מגזין

תסתכלו לה בעיניים

מגזין9 בנובמבר 2023    4 דקות
1

נועה ארגמני מבאר שבע נחטפה לעזה בסרטון שהופץ על ידי המחבלים ושבר לכולם את הלב. משפחתה וחבריה דורשים להחזיר אותה ואת שאר החטופים הביתה. עד שכולם כאן, כולנו עדיין שם

תסתכלו לה בעיניים
עוד תחזור לטייל. נועה ארגמני | צילום: באדיבות המשפחה

בשבת השחורה של השבעה באוקטובר, נחשפנו כולנו לאינספור סרטוני זוועה מהטבח המזעזע של מחבלי חמאס, והורים שגילו שיקיריהם נרצחו או נחטפו מהסרטונים. אחד הסרטונים ששבר את לבבות כולנו, היה של נועה ארגמני, צעירה מבאר שבע שבסרטון נראית נחטפת לעזה על אופנוע, כאשר היא זועקת לעזרה של בן הזוג שלה שמובל גם הוא, כפות, אל רצועת עזה.

הסרטון שלה נחטפת, היה מהראשונים שהתפרסמו וחשפו אותנו לתסריט הבהלות ,שהפך למציאות קשה מנשוא. הפנים היפות, העדינות והייחודיות שלה, הפכו ברגע למפוחדות ומבוהלות. נועה זעקה לעזרה כשהיא מוקפת במפלצות החמאס, כשלצידה בן זוגה אבינתן אור, שנחטף גם הוא, כשארבעה מחבלי חמאס אחזו בו וגררו אותו .

הסרטון הוויראלי שותף אינספור פעמים, הפך לאחד המזוהים ביותר עם המלחמה, ותמונתם של השניים אף הופיעה בכותרת הראשית של ה"דיילי מייל". תחת הכיתוב בני הזוג התחבאו במשך שעות, דיווחו על מיקומם וסימסו לעזרה, אך זו לא הגיעה, עד שהתגלו על ידי המחבלים.

 

ארגמני על שער הדיילי מייל

 

ביום שישי שלפני השבת השחורה, אירחו ליאורה ארגמני ובעלה יעקב את בתם היחידה נועה ואת החבר שלה אבינתן אור לארוחת שישי של ערב חג. ״ישבנו בשולחן ארבעתנו, אכלנו ושתינו, ואחר כך נועה ביקשה את האוטו", סיפרה ליאורה אמא של נועה: "היא לא אמרה לי שהיא הולכת למסיבה. ידענו שהם הולכים לחוף הים. בעלי ואני הלכנו לישון, ובשש וחצי בבוקר העירה אותנו האזעקה. מאותו רגע התחלנו לחפש את נועה. היא לא ענתה לנו, לא יודעת למה. בשעות שאחר כך התקשרתי אליה והיא עדיין לא ענתה. הבנתי שמשהו לא בסדר".

יעקב מנסה לשחזר את המפגש האחרון עם נועה. "נדמה לי שהיא רמזה לי באיזה משפט שהיא אמרה לי 'אבא נכון שתרשה לי הכול?', אמרתי לה, 'אני לא מונע ממך לקבל החלטות. את מאוד בוגרת, ידוע לי, אבל אני תמיד מזהיר נועה, תהיי זהירה'. היא אמרה לי   'אבא תסמוך עליי', ולקחו ציוד לפיקניק היה נדמה לי וזהו. שלום, שלום, נשיקות לי ולאשתי".

 

נועה עם אימה, ליאורה

 

"אני ניזון אך ורק מכלי התקשורת", ציין האב והוסיף: "מעבר לזה, המטה של גל הירש צמוד אלינו, עושה עבודת קודש. אני משוחח עם גל הירש אפילו באופן אישי. הוא יודע מה חומרת המצב והוא והצוות שלו משתדלים. יש איתנו נציגה שצמודה אלינו, היא עוזרת בכל המובנים, אבל משהו קונקרטי לא נאמר. אנחנו לא יודעים איפה נועה חיה, אם היא אוכלת או שותה. זו ילדה שתמיד רקדנו סביבה, תמיד היינו סביבה", אמר ארגמני בכאב רב. "נועה הייתה עמוד התווך בבית הזה. עשינו בשבילה הכול, בנינו בשבילה הכול, כי זה מה שהיא רצתה. בבקשה, שמרו על שלמות הבית שלנו".

יעקב נמצא היום במקום כואב, אשתו בבית חולים עם מצב רפואי מורכב וביתו נחטפה לעזה: "איך להגדיר את זה? הכי קשה שאפשר לחשוב", אמר. "אשתי במצב קשה ביותר. הילדה לא קרובה אלינו, זו הילדה היחידה שלנו. אשתי לא במקום הכי טוב, לרופאים אין הרבה תקווה בשבילה", אמר. "זו תקופה ממש קשה עבורנו כמשפחה ואנחנו מנסים לעבור אותה". נועה לקחה על כתפיה הרבה מהאחריות לטיפול באמה וניהלה את הטיפולים בבית החולים. מצבה הבריאותי של ליאורה הידרדר מאז השבת. אני מקווה שנועה תשתחרר מעזה כדי לראות את אמה לפני שיהיה מאוחר מדי. אני חושש אבל זה המצב ועם זה אני מנסה להתמודד. מאוד קשה. לשמחתי, תומכים בי. יש לי את אחותי שתומכת והמשפחה, ובכנות, מנסים לשרוד".

ליאורה ארגמני (61), אחות במקצועה, מתמודדת בימים אלה עם מחלת הסרטן ועוברת הקרנות. השבוע שוחררה מבית החולים לאחר שאושפזה כשמצבה הבריאותי הדרדר מאז שנועה נחטפה . היא ילידת ווהאן בסין, שם נולדה בשם צ'ונג הונג לי. היא הגיעה להשתלמות בישראל ב־1994, והכירה את יעקב בשכונה שבה התגוררה בבאר שבע.

היום המשפחה מתגוררת בשכונת כלניות בבאר שבע ,השכונה עוטפת את המשפחה ומסייעת במה שניתן. רק לפני שבועיים ציינה נועה יום הולדת 26 ותושבי השכונה התעטפו בדגלי ישראל, הגיעו למשפחה לחזק ולחבק אותם.

"כשמדברים על געגועים, אני פשוט לא מחזיק מעמד. יש פה אלבום ואני רואה את נועה כשהיא ילדה. קורע לך את הלב. אני פשוט לא מסוגל להסתכל, לראות את התמונות. קורע את הלב. בת יחידה שלנו. אתה לא יודע מה ואיך ועל מה לחשוב, על מי לחשוב. אני לא מאחל לאף אחד להיות בסיטואציה הזאת. לאף אחד".

נתפלל לחזרתה של נועה ארגמני ועוד 238 החטופים לביתם בקרוב.

 

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • ינון אלקיים
    חטיפתה של נועה ארגמני

    מסכנה נועה אני מקווה שהיא עדיין בחיים בטוח שאני אתפלל עליה להשבתה לביתה חיה בריאה בגוף ובנפש לא מגיע לה להחטף וגם אני פונה להוריה של נועה יעקב וליאורה ארגמני אל תדאגו החיילים שלנו יעשו הכל כדי להחזיר את נועה ושאר החטופים לביתם אני אתפלל עליה בעזרת ה' נועה בת ליאורה שתחזרי לביתך חיה בריאה ושלימה אמן