חדשות

מפסולת בניין לבית חדש

חדשות3 ביוני 2018    דקה אחת
0

מועצת מיתר הכריזה על חברת "נגב אקולוגיה" כזוכה במכרז לפינוי פסולת הבניין ביישוב הווילות היוקרתי

מפסולת בניין לבית חדש
בעקבות תנופת הבנייה. מפנים פסולת בניין ממועצת מיתר | צילום: דני ששון

חברת "נגב אקולוגיה" זכתה, באחרונה, במכרז של מועצת מיתר, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, לפינוי פסולת בניין בשטחי ישוב הווילות היוקרתי. ל"שבע" נמסר, שהפסולת תמוחזר למצעי בנייה לסוגים שונים של תשתיות, שישמשו בפרויקטים נוספים.

כמות פסולת הבניין הנוצרת בישראל מוערכת ב-7.5 מיליון טון בשנה, אך רק כ-20 אחוז מהכמות מוצאת את דרכה לאתרי הטמנה חוקיים; שאר הפסולת מושלכת בשטחים פתוחים, יערות וצידי הדרכים. במיתר הוציאה מחלקת שפ"ה (שיפור פני היישוב) במועצה, כאמור בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, את המכרז לפינוי פסולת הבניין, בעקבות תנופת הבנייה במיתר.

לזוכה בו יש 10 מתקנים למיחזור סוגי פסולות שונות, שמונה מהם באזור הדרום. השבוע, החל שיתוף הפעולה בין המועצה ל"נגב אקולוגיה", והחברה תאסוף את פסולת הבניין מרחבי המועצה ומהיישוב כרמית. במסגרת החוזה, החברה תהיה אחראית על איסוף ופינוי, גריטה ומיחזור פסולת הבניין, ובעזרת ציוד מכני הנדסי הפסולת תמוחזר למצעי בנייה לתשתיות.

מנהל מחלקת שפ"ה במועצת מיתר אייל בוקריס, מסר ש"המועצה המקומית מיתר ממשיכה להקים שכונות חדשות, ויש תנופת בנייה אדירה. זו אחת הסיבות שיצאנו למכרז, יחד עם המשרד להגנת הסביבה, במטרה למצוא חברה לפינוי פסולת בניין. מעבר לעבודת פינוי הפסולת, היה לנו חשוב במועצה לשים דגש גם על מיחזור הפסולת, מתוך ראייה 'ירוקה' של מועצת מיתר. 'נגב אקולוגיה' זכתה במכרז, משום שעמדה בכל הקריטריונים. פסולת הבניין תהפוך למצעי תשתית חדשים לבנייה, וכך נצליח לשמור על הסביבה, ולנצל את הפסולת לבניית תשתיות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה