מגזין

"באר שבע נתנה ל'ליכוד', ו'הליכוד' חייב להחזיר לבאר שבע"

מגזין19 באפריל 2019    8 דקות
0

כך אומר ל"שבע" יו"ר מועצת סניף "הליכוד" בבאר שבע וסגן ראש העירייה, שמעון בוקר, המגלה כיצד ניצחה שוב בגדול מפלגת השלטון בבירת הנגב > ומסביר מדוע באר שבע יכולה להסתדר גם בלי ח"כ בכנסת

"באר שבע נתנה ל'ליכוד', ו'הליכוד' חייב להחזיר לבאר שבע"
שמעון בוקר. "אני הרבה יותר מח"כ" | צילום: ארכיון "שבע"

מערכת הבחירות המסחררת, שחוותה מדינת ישראל בשבועות האחרונים, לא פסחה על באר שבע. כל מי שעיניו בראשו, הבחין כבר שבועות ארוכים לפני יום הבחירות הכלליות ב"רצח בעיניים" של פעילי "הליכוד" בעיר, שאחד מראשיהם הוא יו"ר מועצת הסניף ומנהל מטה הבחירות של המפלגה, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק האחזקה העירונית ושיפור פני העיר, שמעון בוקר.

לבוקר היה אתגר מיוחד במערכת הבחירות האחרונה, כפי שהוא מספר בלעדית ל"שבע": "הבחירות האלה היו לי מאוד חשובות. ההצלחה של 'הליכוד' לא הייתה בכיס, בגלל אלונה (ברקת, הבעלים של הפועל באר שבע, שרצה מטעם רשימת "הימין החדש" – י.ס.ד). במשך כשבועיים היא לא עזבה אף מקום. זה הכניס בי עוד 'כדורי מרץ'. גייסתי המון אנשים, קודם כל משפחתי. בפעם שעברה קיבלנו כאן 37.6 אחוזים מהקולות ולא רציתי שנרד מזה (כידוע, בסופו של דבר, הצביעו יותר מ-43 אחוזים מתושבי באר שבע ל"ליכוד"… – י.ס.ד). ראיתי את אלונה המון פה, ואמרתי שחלילה היא לא תיקח לנו מההצלחות כאן, כי בסך הכל העיר באר שבע בעשור האחרון, קיבלה הרבה מאוד מ'הליכוד'".

ובוקר מוסיף: "ואני רוצה להגיד עוד דבר: הבאר שבעים הם אנשים חמים מאוד, זאת עובדה! והם יודעים להחזיר, ולהגיד תודה. כשהודיתי לאנשים אחרי הבחירות, כתבתי ש'הליכוד' בראשות ביבי נתניהו חייב ויחזיר בגדול לבאר שבע, חוץ ממה שהיה עד עכשיו. ואני מדבר על חוקי הנגב והטבות המס, שאני רוצה להחזיר אותם. קודם כל לבאר שבע מגיע, לא בגלל שאנחנו מסכנים; אנו כבר לא פריפריה. באר שבע זו אחת הערים הגדולות והחשובות במדינת ישראל ואי אפשר להתעלם מזה. אגב, תמיד אמרתי שבבחירות כשבאר שבע חזקה עם 'הליכוד', אנחנו גם מנצחים בארצי".

כשבאר שבע חזקה עם 'הליכוד', אנחנו גם מנצחים בארצי". בוקר עם ראש הממשלה

איך התנהל הקמפיין מבחינתך?

"דיברתי עם ביבי כמעט כל יום. ביום הבחירות, הוא אמר לי: 'שמעון, מה קורה'? אמרתי לו שאני מרגיש טוב, והוא ענה שהוא לא רוצה שארגיש טוב. וזה אחרי שכל הבחירות הסתובבתי עם אוטובוס וחבר'ה צעירים מתנדבים. ביבי אמר שהם לא מרגישים טוב והכניס אותנו למצב של אטרף; למרות שאני מכיר אותו יותר מ-20 שנה, כל פעם מחדש הוא מצליח להביא לזה שנדע, בלי דף מסרים, מה הוא רוצה שנגיד. להיות בכוננות כל הזמן, בצו 8 עם מוטיבציית על ואני כל דקה מעלה עוד משהו בפייסבוק. הוא הביא אותנו למצב שעשינו אטרף לבאר שבעים. למשל, אמרו לי שבשכונה ד' היה קצת חלש, ביום הבחירות. אז, הגענו לשם באוטובוס והחזרנו את שנות ה-80, עם רמקולים שקוראים לאנשים לבוא להצביע. פתאום, יצאה אישה בת 45-50 כשהיא בוכה, ואמרה לנו שהיא דופקת לאנשים בדלתות, כדי שיבואו להצביע. היא הייתה כל כך מרוצה שהיינו עם הרמקולים".

"מצד אחד התקשורת, מצד שני ביבי"

בוקר מגלה דרך נוספת שלא נעשה בה שימוש בעבר, לפחות ב"ליכוד", לצורך הגדלת מספר המצביעים: "גייסנו גם מתנדבים אנשי ימין, שהמטרה שלהם הייתה לדפוק בבתים של אנשים, שידענו שהם תומכי ימין אידיאולוגי, לפי רשימות, ולנסות לשכנע אותם לבחור ב'ליכוד'. זה היה בכל הארץ, ואני הייתי אחראי על 200 כאלה פה. אף אחד לא ידע את זה. במשך חודש, גייסנו את האנשים להתנדב. כל התקופה הזאת הייתי מאוד מרוצה, אבל התקשורת הצליחה להלחיץ אותנו והכניסה בנו מין פחד; מצד אחד התקשורת (מלחיצה), מצד שני ביבי (מלחיץ). וזה מצליח. כשאומרים על בן אדם שהוא קוסם, אני אומר שביבי הוא משה רבנו של התקופה הזאת; הוא כמו מגנט. הוא מדבר איתנו על הכל, ואנו יודעים מה הוא רוצה שנגיד, חוץ מהדברים שהוא אמר, כשהוא מעביר את המסר בחלל האוויר".

נחזור לאלונה ברקת. איך התמודדת עם הפעילות שלה כאן במהלך הבחירות?

"יש לבאר שבע את הכרת הטוב למה שהיא נתנה לעיר, אבל לפי דעתי, היא קיבלה מבאר שבע את אצטדיון 'טרנר' שהוא הכי 'חם' במדינת ישראל ואת רוביק דנילוביץ' כראש עירייה. אז, אלונה גם נתנה וגם קיבלה לא מעט בעשור האחרון. ואני אמרתי לה שמגרש הכדורגל זה לא המגרש הפוליטי. היו לי חששות גדולים, כי כמו שאמרתי קודם, פחדתי לרדת מהאחוזים שאני רגיל להביא פה. לכן, עבדנו 48 שעות ביממה עם גיוס של כל המשפחה; המשפחה שלי התגייסה לעניין יותר מאשר בבחירות האישיות שהיו לי באוקטובר למועצת העיר. אני אישית הייתי לחוץ במערכת הקודמת, אבל בזאת הרבה יותר. ראיתי מה שקורה עם אלונה, הייתי רואה אותה רוקדת באירועים והולכת לכל שולחן ומצטלמת, ושיש אהבה כלפיה, אבל אנשים אמרו-'בגלל שהיא תרמה להפועל באר שבע, נבחר בה? אנו אנשי "ליכוד"'.

"בגלל שהיא תרמה להפועל באר שבע, נבחר בה? אנו אנשי "ליכוד". ברקת | צילום: דני מרון

ולבוקר יש אבחנה מעניינת לגבי הדמות, שניצחה את ברקת: "ביבי נתניהו! זה לא שמעון בוקר. ביבי ניצח אותה. הוא קוסם אמיתי! אין לי הסבר איך הוא מצליח להביא לזה שנלך אחריו באש ובמים, פעם אחרי פעם. מצד שני, אני רואה מה הוא עשה פה לבאר שבע, והשילוב הזה של ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' בעשור האחרון וביבי נתניהו מביא תוצאות בשטח. צאו החוצה ותראו את באר שבע; אוטוטו, יש לכם ים, האגם הכי גדול בארץ. הסייבר כבר קיים, מעבר צה"ל דרומה, זה ממשלת ביבי נתניהו. הוא גם מבטיח דברים ומקיים, לדוגמה ישיבת הממשלה הראשונה בבאר שבע שהוא עשה בעיר אחרי הבחירות הקודמות, כמו שהבטיח לי. יש טלפון פתוח בינו ובין רוביק; היום, הקשר שלהם יותר טוב מהקשר שלי עם ביבי. יותר מזה, כשביבי מדבר איתי, הוא שואל על רוביק. אותו דבר, אגב, עם רובי ריבלין (נשיא המדינה – י.ס.ד). למשל אחרי הבחירות המוניציפליות ביבי התקשר אליי ואיחל לי הצלחה, וזה היה אחרי שהוא לקח את תיק הביטחון, כשליברמן התפטר. ביבי שמע קולות ברקע כי היו אנשים בלשכה שלי וניתק את השיחה. אחרי 10 דקות, הוא התקשר עוד פעם ואמר שלא היה לו נעים שהוא לא דיבר עם רוביק, אם הוא היה לידי קודם לכן. אמרתי לו, שרוביק לא היה לידי, ורצתי מהר החוצה. ניגשתי ללשכה של רוביק, והוא לא היה בלשכה. ניגשתי החוצה, ופתאום אני רואה את רוביק, ונותן לו את הטלפון, כדי שביבי יחמיא גם לרוביק על הניצחון העצום שלו. אגב, ביבי שאל את רוביק איך מנצחים כמוהו עם יותר מ-90 אחוזי תמיכה. ואל תשכח שביבי הוא לא רק ראש ממשלה, אלא גם שר ביטחון ושר חוץ ושר בריאות. ותסתכל איפה הראש שלו. אנשים לא יודעים, שהוא איש של אנשים; ביבי יכול להיות במטוס אחרי פגישה עם נשיא ארה"ב ודקה אחרי הפגישה פתאום אני מקבל טלפון, והוא מדבר איתי על ענייני באר שבע. אנשים לא מאמינים שזה ככה, אבל זה המצב".

רוביק דנילוביץ' וביבי נתניהו

שילוב שמביא תוצאות בשטח. דנילוביץ' ונתניהו | צילום: ארכיון "שבע"

לסיום, אי אפשר להתעלם מכך שאין ח"כ באר שבעי, למרות ש"הליכוד" קיבל בבירת הנגב יותר ממנדט שלם מהתושבים…

"זה נכון. מאוד רצו שאני ארוץ ברשימה לכנסת, אבל קרו 2 דברים: נבחרתי לסגן ראש עירייה. מבאר שבע ביקש בהתחלה לרוץ בבחירות לכנסת הרווה מיימון. הבטחתי לו שאני מריץ אותו, אבל הוא חיכה עד הרגע האחרון ופרש. לא רציתי גם להריץ את אחי רפי, כדי שלא יגידו שמנצלים את זה שאני סגן ראש עירייה. פשוט לא התמודדו מבאר שבע אנשים רציניים, עם סיכוי לזכות במשבצת של הנגב. ואז, בא מישהו מזימרת (ד"ר שלמה קרעי – י.ס.ד), ולקח את הבחירות. אגב, הוא מסניף באר שבע ואנחנו מאחלים לו הצלחה גדולה. וחוץ מזה, לא לדאוג, אני פה. אני הרבה יותר מח"כ, כי אני מקושר לכל 36 הח"כים והשרים של הליכוד וכמובן לעומד בראש, שזה הכי חשוב. המהלכים שאני אעשה איתם, יהיו הרבה יותר ממה שח"כ יכול לעשות; אגיע לכל משרד ולא אוותר ולא אעשה הנחה לאף שר או ח"כ מטעם 'הליכוד'. באר שבע נתנה ל'ליכוד', ו'הליכוד' חייב להחזיר לבאר שבע".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה