חדשות

אישום: חלק משכרו של מנהל בחברה הוצא ע"ש בנו

חדשות29 ביולי 2018    2 דקות
0

ארבעה חשודים במעורבות בפרשת מס, שנחשפה במשרד פקיד שומה באר שבע של רשות המסים

אישום: חלק משכרו של מנהל בחברה הוצא ע"ש בנו
צילום אילוסטרציה: דוברות המשטרה

האב הועסק כמנהל בקרת איכות בבנייה בחברה, אך לפי החשד, חלק משכרו (בהיקף של מאות אלפי שקלים) הוצא ע"ש בנו, כדי ליהנות ממדרגות מס נמוכות יותר. ל"שבע" נמסר, שארבעה אנשים מעורבים בפרשה של הוצאת משכורות כוזבות, כאמור במאות אלפי שקלים, בגין העסקה לכאורה של קרובי משפחה, הובאו אתמול אחר הצהריים לבית המשפט השלום בתל אביב, שדן במעצרם. השופט יחזקאל הראל, נעתר לבקשת משרד חקירות מס הכנסה תל אביב, והורה על שחרור כל ארבעת החשודים בתנאים מגבילים.

החשודים בפרשה הם: עודד גליננסקי מנתניה, מהנדס בהשכלתו ובעלים של חברת "או.ג'יי ראנט בע"מ", המספקת שירותי יעוץ בתחום בקרת איכות בבנייה לחברת "א.ג.ת הנדסה מערכות סביבתיות בע"מ", וכן מעסיקו של חשוד 2, ראובן עדי מלהבים, אף הוא מהנדס בהשכלתו, שהועסק כמנהל בקרת איכות בבנייה ב"א.ג.ת" ומועסק כשכיר ב"או.ג'יי"; ובני הזוג רחל ומרדכי עשת מכפר סבא (האישה היא בעלת מניות ב"א.ג.ת", העוסקת במתן שירותי בקרת איכות, פיקוח וניהול פרויקטים, ובין לקוחות החברה משרדים וחברות גדולות במשק, והחשוד מכהן כיו"ר הדירקטוריון).

כנכתב בבקשה, שהוגשה בידי חקירות מס הכנסה תל אביב, חקירה סמויה החלה לאחר שהתקבל מידע במשרד פקיד שומה באר שבע ואחרי ביקורת ניכויים, שנערכה במשרד פקיד שומה גוש דן. לפי המידע והחקירה עלה, שראובן עדי בסיועם של החשודים האחרים, פעל בשנים 2013 – 2017 לקבלת חלק משכרו, בסך של כ-800 אלף שקלים, תוך רישומו באופן כוזב ע"ש בנו, זאת במטרה ליהנות ממדרגות מס נמוכות של הבן, שבחלק מהשנים הללו שירת כחייל בבסיס סגור. לגליננסקי ולבני הזוג עשת מיוחסות הוצאות שכר כוזבות לבן, שלא הועסק מעולם בחברות שלהם. עוד לפי החומר שהוגש לבית המשפט, בעלי "או.ג'יי" חשוד בהוצאות שכר כוזבות גם לאביו, בסכומים של יותר מ-500 אלף שקלים.

גליננסקי הכחיש בחקירתו, שהעסיק את אביו ואת בנו של ראובן עדי, ולדבריו אביו הוא נכה, משותק בעל נכות גבוהה ברמה שאינו יכול ללכת ללא קביים או להתנייד ללא "קלנועית". האב מסר, שהוא איננו זוכר אם עבד אצל בנו. לעומתו, הודה עדי, שבשנים האחרונות, הוא קיבל את משכורותיו דרך שני תלושי שכר, האחד על שמו והשני ע"ש בנו, והתמורה בגין המשכורות הללו הופקדה בחשבון הבנק שלו.

"למעשה, המשכורת שלי הייתה לצורך הדוגמה 28 אלף שקלים, וזה מה שהיה עובר אליי לחשבון, אך בתלוש המשכורת היה פיצול לשניים: 14 אלף שקלים בתלוש משכורת על שמי והיתרה בתלוש משכורת ע"ש בני", הוא מסר בחקירתו. עשת טען כשנחקר, שדרישת הוצאות השכר הכוזבות בספרי "א.ג.ת" בסך של 667,545 שקלים, ששולמו לכאורה לבנו של עדי, הייתה ללא ידיעתו.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה