובדי 'קמהדע' היקרים, שללא התמיכה והגיבוי המלא שלהם, לא היינו מגיעים להישג הנפלא הזה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה