חדשות

אות העיצוב הישראלי למבנה המכון הלאומי לביו-טכנולוגיה באב"ג

חדשות3 ביוני 2018    2 דקות
0

שתכננו אדריכלית אוניברסיטת בן גוריון ברכה חיוטין, ובעלה האדריכל מיכאל חיוטין

אות העיצוב הישראלי למבנה המכון הלאומי לביו-טכנולוגיה באב"ג
יפה במיוחד בלילה. מבנה NIBN בשעת דמדומים | צילום: עמית גירון

בניין המכון הלאומי לביו-טכנולוגיה בנגב (NIBN), שתכננו אדריכלית אוניברסיטת בן גוריון ברכה חיוטין, ובעלה האדריכל מיכאל חיוטין, זכה באות העיצוב הישראלי ל-2018 בקטגוריית מבני ציבור.

ל"שבע" נמסר, שבנימוקי חבר השופטים צוין, שמדובר ב"עבודה אדריכלית, המשלבת בתוכה, באיפוק אך בביטחה, את כל המרכיבים היסודיים של התכנון האדריכלי, החל בארגון החללים, בשימוש בחומרים, בצבעוניות, בתאורה ועד לפרטים, בפנים המבנה ובחיצוניותו כאחד. אדריכלות מצוינת, בכל קנה מידה".

הבניין, הנמצא בפינת קמפוס אב"ג בבאר שבע, בסמוך לצומת הצמוד לשכונה ג', מוסיף לאוניברסיטה ולסביבתה נוף עיצובי שונה ומיוחד; הוא מורכב מארבע שכבות, כאשר הראשונה היא קומה שקופה למחצה, ובה מערכות ישיבה מעוצבות, המשקיפות אל הצומת מכיוון אחד ואל החצר הפנימית מכיוון אחר. לעומתה, שלוש השכבות העליונות מעוצבות בזכוכית אטומה, המוסיפה לסטטיות ולאטימות של המבנה, הכולל סביבות מפגש שונות, שמאפשרות מפגשים בין החוקרים העובדים בו, וחצר פנימית בעלת צמחייה ירוקה, המספקת אור לקומת הקרקע.

ליווי אדריכלי. האדריכל מיכאל חיוטין במעמד קבלת הפרס, במוזיאון תל אביב | צילום: דרור סיתהכל

המכון הלאומי לביו-טכנולוגיה, שנוסד בתרומתו של אדגר דה-פיצ'וטו ז"ל, הוקם בשיתוף משרד התעשייה המסחר והתעסוקה, הוועדה לתכנון ותקצוב ומשרדי האוצר ופיתוח הנגב והגליל, ומיועד ליצור תשתית אקדמית מחקרית ברורה בתחום הביו-טכנולוגיה, שתביא לפיתוח פיתרונות ביו-טכנולוגיים ישימים. כחלק מעבודת המכון, פותח טיפול ייחודי בסרטן, המצליח לתכנת מחדש תאים סרטניים, ולהחזירם למצב קדם סרטני. חוקרים מובילים בתחומם עובדים על פיתוחים רפואיים נוספים של מחלות אוטו-אימוניות, מחלות גנטיות וכדומה.

אות העיצוב הישראלי מוענק, מדי שנה, למעצבים ואדריכלים מובילים בארץ, שהצליחו בעבודותיהם לחדש ולהטביע את חותמם על עולם האדריכלות והעיצוב הישראלי. התחרות, שמטרתה לתת במה להישגי אדריכלות ועיצוב מקומיים, מתקיימת זו השנה ה-13.

מבנה NIBN הוא הפרויקט השלישי של משרד האדריכלים חיוטין, המלווה את קמפוס אב"ג בהתפתחותו האדריכלית והעיצובית, כאשר קדמו לו המרכז האוניברסיטאי, אולם הסנאט וכיכר דייכמן.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה