חדשות

באר שבע ואופקים ציינו 73 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית

חדשות13 במאי 2018    דקה אחת
0

ראש עיריית אופקים: "היום, אנחנו מבינים, יותר מתמיד, שיום הניצחון על גרמניה הנאצית הוא גם יום ראשית גאולתנו"

באר שבע ואופקים ציינו 73 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית
לא שוכחים. האירוע ב"פארק הניצחון" | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

בטקס, שהתקיים ביום רביעי שעבר, ב"פארק הניצחון" בבאר שבע, ציינה בירת הנגב 73 שנה לזכרם של  הלוחמים, שנפלו בקרבות נגד הנאצים. ל"שבע" נמסר, שבאירוע השתתפו אישי ציבור רבים, נציגי משרד העלייה והקליטה, ועד ברית הווטרנים במחוז דרום, ארגון חיילים ופרטיזנים נכי המלחמה בנאצים סניף בירת הנגב, איגוד החיילים המשוחררים בארץ, נוער צה"ל.

במסגרת הטקס, נערכה צעדה בהשתתפות הלוחמים הווטרנים, בליווי משתתפי התוכנית "מדור לדור". בנוסף, נאמרו "יזכור" ו"אל מלא רחמים", התקיימה הופעה של מקהלת הווטרנים בניצוחה של גנרייטה צודיק ובתום האירוע הונחו זרים של מוסדות וארגונים שונים.

גם באופקים ציינו, בשבוע שעבר, 73 שנה לניצחון על הנאצים. ל"שבע" נמסר, שבטקס הזיכרון שהתקיים במעמד ראש העירייה איציק דנינו, חבר המועצה ומנכ"ל האגודה מרכז יום לקשיש מרט גנדלר, חברת המועצה פאולינה פוקס, יו"ר הווטרנים באופקים פבל וולר, יו"ר עמותת ניצולי השואה בעיר ולדימיר פרלמן, רכזת הקליטה יאנה גורדון, וותיקי המלחמה ובני משפחותיהם, הונחו זרים באנדרטת הווטרנים. בסיום האירוע, הוזמנו הווטרנים והמשפחות המלוות לקונצרט לכבוד יום הניצחון, שנערך עבורם במתנ"ס אופקים.

זוכרים את הניצחון. הטקס באופקים | צילום: דוברות עיריית אופקים

דנינו אמר: "העלייה הגדולה והמבורכת של העולים מבריה"מ לשעבר הביאה איתה לישראל לא רק את המנהג לציין את יום הניצחון, אלא גם את גיבורי המלחמה, הווטרנים, יוצאי צבאות בעלות הברית, לוחמים שלחמו בשורות הפרטיזנים ולוחמים ווטרנים רבים, שהיו בשירות הצבא האדום. היום, אנחנו מבינים, יותר מתמיד, שיום הניצחון על גרמניה הנאצית הוא גם יום ראשית גאולתנו. אתם הצלתם את יהודי צפון אפריקה, ובכך הצלתם את ההורים שלנו, וביניהם גם את הוריי, וכסגירת מעגל הם היו אלו שקיבלו אתכם בתחילת שנות ה-90, כאן באופקים. אתם ראויים לכל הכבוד וההערכה על תרומתכם לניצחון ההיסטורי, ועל כך ששחררתם את העולם ממכונת ההשמדה הנאצית, וסללתם את הדרך להקמתה של מדינת ישראל".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה