מגזין

חשיפה: רב שהורשע בעבירות מין ממשיך להפיץ את תורת חב"ד בבאר שבע

מגזין4 בדצמבר 2019    4 דקות
3

הרב שמואל נחימובסקי נשפט בתחילת 2014 בין היתר ל-3 חודשי מאסר על תנאי ופסילת רישיון נהיגה לחצי שנה, בעקבות הרשעתו בעבירות מעשה מגונה ,הטרדה מינית ונהיגה בשכרות > קורבן עבירות המין לעיתון "שבע": "כששמעתי ששמואל עדיין עובד עם ילדים, חרב עליי עולמי" > חב"ד: הרב נחימובסקי הוא אדם עצמאי

חשיפה: רב שהורשע בעבירות מין ממשיך להפיץ את תורת חב"ד בבאר שבע
צילום אילוסטרציה: אלכס רוזקובסקי, מעריב

משה (שם בדוי) מבאר שבע לא ישכח לעולם את ערב ה-2 באפריל 2008. הוא לא ישכח את "שמואל" (כך הוא מכנה אותו גם כיום) ששכנע אותו, כשהוא שיכור לדבריו, לבוא איתו לרגע לרכבו כדי שיראה לו משהו. משה לא ישכח את משפטי הזימה שפלט "שמואל" כששניהם היו ברכב שננעל מבפנים. והוא גם לא ישכח את הושטת ידו של "שמואל" לעבר מבושיו של משה בניסיון די ברור לבצע בו מעשה של משכב זכר.

אותו שמואל הוא הרב שמואל נחימובסקי, שבאותה עת היה השליח הרשמי של תנועת חב"ד העולמית בשכונת נווה נוי בבירת הנגב, אחד שהוגדר על ידי תושבי השכונה כטיפוס חביב ומשה (שהיה אז נער מתבגר תלמיד כיתה י') התייחס גם הוא לרב כסוג של ידיד מבוגר. לכן, ההלם שחווה בעקבות האירוע הלא פשוט שזעזע את כל עולמו, והוא ביקש את עזרת הוריו.

הקורבן סיפר לעיתון "שבע", שמיד לאחר שיצא מהרכב, הוא מיהר בריצה לבית הוריו, העיר אותם בבהלה, וסיפר להם על החוויה שעבר. לאחר שהתאושש מעט, יצאו הוא ואביו חזרה למקום בו חנה רכבו של הרב נחימובסקי. להפתעתם של השניים, לא חזר בו הרב מהדברים שעבר ולא התכחש להם, אלא אף התמיד באותו קו של מלים גסות שאינן מכבדות לא רק רב אלא כל אדם הגון.

בניגוד למקרים רבים אחרים, משה ובני משפחתו היו חזקים מספיק, כדי להתלונן במשטרה נגד הרב נחימובסקי ולהביא לניהול משפט נגדו, שבסיומו הורשע במעשים מגונים ובנהיגה בשכרות, וספג עונשים שכללו מאסר על תנאי ופסילת רישיון נהיגה.

הנאשם מתקשה לבחון לעומק את נסיבות ביצוע העבירה (למצולם אין כל קשר לכתבה) | צילום: מרק סלם, ג'רוזלם פוסט

 

למרות השנים הלא מעטות שעברו מאז, משה עדיין זוכר בבירור כל מילה מטילת אימה מהדברים של נחימובסקי. ניכר בו שהוא שיקם את חייו, וכיום מועסק הקורבן בתפקיד ניהולי בכיר בעסק ידוע בבירת הנגב. אולם, כשאתה מביט עמוק לתוך עיניו, אינך יכול שלא לחוש שהטראומה מאותו לילה עדיין קיימת. ומה שהכי מפריע למשה בימים אלה הוא הגיבוי הגורף לדבריו, לו זוכה הרב נחימובסקי להמשך פעילותו מצד ראשי תנועת חב"ד בעיר. משה מדגיש כי הוא חושש מאוד, שעקב כך נפגעו ואולי עוד ייפגעו ילדים ובני נוער, בדיוק כפי שקרה לו ואולי אף באופן חמור יותר.

רק בשבועות האחרונים נודע לקורבן עבירות המין שהרב נחימובסקי ממשיך בפעילותו באותה שכונה ובחסות אותו גוף, תנועת חב"ד העולמית.

משה התייחס לדברים ואמר "כששמעתי ששמואל עדיין עובד עם ילדים, חרב עליי עולמי, לא פחות מזה; פשוט, קרסה לי הנפש רק מהמחשבה שהוא יעשה מה שהוא ניסה לעשות בי לילד אחר, קצת יותר חלש וקצת יותר מפוחד מהילד ההוא שאני הייתי לפני שנים, שהגן על עצמו מפני האיש הנוראי הזה. שמעתי מאנשים מתוך ארגון חב"ד שטוענים שזה לא היה בדיוק כמו שסופר, וניסו לעדן את הזוועה. בואו לא נשכח שאני זה שישב שם ברכב המטונף שלו, כשהוא ניסה לשלוח לי ידיים ולבצע בי מעשי סדום. אני זה הילד שעמד מולו בבית המשפט, וגם זכה. אנחנו כחברה צריכים לעשות הכל, אבל ה-כ-ל, כדי שהאיש הבזוי הזה לא יבוא במגע כזה או אחר עם ילדים; לא ייתכן ולא מתקבל בכלל על הדעת שב-2019 איש כזה נמצא במקום שהוא נמצא בו, ועוד מקבל את התמיכה מארגון חב"ד בבאר שבע. אני מתבייש בארגון הזה, ובעיקר במי שנתן לו להמשיך לעבוד עם ילדים. הדבר הזה צריך להיגמר אתמול, ולא עכשיו".

"הזמין את המתלונן, קטין בן 17, לעלות לרכבו" | צילום אילוסטרציה: INGIMAGE

 

מנהל בית חב"ד בבאר שבע הרב זלמן גורליק, מסר בתגובה: "הוא (הרב נחימובסקי – י.ס.ד) אינו פועל מטעם חב"ד בשכונה. הוא אדם עצמאי שמוסר שיעורי תורה ודרשות בבתי כנסת".

ארגון JCW, שנלחם בפגיעות מיניות בקהילות יהודיות ברחבי העולם מסר בתגובה: "העובדה שבית חב"ד, גוף העוסק בקירוב לבבות ואחדות עם ישראל, מוצא לנכון להתייחס בביטול לטענות הקשות העולות מתפקודו של עבריין המין המורשע נחימובסקי, אינה מקובלת ומטילה כתם מיותר על הפעילות החיובית".

תגובתו של הרב נחימובסקי עצמו לא התקבלה, למרות מספר פניות שהועברו אליו בעניין.

הכתבה המלאה בגיליון סוף השבוע של עיתון "שבע"

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה

  • חיים
    לא אמין. נשמע לא טוב

    לא נשמע אמין… על מעשה סדום רק 3 חודשים..?!
    נשמע שניסו להפליל את הרב הצדיק.
    חבל…

  • חיים אזולאי
    מקרה עצוב שבו שני הצדדים צודקים

    אין מצב שזה נכון !
    אני מכיר את הרב הוא טיפוס חברמן שכנראה רצה לדבר עם הנער בשפה שלו כלומר בשפה חילונית . יעני להראות לו אני לא איזה דוס מקובע שלא יכול להבין אותך … רק ש…. פה הוא טעה . כי נער חילוני שיושב מולו רב מזוקן שמצפה מאחד כמוהו להוציא מהפה רק דברי תורה פתאום שומע בדיחות גסות הוא יכול מהר מאד לפרש את זה עקום .
    לכן אני לא אומר שיש פה עלילה או משהו כזה ואני גם לא אומר שהרב צודק במילים שאמר .

    פשוט שני הצדדים פה צודקים כל אחד מנקודת מבטו לפירוש הדברים

  • יוסי
    נשמע רציני מאד .צריך להפיץ לכל תושבי נוה נוי

    בתי הסוהר מלאים בעברייני מין שנראים כמו צדיקים ומלאכים..
    לעברייני מין אין קרניים על הראש אבל יש להם איבר אחר שעובד בצורה מסוכנת.
    לחיים שכנראה חבר שלו …לא נכתב שהוא עשה מעשה סדום אלא שלח ידים למקום מוצנע וניסה כנראה לאנוס אותו ..זבל של בנאדם צריך לגרש אותו מפה