חדשות

הסתיימה השביתה במפעל "קמהדע"

חדשות15 באוגוסט 2018    3 דקות
1

בתום מו"מ לילי, שנערך בתיווך יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, סוכם על חידוש ההסכם הקיבוצי במפעל שבבית קמה

הסתיימה השביתה במפעל "קמהדע"
מו"מ לילי. הסתיימה השביתה ב"קמהדע" | צילום: דוברות ההסתדרות

לאחר מו"מ לילי, שנערך בתיווכו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הגיעו הבוקר, ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת חברת התרופות "קמהדע" (בראשות המנכ"ל עמיר לונדון) להבנות עקרוניות, לקראת חידוש ההסכם הקיבוצי בין הצדדים וסיום המשבר בחברה, ובהתאם תסתיים שביתת עובדי המפעל שבקיבוץ בית קמה, שהחלה לפני כשלושה שבועות.

ל"שבע" נמסר, שלצד ניסנקורן, לווה המו"מ גם בידי מנכ"ל אגף הכלכלה בהסתדרות שי בירן, מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו ומזכיר האיגוד המקצועי ממרחב הנגב עוזי שדה. בימים האחרונים, הצטרף לעניין גם המגשר יובל רכלבסקי.

ההסכם ב"קמהדע" יחול על כ-240 עובדי המפעל, ויהיה תקף למשך ארבע שנים. כחלק ממנו, הוסכם שעובדי הניקיון והאריזה במפעל ייהנו משיפור משמעותי בשכרם, ויזכו למדרג שכר חדש, שיתחיל ב-5,300 שקלים בחודש, ויגיע עד ל-6,150 שקלים, לפי הוותק. בנוסף, בכל אחת מארבע שנות ההסכם, יחולק לעובדים הלא מדורגים תקציב תוספות שכר בשיעור ממוצע של 2.7 – 3 אחוזים. התוספת המינימלית למרבית העובדים תעמוד על 2 אחוזים בשנה.

כל עובדי מפעל "קמהדע", בוותק של ארבע שנים ויותר, יקבלו תוספת שכר במועד חתימת ההסכם, שתנוע בין 4.5 אחוזים לבעלי השכר הנמוך ל-1.5 אחוזים לבעלי השכר הגבוה. עובדים בעלי ותק של שנה עד ארבע שנים יקבלו תוספת שכר בגובה 2.5 אחוזים.

זאת ועוד, עובדים שעד כה לא היו זכאים למענקי התמדה, יקבלו החל מ-2019 מענקים כאלו, בשווי של 250 שקלים לכל שנת ותק. לעומתם, עובדים שהיו זכאים למענק התמדה בשווי של 250 שקלים, יקבלו מעתה 500 שקלים על כל שנת ותק.

לצד זאת, הוסכם בין הצדדים, שהבונוס שהעובדים קיבלו עד עתה באופן רבעוני, ישולם מעתה במתכונת שנתית, תוך העלאת תקציבו. ההסכם בין הצדדים יכלול גם סעיפים להגדלת ימי החופשה השנתית לעובדים בעלי ותק של שש שנים לפחות; העלאת השי לחג, הגדלת תקציב הנופש ותקציב ערב החברה לעובדים, הקצבה שנתית לקופת הוועד לרווחת העובדים, הרחבת הזכאות למשרת אם, העלאת התשלום בגין עבודה במוצ"ש ותוספת של ארבעה ימי מחלה בתשלום מלא בגין מחלת ילד. כמו כן, תקוצר תקופת הניסיון לעובדים קיימים משלוש שנים וחצי לשנתיים וחצי, ולעובדים עתידיים היא תעמוד על שלוש שנים וחצי.

ניסנקורן אמר בתום המו"מ: "אני מברך על הגעת הצדדים להבנות, המביאות לידי ביטוי את חשיבות טיפוח ההון האנושי במפעל 'קמהדע' והדאגה לביטחונם התעסוקתי של העובדים, תוך צמצום הפערים ביניהם. אני רוצה להודות לכל הגורמים, שהיו שותפים למלאכת המו"מ, על הנחישות והמאמץ המשותף להגיע להסכמות המקובלות, הן על העובדים, הן על ההסתדרות והן על הנהלת החברה".

בלו ציין: "לאחר מו"מ מורכב, הצלחנו לפתור את המשבר ב'קמהדע', והגענו להסכמות לרווחת כל הצדדים. אני מודה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ולמנכ"ל אגף הכלכלה שי בירן וצוותו, על מעורבותם האישית במו"מ והחתירה לסיומו".

ויו"ר ועד עובדי "קמהדע", משה הרוש, סיכם: "בשמחה רבה, הגענו להבנות לחתימה על מסמך, הממצה את מרבית דרישותינו. אנו מאחלים הצלחה בהמשך הדרך המשותפת שלנו עם ההנהלה. יחד נמשיך להצעיד את 'קמהדע' קדימה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • אווה יהודה בירוודקר

    יפה הסכם מעולה לקמהדע