מגזין

"אפגין נגד ביבי עד שיתפטר או עד שאתפגר"

מגזין26 בינואר 2020    7 דקות
37

את שמחה לטמן ממיתר, אתם ודאי פוגשים מידי בוקר אם אתם נוהגים לעבור בצומת שוקת. לטמן מוחה מדי בוקר באופן קבוע נגד המשך שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ממעריצה של נתניהו ("האיש הזה הוא פשוט גאון") לאחת המוחות הגדולות נגדו ("הגאונות הזו השחיתה אותו")

"אפגין נגד ביבי עד שיתפטר או עד שאתפגר"
שמחה לטמן | צילום: אלבום אישי

מידי בוקר שמחה לטמן קמה בביתה ממיתר, מעמיסה לרכבה את השלטים שמלווים אותה כבר תקופה ארוכה, ויוצאת, הרבה לפני הפקקים, לצומת שוקת. שם היא מרימה שלטים ומנופפת לשלום לנהגים, "ככה אני שעה וחצי כל בוקר. אני נוסעת גם לתל אביב, יבנה ולאחרונה גם בכל מוצאי שבת לבלפור נגד החסינות לראש הממשלה".

תתפלאו או לא, לטמן בכלל לא הייתה אנטי ביבי במקור, כפי שהיא מספרת "פעם, הייתי מחכה לראות את ביבי בטלוויזיה. היום, כשהוא עולה לשידור, אני מעבירה ערוץ".

לטמן (67), פרשה באוקטובר האחרון לגמלאות אחרי 45 שנה כאחות מוסמכת בבית החולים "סורוקה". הי גם מודה שהיא "מחזיקה" מנתניהו: "ביבי הוא 'עגל הזהב' שלהם. האיש הזה הוא פשוט גאון, נתניהו. הבעיה היא שהוא לא יודע לתעל את הגאונות שלו למען דברים טובים בשביל המדינה. אחרי 7, 8 שנים שביבי עשה באמת טוב, הגאונות הזו השחיתה אותו".

"בייבי-סיטרים", לא "ביבי-סיטרים" חלילה…

שנים לפני שסיימה את עבודתה ב"סורוקה", היא החלה בפעילות אקטיבית בצמתים וברחובות נגד נתניהו. המודל שלה הוא הפגנת יחיד נגד ממשלת ארה"ב בתקופת מלחמת וייטנאם: "היה בחור שישב מול הבית הלבן עם שלט, והפגין שם כשנתיים. אנשים שעברו לידו אמרו: 'מה אתה חושב, שתשנה את הממשל בארה"ב'? והוא ענה: 'אני לא יודע אם אצליח לשנות, אבל אני פה כדי שהעולם לא ישנה אותי'. אם הביביסטים חושבים שהצדק איתם, והפרקליטות מושחתת ותופרים כאן תיקים, אז אני לא רוצה להיות כמותם. אני לא חושבת שהפרקליטות מושחתת. הרי, קצב ואולמרט כבר הלכו לכלא".

מתי התחלת למחות?

"אני כבר 3 שנים ברחובות, כולל בכיכר 'גורן' בפתח תקווה, שהייתי מהראשונות שם; ב-26.11.2016, היינו 10 איש שהתחילו את המחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה. הייתי עובדת לילה קבוע ביום שישי, ישנה ו'טסה' לפתח תקווה. ואחר כך חוזרת ועל הבוקר ביום ראשון הולכת לצומת שוקת, תלוי במשמרות שקיבלתי. לפני הבחירות, האצתי את הקצב, ואפילו ביקשתי חופשים, לא לעבוד. הביביסטים אומרים: 'את משועממת, לכי לעבוד', אבל התחלתי את הפעילות שלי עוד כשעבדתי בבית החולים. אגב, הייתי אמורה עכשיו להתחיל לעבוד במשרה חלקית יומיים בשבוע במרכז רפואי בבאר שבע, אבל דחיתי את תחילת העבודה שם עד אחרי הבחירות ב-2.3".

ולטמן מוסיפה: "כל כך רצו שאמשיך לעבוד ב'סורוקה' בחדר לידה, עד שהגעתי למצב של ריב עם המנהלים, שאמרו שאני צריכה צינון של חצי שנה, כדי שאוכל לחזור להתנדב שם. למה? לא ברור לי, אבל בכל מקרה, ב-1.4 אני מתחילה התנדבות בחדר הלידה יומיים בשבוע, כך שיהיו לי  4 ימים מלאים בשבוע, בנוסף לטיפול ב-7 הנכדים ו-4 הילדים שלי. את הנכדים שלי אני יילדתי כמובן".

מעבירה ערוץ. לטמן מפגינה נגד נתניהו | אלבום אישי

 

איך הגעת למחאה שלך בצומת שוקת?

"חצי שנה אחרי שהתחלנו בכיכר 'גורן', זיהה אותי בחור בשם תת אלוף במילואים וטייס חיל האוויר אמיר השכל מיבנה. הוא התקשר אליי, ושאל אם אני מעוניינת להתחיל במחאת יחידים. השכל בא איתי כמה פעמים לבאר שבע, והפגנו בצומת ה'גרנד קניון'. לאט לאט לקחתי כמה בנות מהיישוב שלי מיתר וגם מעומר ולהבים, והתחלנו במחאה נודדת בצמתים באזור".

לטמן מספרת כי היא איננה נרתעת מפעילות שמאל בחבל ארץ המזוהה עם הימין בכלל ו"הליכוד" בפרט: "דווקא יש הרבה עוברי אורח שאומרים 'יישר כוח' והרבה תמיכה וצפצופי צפירה. המתנדנדים שואלים שאלות. בוודאי יש שינוי מאז שהוחלט על הגשת כתב האישום נגד ביבי; אני מקבלת הרבה יותר תמיכה, והקללות פחות עסיסיות. כשאומרים לי שכולם מושחתים, אני עונה: 'בוא נשנה. מה זה כולם מושחתים'? גדעון סער ואבי דיכטר מושחתים? ביבי כל כך פוחד מהמשפט שלו שהוא מקפד את ראשיהם של כולם. כל מנהיג ראוי מכין את דור ההמשך שלו. איפה דור ההמשך של ביבי"?

"כל המשפחה שלי (מלבד הבנים והנכדים) ביביסטים"

לטמן מודה כי זו לא הפעם הראשונה שמדינת ישראל עמדת בסיטואציה בה נבחריה עומדים למשפט על עבירות שחיתות, אך לדבריה, הפעם מדובר ברמה חמורה הרבה יותר, "כבר היום מקרים בעבר, אבל זה לא היה בחומרה כזאת; רבין ז"ל, חבר יקר שחסר לנו, כשהיה את העניין עם אשתו וחשבון הדולרים שלה, הוא פשוט אמר: 'אני לא ראוי להמשיך להיות ראש הממשלה שלכם. אשתי כשלה, ואני נושא באחריות, כי יש לנו חשבון בנק משותף'. ביבי לעומת זאת, אמר בהתחלה: 'לא היה כלום ולא יהיה כלום'. אחרי זה הוא רצה שימוע, והיה שימוע במשך 4 ימים. הוא אמר לקרן מרציאנו בטלוויזיה שהוא לא מתעסק עם החסינות, אין ומה פתאום? ועכשיו, ביבי נאחז בקרנות המזבח במטרה לקבל חסינות".

מה שהביא את לטמן לפעילות אקטיבית בשטח היו הפרסומים על פרשיות נתניהו למיניהן, אבל לא רק: "החלטתי לצאת להפגין, כשהתחילו כל הפרשות, וגם כשביבי התחיל עם כל השבטיות וההסתה והפלגנות והשמאלנות ו'אתם מרור, ואנחנו חרוסת' (כברכה לפסח) ו'אתם חמוצים' (כברכה לראש השנה). הבנתי שאין גבול לטירוף שלו איך לברוח מהמשפט. הילדים והחתנים שלי תרמו למדינה הרבה מאוד, וכולם איתי במחאה. כל בר דעת היה קם וזועק, ולא נשאר ככה בבית. אלה שעומדים מהצד, לא נוקפים אצבע, לא עושים כלום. אז, מי ייצא להגנת המדינה אם לא החטייארים, שירקו פה דם ואש"?

את לא חושבת שאולי הפעילות שלך לא גורמת למצב הפוך ממה שאת רוצה שיקרה ולכך שאנשים יסתגרו בבית ה'ליכודי' שלהם עם ראש המפלגה?

"נהפוך הוא; הם יכולים להסתגר בבית שלהם עם ה'רק ביבי', ואנחנו נבוא ונראה להם שאנו לא צאן מובל לטבח. יש לנו גם סיי במדינה הזאת, אנחנו קיימים, ואיננו 'שמאלנים', 'עוכרי ישראל' ו'בוגדים'; אנו אנשים מלח הארץ שבאים עם האמת שלנו, עם זכות המחאה בדמוקרטיה. אז, אנחנו מוחים וגם הם מוחים, ושנינו לא מוותרים".

היא מדגישה שהמחאה הציבורית שלה תסתיים רק "ביום שהאיש הזה, ישלם את הדין, ומיצינו את הדין איתו במשפט צדק, ואני יודעת שהוא כבר לא ממשיך בראשות הממשלה. ואז, אנשים יראו וייראו, שלכל מושחת מגיע יום הדין שלו, לא לעולם חוסן ומושחתים לא במחוזותינו. מצידי, שיעלה ימין ישר; אני לא נגד הימין ו'הליכוד'. אני לא מדברת על ימין או שמאל, אלא על ישר. גם בשמאל אני רוצה שיהיו אנשים ישרים. אפגין נגד ביבי עד שיתפטר או עד שאתפגר. או שהוא לא ייבחר בבחירות האלה".

לטמן מגלה שהאופוזיציה הגדולה ביותר לפעילותה נמצאת דווקא אצלה בבית: "כל המשפחה שלי (מלבד הבנים והנכדים) ביביסטים, ויש לי גם בת ביביסטית. יש אנשים בורים שלא מתמצאים, ואומרים: 'אבא שלי אמר, וככה אני מצביע'. יש דברים שמשתנים, ואנשים לא מבינים את זה. ולכן, אני הכורדית מנותקת לגמרי מהמשפחה שלי בגלל העניין הזה, כבר 3 שנים. הם אומרים לי שאני עושה להם בושות. הניתוק הזה, אני כבר לא יודעת אם אפשר יהיה לשפר אותו, ובכל מקרה זה לא יחזור למה שהיה קודם".

והיא מסכמת: "אני גם מוציאה מהכיס הרבה על הפעילות, כולל הכנת שלטים ונסיעות; חזרתי לגן הילדים. בחיים שלי לא ידעתי שאני יודעת לכתוב. אני גם כועסת על המצב הקשה של מערכת הבריאות שראיתי בעבודה שלי ב'סורוקה'. אין לי זמן לקרוא ספרים".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • יועד

    כל הכבוד, גדולה!

  • שולה קליין

    שמחה יקרה, הרבה כבוד אליך. גם הפעילות וגם ההתנסחות המצויינת בראיון.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד

  • את קודם תתפגרי

    מסכנה מחפשת תשומי

  • עוזי ביטון
    גבורה אמיתית

    גבורה אמיתית

  • בקי זינ
    Bekis57463@gmail.com

    מחזיקה לך אצבעות, הלוואי שתצליחי לשנות את המצב, הבלתי נסבל הזה !!

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי זו שאיבדה שפיות?
    אה, קרוב לוודאי מי שאינה מבני עמי ישראל הנבחר.
    אכן אני מבניו של העם הנבחר שבוחר במובחר
    כזה מי שמשכמו ומעלה מכל מי שמתהדר במושג ישר
    ומסתתר אחרי צו איסור פרסום עקר של יועמ"ש מופקר
    לא שיש לי חלילה משהו נגד ישר, שזהו חצי שמי.
    חציו השני של שמי להזכיר לערב רב הוא, אל. [אלוהים]
    שאינך לא את ולא חברייך לקלילה מכירים בו.
    אלא הינך מי שנולדה מהמצרים שהטביעו את אחיה ביאור
    והללו שכמותה נקראות ערב רב שעלה אתם.

  • מרמוס
    תגובה

    משעמם לך? משהו התייבש לך בגוף? תלוי איך מסתכלים על זה, לכי תמצאי חיים, עלק נהיית לשופטת ומוציאה לפועל של החונטה שמברברת את מחך הנבוב למוות עם רק לא ביבי, ועם תיקים הזויים ששום בית משפט של מדינה מערבית ודמורטית לא יקבל,

  • משה
    תתפגרי קודם.

    מבטיח לך, שתתפגרי לפני שיתפטר

  • ילנה
    רחמים

    מי שעדיין עיוורת משנאה לנתניהו ולא רואה את השחיתות ורקבון של המערכת המשפטית שתופרת תיקים לימין ומאתרגת את השחיתות האמיתית של השמאל, פשוט מעוררת רחמים

  • חן

    מחפשת תשומת לב! לא יעזור, אנחנו בוחרים רק בנימין נתניהו.

  • אני

    חלאה

  • אני

    מחפשת צומי עלובה

  • רון

    יש משפט בישראל ויש קביעה "חף מפשע עד שהוכחה אשמתו" לכן נתניהו בחזקת חף מפשע על פי חוק ,דבר שני לא מאמינים לך משום שאת עם שלטים נגד חוק הלאום קרי לא ימנית ולא נעליים את מתחזה נקודה.לחוק הלאום היתה תמיכה אפילו מהמרכז ואת בצמתים עוד מהימים בו דנו בחוק אז את בסך הכל שקרנית לא יותר

  • רון

    כמה שקרים בכתבה אחת,מי שמפגינה בצמתים נגד חוק הלאום שלא תספר לנו שההפגנות שלה קשורות רק בנתניהו . האיש בחזקת חף מפשע עד פסק דין על פי חוק

  • סמי
    שמחה לטמן

    כל הכבוד איזה דרייב ! מעריצה על הנחישות וההתמדה כן יירבו כמוך

  • ללי

    טרלטל של השמאל

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    משועממת

  • אריאלה

    לא יעזור לך ולא לאף אחד אחר, רק ביבי ואם יש צורך אז בחירות בפעם הרביעית.
    ברגע שכל צווי איסור הפרסום יוסרו מהקלטות מנדלבליט, גבי אשכנזי, יאיר לפיד, סינגלוביץ, וכל שאר הסירחון בכחול לבן, אז אפשר לדבר על הכל.

  • אריאלה שינוגל

    לא יעזור לך ולא לאף אחד אחר, רק ביבי ואם יש צורך אז בחירות בפעם הרביעית.
    ברגע שכל צווי איסור הפרסום יוסרו מהקלטות מנדלבליט, גבי אשכנזי, יאיר לפיד, סינגלוביץ, וכל שאר הסירחון בכחול לבן, אז אפשר לדבר על הכל.

  • אריאלה שינוגל

    לא יעזור לך ולא לאף אחד אחר, רק ביבי ואם יש צורך אז בחירות בפעם הרביעית.
    ברגע שכל צווי איסור הפרסום יוסרו מהקלטות מנדלבליט, גבי אשכנזי, יאיר לפיד, סינגלוביץ, וכל שאר הסירחון בכחול לבן, אז אפשר לדבר על הכל. מעניין מופיע לי כל הזמן שהתגובה כבר קיימת ואני פעם אדונה מגיבה לכתבה הזו.

  • רפי

    לכי לעזאזל

  • אילן
    ישר כח

    היאבקי בחכמה. אל תתני להם את התענוג. עברנו דרך ארוכה ויהיה עלינו לעבור כמה שיהיה, טוב לדעת שאת פה.

  • אילן

    האם את הוסמכת כשופטת?

  • אלי
    ישר כח. וכל הכבוד

    אני תקווה ש 03.03.2020 כ,ר לא תהיה לך סיבה
    להפגין.

  • עד 120

    מאחל לה לחיות עד גיל 120 ?

  • דור
    שמחה יקרה

    השראה, לביאה, ישר כח על מאמציך הבלתי נדלים למען טוהר החברה והמדינה

  • דוד
    כל הכבוד ישר כוח

    כל הכבוד לך ישר כוח את גיבורה אמיתית

  • ישורון

    ערוץ בשבע מנוהל ע"י קדאפי.

  • ישורון

    איך האשכנזים אוהבים פירסום .
    לכי לעזאזל עם השלטים יחד עם אלה שחינכו אותך.
    ליכט מן מריח משהו עם ריח רע.

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בהצלחה, כל הכבוד!

  • אזרח
    ומה אומרים על זה אצלך בעבודה?

    יש לה זמן 'איכות' ?
    ימי חופש על חשבונה?
    … עד שאתפגר , משמעה חופשה ללא תשלום ?

  • רותי

    רק שקר קטן /אי דיוק….. רבין נאלץ להתפטר… על פי עצת היועמ"ש. ומי שמאמין שזו היתה החלטתו טועה ומטעה. ומי שפתי להאמין שהיו שם רק 3000 דולר…. באמת…..

  • גדי שלסקי
    השנאה מעבירה אנשים על דעתם

    השנאה לנתניהו מעבירה אנשים על דעתם.
    אנשים מלאים בשנאה אינם חלק מהעם הנבחר

  • אזרח.
    מצידי שתמשיכי להפגין כל עוד כוחך עמך. גם כאשר בנו של נתניהו יהפוך לראש ממשלה. בעקבות נשים ואנשים כמותך. השנאה והקנאה מוציאות אדם מדעתו!

    לגברת המפגינה.

  • ל

    רחמי הכנים
    ברגע שכתבה חמוצים כשיסוי
    ושכחה שאותה מכנים צחצחית ושיכבה נמוכה
    משתטחת על קברים
    וחבל שהעלינו אותם והלאה לא יודעת מה שאומרת
    ולא מבינה שיסוי מהו

  • מתעב שקרנים

    פתטית. מי את בכלל. האם הפגנת אי פעם נגד הסמולנים המושחתים שגנבו מאזרחי ישראל מעל 100 מיליארד שקל. קיבוצי ומושבי הסמול שמחקו להם חובות לקופת המדינה ואת ואני שילמנו במקומם. לכי תנשקי לביבי את הרגליים. את חיה כאן בזכותו.