חדשות

פורסם המכרז להקמת קריית המודיעין בליקית

חדשות13 במאי 2018    3 דקות
0

למרות שטרם נמצא הפיתרון התחבורתי, העשוי למנוע את מימוש הפרויקט...

פורסם המכרז להקמת קריית המודיעין בליקית
הדמיית קריית המודיעין | הדמיה: משרד הביטחון

משרד הביטחון פרסם, ביום רביעי שעבר, את המכרז להקמת קריית המודיעין, בליקית סמוך לצומת שוקת. בהודעת המשרד צוין, שהקריה תתפרס על שטח של כ-2,500 דונם, כ-350 אלף מ"ר מתוכם יהיו בנויים.

מכרז קריית המודיעין הוא המכרז הגדול והמורכב ביותר, שמנהלת מערכת הביטחון, במסגרת הפרויקט הלאומי של מעבר צה"ל דרומה, זאת בהתאם להחלטת הממשלה, ובהמשך למכתב של שר הביטחון והרמטכ"ל לראש הממשלה מה-23.4 האחרון, בנושא בניית קריית המודיעין בצומת שוקת, ולא בבאר שבע. המכרז מתבסס על שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי (PFI) – הכולל מימון, תכנון, הקמה ותפעול של הבסיס לתקופת זכיינות של 26 שנים. עלות הקמת הקריה מוערכת במיליארדי שקלים (בעבר, דובר על לפחות 12 מיליארד שקלים! – י.ס.ד). חמש קבוצות העפילו לשלב המכרזי, בתום הליך המיון המוקדם (PQ): "אלקטרה ומינרב", "שיכון ובינוי", "אפריקה ישראל", "שפיר" ו"אשטרום". קבוצות אלה יתמודדו במכרז, הצפוי להסתיים במהלך 2020, בבחירת הזכיין.

קריית המודיעין תיבנה כ"בסיס חכם", ותאופיין בחדשנות תכנונית, תשתיות מתקדמות ויעילות אנרגטית. לבסיס יעברו יחידות אגף המודיעין, שיפנו שטחים באזורי ביקוש בגוש דן, כחלק מתוכנית רב שנתית של ממשלת ישראל, לטובת קידום פיתרון בעיית הדיור ושדרוג התשתיות בנגב.

במשרד הביטחון מדגישים, שהקמת הקריה בדרום תוביל לפיתוח כלכלי באזור, כאשר יותר מ-800 עובדים יועסקו באופן ישיר בקריית המודיעין, ואלפי מקומות עבודה נוספים ייווצרו בעקבות הפעילות שהקריה תייצר. כמו כן, יהווה המהלך בסיס לשיתופי פעולה של חברה צבא ואקדמיה, בכך שיביא לנגב את מיטב המוחות הטכנולוגיים של צה"ל, ואלה ישולבו באקדמיה ובפרויקטים משותפים עם תעשיית ההיי-טק. כתוצאה מכך, יתבסס מטרופולין באר שבע כמרכז טכנולוגי חדש בישראל, עם דגש מובהק לתחום הסייבר.

לאור האתגר הגדול של העברת אלפי משרתי קבע וחיילים לקריית המודיעין, נדרש מאמץ משותף של כלל משרדי הממשלה בנושא פיתרון תחבורתי של רכבת ישירה לבסיס, מעטפת תומכת למשרתי הקבע וכן פיתרונות דיור באזור. במערכת הביטחון נקבע, שסוגיות אלה יסוכמו לצד התקדמות הפרויקט, כדי לא לפגוע בלוחות הזמנים לבניית הקריה, ויהוו תנאי לאכלוס קריית המודיעין.

המינהל לפרויקטים לאומיים במשרד (לשעבר, מינהל המעבר דרומה), המקדם את הפרויקט המדובר, השלים בשנים האחרונות, את העתקת בסיסי ההדרכה מצריפין לקריית ההדרכה (עיר הבה"דים), בה משרתים כ-10,000 חיילים ואנשי קבע. כמו כן, נמצא המינהל בשלבים האחרונים לבחירת הזכיין, שיבנה את קריית התקשוב הטכנולוגית בבאר שבע.

‏שר הביטחון, אביגדור ליברמן: "אמ"ן הוא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל. החלטנו לפרסם את המכרז בעת הזאת, מתוך אחריות לאומית, למרות שטרם סוכם פיתרון תחבורתי של רכבת ישירה ומעטפת לשימור משרתי הקבע שיעברו לדרום. העברת רוב משרתי אמ"ן מאזור המרכז דרומה, ואחריהם עשרות חברות היי-טק וסייבר, ישנו את פני הנגב. אני מקווה שעד להשלמת המכרז, יימצא הפיתרון שיבטיח את הצלחת המהלך".

ראש המינהל לפרויקטים לאומיים במשרד הביטחון, תא"ל (מיל') איציק כהן: "בימים אלה, אנחנו מנהלים ארבעה מכרזי ענק תשתיתיים בשיטת ה- PFI, כאשר קריית המודיעין היא הפרויקט הגדול והמורכב ביותר במסגרת המהלך הלאומי, שאנו מקדמים. המטרה שלנו, בראש ובראשונה, היא לפעול לשיפור היכולות המבצעיות של צה"ל, תוך פינוי קרקעות באזורי הביקוש במרכז הארץ. הצלחת מעבר אמ"ן לנגב מחייבת את התגייסותם של כלל משרדי הממשלה לגיבוש פיתרונות בתחומי התחבורה והדיור, הן למשרתי הקבע ובני משפחותיהם, כמו גם לכלל תושבי הנגב".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה