חדשות

אב"ג העניקה תארי ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לשישה אישים

חדשות11 במאי 2018    5 דקות
0

במסגרת מושב חבר הנאמנים ה-48 של האוניברסיטה

אב"ג העניקה תארי ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לשישה אישים
1. כבוד למקבלי האות. ששת הזוכים ומארחיהם | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

אוניברסיטת בן גוריון העניקה, השבוע, תארי ד"ר לפילוסופיה לאות כבוד לשישה אישים (אלנה בשקירובה, פרופ' אדוארד מוזר, פרופ' קארי נלסון, ג'נט אן נפוליטנו, פרופ' קרול רובינסון ופרופ' קולין רטלדג'), זאת כחלק ממושב חבר הנאמנים ה-48 של אב"ג. ל"שבע" נמסר, שהתארים ניתנו בידי נשיאת האוניברסיטה פרופ' רבקה כרמי, והרקטור פרופ' צבי הכהן.

פרופ' כרמי אמרה: "מארבע מדינות שונות האישים, שבחרנו לכבד כאן הערב, תרמו תרומות עמוקות ומתמשכות לאקדמיה ולתרבות, כל אחד בדרכו ובתחומו. אריסטו אמר: 'מצוינות אינה תאונה; היא תמיד תוצאה של כוונה גבוהה, מאמץ כן וביצוע אינטליגנטי; היא מייצגת את הבחירה הנבונה של חלופות רבות – בחירה, לא במקרה, קובעת את גורלך'. האישים, המקבלים את הכבוד שלנו, פה הערב, הם כמה, שבחרו בבירור בחירות מעולות".

בשקירובה היא מוזיקאית מחוננת ופסנתרנית דגולה, המופיעה בבימות החשובות בעולם, עם התזמורות המפוארות ביותר ותחת שרביטם של מנצחים ידועי שם. מעבר לביצועיה המוזיקליים המרשימים ורחבי ההיקף, היא ייסדה את האנסמבל "מטרופוליס" בברלין וכן את הפסטיבל היוקרתי הבינלאומי למוזיקה קאמרית בירושלים, מרכיב חשוב בחיי התרבות בישראל, המושך אליו אמנים מכל רחבי תבל. האות הוענק לה, מתוך הוקרה לתרומתה יוצאת הדופן של בשקירובה לחינוך מוזיקלי ולקירוב לבבות באמצעות המוזיקה.

אלנה בשקירובה. מוזיקאית מחוננת | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

פרופ' אדוארד הוא פסיכולוג ונוירולוג מצטיין, חתן פרס נובל לפיזיולוגיה ורפואה ל-2014, שתגליותיו המזהירות אודות התאים האחראים למערכת המיקום במוח הביאו לנו תובנות מהותיות על יכולותיהם של בני האדם ובעלי החיים להתמצא ולנווט במרחב. האות ניתן לו לאות תודה על שהאיר באור חדש את נסתרות המוח האנושי, אופן פעולתו ודרכיו לעבד מידע, ועל כך שלמחקריו יש השלכות רחבות ורבות ערך על הבנתנו אודות כשלים בהתמצאות המרחבית.

פרופ' אדוארד מוזר. פסיכולוג מצטיין | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

פרופ' נלסון הוא חוקר ספרות, המעמיק בחקר התרבות והתיאוריה של השמאל, שפעל להרחבת המגוון הקנוני של השירה האמריקאית המודרנית, והיה לאיש אקדמיה מסור, שמילא תפקידים חשובים, לרבות כנשיא האגודה האמריקאית של הפרופסורים באוניברסיטאות. האות הוענק לו לאות כבוד למנהיג רב השפעה, הומניסט שהקדיש את כישרונו ומיטב ניסיונו, זמנו ומרצו לתיקון חוסר צדק בעולם ההשכלה הגבוהה, כולל קידום דיאלוג רחב וללא מגבלות בין חוקרים ברחבי תבל.

פרופ' קארי נלסון. חקר התרבות | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

נפוליטנו היא עו"דית מוערכת, שבמשך שנים כיהנה בתפקידי מפתח בשירות הציבורי: כפרקליטת המדינה, כמושלת מדינת אריזונה וכשרה לביטחון המולדת בממשל הנשיא אובמה. האות ניתן למנהיגה רבת פעלים ובעלת חזון, נשיאת אוניברסיטת קליפורניה, שתחת שרביטה האיתן חותרים מאות אלפי סטודנטים וחברי סגל ב-10 קמפוסים למצוינות במחקר ובהוראה, מתוך הערכה להיותה האישה הראשונה למלא שורה של תפקידי מפתח, פורצת דרך עבור נשים באשר הן, ומהווה להן דוגמה והשראה.

ג'נט אן נפוליטנו. עו"דית מוערכת | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

פרופ' רובינסון היא כימאית מצטיינת, שתגליותיה החלוציות סיפקו תשובות לסוגיות בביולוגיה כימית. דרך מחקר פורץ דרך אודות ספקטומטריית מסה מקרו-מולקולרית וביולוגיה מבנית של הפאזה הגזית, היא ייסדה תחום מדעי חדש, בעל חשיבות למחקר הרפואי. האות הוענק למלומדת רבת הישגים, שהביאה לחידושים בתחום של קיפול חלבונים ובמבנה התלת ממדי של חלבונים, ופתחה לחוקרים רבים אחריה דלת למחקרי המשך, ובהוקרה לחוקרת, אשת אקדמיה ופעילה לקידום נשים בעולם המדע.

פרופ' קרול רובינסון. כימאית מצטיינת | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

ופרופ' רטלדג' הינו כימאי דגול, שהיה למדען הראשון בעולם להפיק שמנים מיקרו-ביאליים לייצור מסחרי מייצורים חד תאיים. עבודתו החלוצית פתחה שדות מחקר חדשים, הן תיאורטיים והן יישומיים. האות ניתן לו בהוקרה על ששפך אור על הביו-כימיה והרגולציה של חלבונים במיקרו-אורגניזמים, שהובילו לפיתוחים משפרי חיים, ולאות תודה לאיש אקדמיה מוערך ומסור, מחבר ספרים ומאמרים רבים, הממלא תפקידים אקדמיים מרכזיים, ומכשיר את דור העתיד למצוינות אקדמית.

פרופ' קולין רטלדג'. כימאי דגול | צילום: דני מכליס, אוניברסיטת בן גוריון

בתוך כך, במעמד שגריר בריטניה בישראל דיוויד קורי, העניקו השבוע, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון פרופ' רבקה כרמי, ויו"ר חבר הנאמנים אלכסנדר מ' גורן, את אות מפעל חיים של האוניברסיטה לפרופ' ריימונד דווייק, זאת גם במסגרת מושב הפתיחה ה-48 של חבר הנאמנים של אב"ג.

ל"שבע" נמסר, שבדברי ההנמקה של האוניברסיטה למתן האות היוקרתי נכתב, שהוא מוענק לפרופ' דווייק, "לאות הוקרה למדען דגול ופורץ דרך, על תרומתו המשמעותית למחקר הביוכימי ולטיפול במחלות קשות, באמצעות פיתוח כלים חדשניים לזיהוי ולהתאמה של סוכרים; לאיש חזון, מייסד ומנהל המכון לגליקו-ביולוגיה באוקספורד, שייסד ועמד בראש חברות ביו-טכנולוגיות יישומיות, לטובת האנושות כולה".

האות היוקרתי ביותר. חלוקת אות מפעל חיים | צילום: דני מכליס

ועוד בנימוקים: "לאות כבוד לידיד יקר ושותף לדרך, על תרומתו הרבה לשיתוף פעולה מדעי בין בריטניה וישראל; לאות תודה על ששימש במשך שנים רבות יועץ רב ערך לאוניברסיטת בן גוריון, ומילא תפקיד מפתח בהקמת המכון הלאומי לביו-טכנולוגיה בנגב ובשמירת המצוינות שלו כמוסד מחקר מהשורה הראשונה".

אות מפעל חיים הוא האות הגבוה ביותר, המוענק בידי האוניברסיטה במושב חבר הנאמנים השנתי שלה. האות כולל מגילה, שמוגשת בתיק עשוי עור, ומסיכת זהב בצורת לוגו אב"ג, מעוטרת באבני ספיר ויהלום.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה