תרבות ופנאי

להצחיק את אלוהים

תרבות ופנאי21 באוקטובר 2018    דקה אחת
0

השבוע מגיעה לתיאטרון הפרינג' בבאר שבע ההצגה "להצחיק את אלוהים", בבימויה של נולה צ'ילטון ובביצועה של דניאלה מיכאלי

להצחיק את אלוהים
מתוך ההצגה "להצחיק את אלוהים" | צילום: בוריס בלנקין

ההצגה מביאה את סיפורה של אישה תל אביבית, חילונית, שגרה בקומה השלישית, לא צמודה לשום קרקע, ובוחרת להיפגש עם רב, מתנחל, הצמוד לאדמת ישראל הקדושה. הוא לקח על עצמו את עבודת השלום עד שהלך לעולמו.

היא מבקשת לפגוש בו מחדש, על במת התיאטרון שכל כך אהב, להשמיע את דבריו ולהאזין לו יחד עם הקהל. חמש שנים חלפו מאז הלך לעולמו הרב פרומן. אדם בעל תעצומות נפש וחירות מחשבתית שרעיונותיו ופעולותיו קוממו עליו קהלים מימין ומשמאל, נתנו תקווה וסימנו דרך לאחרים. צ'ילטון ואסף אופק ביקרו את פרומן כשכבר שכב חולה בבית החולים. אסף תיעד וליקט את השיחות שהתקיימו בין נולה ופרומן. זהו הבסיס למחזה.

בהצגה מביאה דניאלה מדבריו של פרומן, כפי שעלו במאמרים שפרסם, נאמרו במסגרות שונות ולוקטו על ידי תלמידים ומשפחה. דניאלה מביאה את הדברים מפיו, מספרת עליו. גם מתווכחת איתו ומנהלת איתו דו שיח. כך מתקבלת תמונת חייו: הרב של היישוב המעורב תקוע, משורר ופעיל שלום. אדם שהקדיש את חייו לקירוב לבבות בין המחנות השונים בחברה הישראלית. בהצגה עולה תפיסת עולמו הפוליטית והחברתית של פרומן, המפגשים, שקיים עם אויבים מובהקים בצד הפלסטיני וכן אהבתו לתיאטרון ואהבתו העזה והקשר העמוק להדסה אשתו הממשיכה את דרכו, בדרכה. בהצגה משובצים קטעי שירים שכתב פרומן והלחינו קובי עוז, שלומה גרוניך, חגי הלברטל ויוסף סוויד ,הכלולים בדיסק כנפיי רוח – אמנים במסע לחנים לשיריו של הרב מנחם פרומן.

תיאטרון הפרינג' באר שבע. 23.10, 20:30.

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אין לנו ארץ אחרת

רשת FRIENDS יוצאת בסדרת מופעים בסימן אחדות ותקומה

תרבות ופנאי1 במאי 2024    3 דקות
0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה