חדשות

רודפי העפיפונים

חדשות29 ביולי 2018    2 דקות
0

חברת הזנק של בוגרי אב"ג פיתחה רחפן ייחודי ללכידת בלוני התבערה מרצועת עזה, שכבר נעשה בו שימוש בשטח

רודפי העפיפונים
"מוכשרים ומלאים מוטיבציה. בלשאי והפרופ' כרמי, בלומברג, אידן וגוטרמן | צילום: יחסי ציבור

חברת הזנק של בוגרי אוניברסיטת בן גוריון פיתחה רחפן ייעודי ללכידת בלוני התבערה מרצועת עזה. ל"שבע" נמסר, שהמערכת החדשנית של חברת "רובוטיכאן" מבאר שבע כבר נפרסה בשבועות האחרונים על גבול הרצועה, בשיתוף משרד הביטחון.

"רובוטיכאן" עוסקת בפיתוח מערכות רובוטיות אוטונומיות ניידות, בקרקע ובאוויר. החברה מייצרת פיתרונות רובוטיים לתעשיות ביטחוניות, מוסדות וגופים במגזר הפרטי והממשלתי ולאקדמיה בארץ ובחו"ל. בנוסף, מקיימת "רובוטיכאן" מספר שיתופי פעולה עם תאגידים בינלאומיים, ותומכת במחקר על רובוטיקה אוטונומית. החברה הוקמה ב-2013, כאמור בידי בוגרי אוניברסיטת בן גוריון, ומעסיקה בבירת הנגב כ-20 עובדים.

משלחת של האוניברסיטה, בראשות הנשיאה, פרופ' רבקה כרמי, קיימה באחרונה, ביקור מיוחד במשרדי "רובוטיכאן", ודנה על שיתופי הפעולה עם אב"ג, בהנחיית הנשיאה. את חברי המשלחת, שכללה גם את סגנה של פרופ' כרמי ודיקן למחקר ופיתוח פרופ' דן בלומברג, פרופ' יעל אידן מהמחלקה להנדסת תעשייה וניהול ויוזמת ABC לרובוטיקה, וראש המעבדה לרובוטיקה אוטונומית פרופ' הוגו גוטרמן מהמחלקה להנדסת חשמל ומחשבים, אירחו מייסדי החברה; המנכ"ל חגי בלשאי (בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות ותואר MBA), אלי בן אהרון (בוגר המחלקה להנדסת חשמל וסמנכ"ל פיתוח עסקי ב"רובוטיכאן", שזכה באות בוגר אב"ג להתשע"ח) וים גבע (CTO בחברה ודוקטורנט במחלקה להנדסת מכונות).

הביקור כלל היכרות עם מוצרי "רובוטיכאן", ביניהם ה-Goshawk (רחפן ייעודי, שפותח לא מכבר, במטרה להתמודד עם איומי טרור העפיפונים והבלונים מרצועת עזה). כאמור, החברה משתפת פעולה עם משרד הביטחון, ומפעילה באופן ניסיוני את המערכת המיירטת את האיומים, באמצעות כלי רב להב אוטונומיים. ב"רובוטיכאן" הסבירו: "המערכת החדשנית מסוגלת לרכוש מטרות עוינות, ולבצע יירוט דינמי באופן אוטונומי, בעודן בתנועה, ולהביא לנטרול מיידי של האיום בזמן אמת. במסגרת הפעילות עד כה, בוצעו מספר יירוטים מוצלחים בידי המערכת, בשטח ובסביבות מבוקרות.

פרופ' כרמי: "חברת 'רובוטיכאן' מהווה מנוף פיתוח נוסף של העיר באר שבע והנגב, ומסבה גאווה גדולה לאב"ג. הישגי החברה, מבחינת מגוון פיתוחים רובוטיים, קשרים עם התעשייה בארץ ובעולם והתעשייה הביטחונית במיוחד, כמו גם שיתופי הפעולה עם המחקר האקדמי, מעוררים התפעלות והשראה. פעם נוספת, אנו נוכחים לדעת עד כמה בוגרי האוניברסיטה המוכשרים ומלאי המוטיבציה קריטיים לפיתוח האזורי, ומחובתנו לדאוג לשגשוגם המקצועי והאישי. אני מאחלת ל'רובוטיכאן' המשך הצלחה בתחום, הנושא בחובו פוטנציאל עצום לפיתרונות חשובים בעניינים רבים, ומקווה להרחבת היקף שיתוף הפעולה של החברה עם חוקרים בתחום הרובוטיקה, המהווה אחד הדגלים החשובים ביותר של המחקר הטכנולוגי באב"ג".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה